Kaip rašo „Lietuvos žinios“, lenkų krovinių vežėjai pasienio postuose su Rusija pradėjo strigti sausio viduryje, kai nustojo galioti Lenkijos ir Rusijos sutartis dėl tranzitinių krovinių gabenimo. Jai pasibaigus Rusijos muitininkai kelias dienas dar įsileido Lenkijos vilkikus, jei vairuotojai sumokėdavo apie 150–180 zlotų. Tačiau nuo praėjusio penktadienio vakaro leidimai jau neparduodami.
„Ieškodami išeities Lenkijos vairuotojai pradėjo prašyti lietuvių pagalbos. Jie samdo mūsų krašto įmones, kad nugabentų krovinius jų užsakovams“, – sakė Kauno teritorinės muitinės atstovė spaudai Kristina Vasiukevičiūtė.
Jos tvirtinimu, kol kas neaišku, kiek tokia padėtis truks, nes nežinoma, kada bus pasirašytas naujasis susitarimas tarp dviejų valstybių. Nesėkmingos Rusijos ir Lenkijos derybos dėl tranzitinio gabenimo kvotų pradėtos rugsėjį, tačiau abi šalis tenkinančių rezultatų nepasiekta iki šiol.
Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas sakė, kad susiklosčiusi padėtis palanki Lietuvos bendrovėms.
„Reikia pagalvoti, kaip mūsų vežėjams ir terminalų valdytojams vienkartinę sėkmę paversti ilgalaikėmis sutartimis. Juk bendradarbiauti su Lenkijos vežėjais galėtume ir dažniau“, – teigė pašnekovas.