Tyrimų centro „Crédoc“ paviešinta studija rodo, kad drabužių dalis, parduodama išpardavimų metu, per 14 metų augo 15,1 proc. ir dabar net 40 proc. rūbų yra nusiperkama išpardavimų metu. Apyvarta iš nukainotų drabužių per tą laikotarpį padvigubėjo.
„Mes galėtume tikėtis, kad vartotojai bus nesusidomėję išpardavimais dėl kantrybės trūkumo ir noro prekę įsigyti iškart. Tačiau kasmet akcijų metų parduodamų drabužių skaičius tik auga“, – rašo „Crédoc“ analitikai.
2013 metais, palyginti su 2000-aisiais, išpardavimų metu nusiperkamų drabužių padaugėjo dvigubai.
Analizė rodo, kad likučių išpardavimo laikotarpiu žmonės perka panašias prekes kaip ir įprastu metu. Be to, rinkodaros specialistai rengia sezoniškus išpardavimus, taip ribodami akcijų laikotarpį – prekes su nuolaida galima nusipirkti ne visada.
Dėl krizės net 62 proc. žmonių apsipirkinėjimą akcijų metu vadina tiesiog būtinu. 2005 metais tokių žmonių buvo 12 proc. mažiau.
Akcijų metu perka dauguma gyventojų (56 proc.), ypač šeimos su vaikais. Tuo metu darbininkai ir pensininkai beveik neperka. Tai yra susiję su itin maža jų perkamąja galia.
Vartojimo pokyčius pastebėjo elektroninių parduotuvių vadybininkai. Pirkimas internetu padarė didelę įtaką augusiam nukainotų prekių pardavimui.
Tačiau smarkus prekių su nuolaida pardavimų augimas nelėmė drabužių sektoriaus augimo. Kaip pabrėžia „Crédoc“, netgi priešingai: „Auga nekilnojamojo turto ir su juo susijusių prekių ir paslaugų kainos. Žmonės trokšta įsigyti elektronikos prietaisų. Todėl jie turi sumažinti savo kitas išlaidas, pavyzdžiui, pirkti mažiau drabužių.“
Dėl to drabužių sektorius smunka. Nuo 2007 metų pardavimai jau susitraukė daugiau nei dešimtadaliu.