-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai apeina PVM įstatymą ir leidžia užsidirbti latviams

Siekdamos išvengti apyvartinių lėšų įšaldymo, kai reikia mokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM) už ne per Lietuvos teritoriją gabenamus tuščius vagonus, Lietuvos ekspedijavimo įmonės vagonų gabenimo paslaugas pradėjo pirkti iš tarpininkų kitose šalyse.
Geležinkelio vagonai
Geležinkelio vagonai / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Pagal naują Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo redakciją už tuščių vagonų (konteinerių) gabenimą ne per Lietuvos teritoriją įmonės privalo mokėti PVM, o šį mokestį ekspedijavimo bendrovės gali susigrąžinti mokesčių inspekcijai pateikusios reikalingus dokumentus, tačiau ši procedūra užtrunka mažiausiai tris mėnesius, pirmadienį informuoja dienraštis „Verslo žinios“.

Šiuo metu Finansų ministerija parengė ir, kaip nurodo, su suinteresuotomis institucijomis ir organizacijomis derina įstatymo pataisas.

Jame, be kitų pakeitimų, pasinaudojant ES valstybėms narėms suteikta galimybe taikyti „faktinio vartojimo ir naudojimo“ taisyklę, bus siūloma nustatyti, kad įmonėms teikiamos prekių vežimo ir su juo susijusios paslaugos, įskaitant vagonų gabenimą, nebūtų laikomos suteiktomis ir apmokestinamomis PVM Lietuvoje tais atvejais, kai tokios paslaugos faktiškai bus suteikiamos už Europos Bendrijos teritorijos ribų.

Ekspeditorių asociacijos prezidentas ir įmonės „Wm H.Muller & Co.“ vadovas Alfredas Nagys sako, kad nuo šių metų atsiradus tokiam mokesčiui įmonės dar labiau susiduria su apyvartinių lėšų trūkumu, todėl siekiant išvengti problemų, tuščių vagonų gabenimo paslaugas perka iš tarpininkų kitose šalyse.

„Mūsų įmonė turi biurą Latvijoje, tad paslaugas perkame iš tarpininkų toje šalyje“, – jis neslepia radęs būdą, kaip legaliai apeiti įstatymą. Anot jo, tarpininkų paslaugos šiek tiek kainuoja, tačiau apsimoka, nes nereikia įšaldyti apyvartinių lėšų.

Konteinerinio traukinio „Vikingas“ konteineriai paprastai grąžinami naudojantis Baltarusijos tarpininkų paslaugomis.

„Lietuvos geležinkeliai“ už vagonų vežimą pinigus atgauna, bet papildomai mokame latviams, baltarusiams, ypač jeigu reikia vežti didesnius kiekius, kad nebūtų įšaldoma didelė dalis PVM“, – teigia Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidentas Vytautas Šileika.

Anot jo, pavyzdžiui, Latvijos ekspedijavimo įmonės už tuščių vagonų gabenimą ne per Europos Sąjungos teritoriją PVM nemoka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius