Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas pabrėžia, kad sunkmečiu kelių priežiūros sąskaita lopoma ne viena biudžeto skylė.
„2008 metais keliams buvo skiriama 80 proc. surinkto degalų akcizo, 2009 metais dėl sunkmečio buvo sumažinta iki 55 proc. Tačiau realiai tik 38 proc. akcizo nukeliavo kelių ir tiltų priežiūros ar remonto darbams. Galima drąsiai teigti, kad šįmet iš to akcizo mokesčio kitoms reikmėms, pensininkams – taip pat, kelių programos sąskaita buvo pervesta apie 1 mlrd. litų“, – skaičiavo R.Gradauskas.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis įsitikinęs, kad Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos daro tiesioginę įtaką šalies ekonomikai.
„Žinoma, galima keliams neskirti numatytų 880 mln. litų ir visas šias lėšas pervesti socialinėms išmokoms. Tačiau tai reikštų, kad kitais metais per išmokas tuos pinigus mes suvalgome, bet sumažiname darbo vietų ir didiname bedarbių armiją. Man ši logika nepriimtina“, – sakė ministras.
Be to, kaip aiškina Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas, kiekvieną litą skaičiuojanti valstybė privalo baigti pradėtus transporto infrastruktūros projektus. Kitaip jų savikaina tik augs.