Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuviams apsipirkimas džiaugsmo neteikia

Naktinis apsipirkimas Kauno „Akropolyje“
Eriko Ovčarenkos/ dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Naktinis apsipirkimas Kauno „Akropolyje“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuva yra viena pirmaujančių šalių pagal prekybos plotą, tenkantį vienam žmogui, tačiau lietuviams apsipirkimas džiaugsmo neteikia. Didžiajai jų daliai (74 proc.) tai tėra kasdienė būtinybė ar nemalonus darbas ir tik 26 proc. teigia, kad apsipirkdami pramogauja.

Tokius rezultatus rodo Švedijos kompanijos „HL Display“, teikiančios parduotuvių įrangos bei sprendimų paslaugas, užsakymu atlikta apklausa apie pirkimo įpročius Lietuvoje.

Tyrimas atskleidė, kad nepaisant nuomonės, jog pagrindiniai pirkėjai yra moterys, tik 32 proc. moterų apsipirkimas teikia džiaugsmo. Apklausa taip pat parodė, kad jauni žmonės (iki 30 metų) mėgsta laisvalaikį leisti parduotuvėse, tai jiems lyg pramoga. Kuo žmogus vyresnis, tuo labiau apsipirkimas jam tampa neišvengiama kasdienybe ir nemaloniu darbu, nepriklausomai nuo to, ar jis gyvena dideliame, ar mažesniame mieste.

„Apklausa rodo, kad Lietuvoje prekybos vietose trūksta sprendimų, orientuotų į vartotojų poreikių tenkinimą. Juk žmonės į parduotuves ateina ne tik norėdami įsigyti tam tikrų prekių, tačiau ir patirti malonių įspūdžių, malonumą renkantis bei perkant patikusius produktus, praleisti laisvalaikio. Prekybininkai akivaizdžiai per mažai dėmesio skiria pirkėjų apsipirkimo komfortui ir neieško sprendimų, kurie pirkėjams suteiktų kuo didesnį pasitenkinimą“, – sako „HL Display“ Baltijos regiono pardavimų direktorė Inesė Silė.

Atliekant apklausą siekta sužinoti, ko reikėtų vartotojams, kad apsipirkti taptų maloniau ir patogiau. Dauguma (68 proc.) respondentų mano, kad galimybė greičiau rasti reikalingas prekes  pasitelkiant nuorodas apsipirkimą padarytų gerokai patogesnį. Malonesnį apsilankymą parduotuvėje lemtų teminis prekių išdėstymas sekcijomis, pvz., „viskas pusryčiams“, „prekės šventėms“ (44 proc. respondentų). Pastebėta, kad vyrams toks prekių suskirstymas patrauklesnis nei moterims.

Didesnis pasirinkimas pirkti sveriamus produktus (pvz., sveriami makaronai, ryžiai, miltai) yra svarbus 34 proc. respondentų, o švaresnė ir tvarkingesnė aplinka parduotuvėje – 31 proc. respondentų. 24 proc. apklaustųjų apsipirkimas teiktų daugiau teigiamų emocijų, jeigu parduotuvėse būtų galimybė vaikus palikti specialiai įrengtuose žaidimų kambariuose, kuriuose specialus personalas juos užimtų tėvams apsiperkant. 15 proc. respondentų nurodė, kad jiems svarbu, jog prekybos zonoje veiktų kavinė.

Pasak I.Silės, dažniausiai pirkėjai renkasi parduotuves, kuriose nekyla keblumų ieškant reikalingų prekių, produktai yra gerai matomi, lengvai randami ir patogiai pasiekiami lentynose.

Nors sunkmečiu žmonės atidžiai planuoja pirkinius ir vis rečiau spontaniškai įsigyja prekių, kurių neplanavo pirkti, apklausa parodė, jog specialios prekių etiketės su užrašais „pigiausia“, „speciali kaina“, „nauja prekė“ ir kiti panašūs skelbimai skatina impulsyviai prekę įsigyti net 68 proc. apklaustųjų. 38 proc. respondentų neplanuotai įsigyti prekes skatina iš dalies nemokami prekių mėginukai ar produktų ragavimas. 28 proc. apklaustųjų impulsyviai pirkti skatina susijusių prekių ir produktų išdėstymas, kaip, pavyzdžiui, sūrio prekių patiekimas vyno skyriuje, padažų ir marinatų išdėstymas prie mėsos. Patraukli pakuotė daro įtaką 27 proc., o produktų išdėstymas prie kasos – 17 proc. apklausos dalyvių. Vyresnius žmonės šie apsektai pirkti įtikina 2–3 kartus rečiau nei jaunimą (iki 19 metų). Jiems aktualesnė informacija apie produktus ir ji lemia sprendimą pirkti.

Gruodžio mėnesį atlikta apklausa atskleidė, kad 29 proc. 15–19 metų bei 27 proc. 20–39 metų apklaustųjų sunkiai pastebi ir randa produktų kainas.

„Ne tik specialios etiketės, mažesnė produkto kaina, bet ir gerai apgalvoti prekybos vietų įrangos sprendimai, prekių išdėstymo ypatumai, patogus apsipirkimas didina teigiamas pirkėjų emocijas, o tokiu būdu – ir prekybos centrų pardavimą“, – sako „HL Display“ Baltijos regiono pardavimo direktorė.

Švedijos kompanijos „HL Display“ užsakymu apklausą atliko UAB „Omnicom Media Group“, joje dalyvavo 1015 respondentų. Šia apklausa siekta išsiaiškinti, kaip vartotojai vertina prekybos vietas, priežastis bei galimybes, dėl kurių apsipirkti taptų maloniau ir patogiau.

Komentarai
Temos Tyrimas, Prekyba
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką