Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

M.Špokas: krepšinio čempionatai gali atnešti Lietuvai neįkainojamos naudos

Ką tik Vilniuje praūžęs Europos jaunių krepšinio čempionatas buvo svarbi 2011-ųjų Europos vyrų čempionato repeticija ne tik organizatoriams, bet ir verslininkams. Jaunių varžybų ir 2011-ųjų vyrų krepšinio čempionato organizacijai vadovaujantis Mindaugas Špokas įsitikinęs, kad šimtais milijonų naudą kitąmet skaičiuos ne tik verslininkai, bet ir visa valstybė.
Jonas Valančiūnas
J.Valančiūno vedama Lietuvos jaunių rinktinė tapo Europos čempione. / BFL nuotr.

Sekmadienį pergalingai lietuviams pasibaigęs čempionatas iš viso kainavo apie 1,4 mln Lt. Pasak M.Špoko, nors visos sąskaitos dar negautos, organizatoriai tikisi, jog pavyko pasiekti, kad išlaidos neviršytų pajamų.

„Vyriausybė per Sporto departamentą prisidėjo 100 tūkst. Lt, kitas lėšas skyrė Lietuvos krepšinio federacija, rėmėjai, „FIBA Europe“. Už 100 tūkst. Lt susikvietėme 16 komandų, padarėme gerą turnyrą, pamaitinome apie pusę tūkstančio žmonių. Jie po dviejų savaičių išvažiavo ir visi liko patenkinti“, – kalbėjo M.Špokas.

Išgerta 13 tonų vandens

Anot pašnekovo, 1,4 mln Lt kainavo krepšinio rinktinių, teisėjų ir kito personalo vežiojimas, apgyvendinimas, maitinimas, arenų nuoma, infrastruktūros parengimas, saugumo užtikrinimas ir t. t. Jis taip pat pridūrė, kad minėta suma būtų kur kas didesnė, jei būtų skaičiuojamas visas rėmėjų indėlis, mat jie iš dalies kompensavo dalį išlaidų, pavyzdžiui,  geriamojo vandens tiekimo. Per šį čempionatą jo išgerta beveik 13 tonų – tai 3 tonomis daugiau nei per 2009-aisiais Kaune vykusį Europos jaunučių (iki 16 metų) čempionatą.

M.Špokas skaičiavo, kad turnyre Vilniuje dalyvavusias 16 komandų sudarė apie 320 žmonių. Čempionato personalas – teisėjai, komisarai – dar apie 50 žmonių. Pasižiūrėti jaunųjų talentų atvyko NBA klubų atstovų, krepšinio agentų. Be to, kartu su čempionatu vyko du su krepšiniu susiję seminarai. „Mes su renginiu atvežėme apie 1 200 žmonių į Vilnių, aš jau apie tėvus ir artimuosius nešneku“,  – kalbėjo M.Špokas. Visi šie žmonės gyveno mažiausiai penkiuose viešbučiuose, nemažai jų lankėsi sostinės kavinėse, naktiniuose klubuose. Skaičiuojama, kad vien tik už viešbučių ir maitinimo paslaugas čempionato svečiai sumokėjo apie 2 mln. Lt.

Didžiosios viltys – kitiems metams

M.Špokas prognozavo, kad kitąmet rugsėjo 3–18 dienomis šešiuose Lietuvos miestuose vyksiantis Europos vyrų krepšinio čempionatas atneš šaliai kur kas daugiau pajamų – ne tik byrės pinigai į verslininkų kišenes, bet ir pati valstybė gaus neįkainojamos reklamos.

Lietuvoje 2011-ųjų vasaros ir rudens sandūroje turėtų būti išleista mažiausiai ketvirtis milijardo litų.„Turizmo departamento duomenimis, kiekvienas turistas Lietuvoje palieka 120 eurų (apie 415 Lt) per dieną. Matyt, už tokią kainą vyrų čempionato metu su pusryčiais viešbučio nerasite. Be to, turistas kažkur turės valgyti, važiuoti taksi, apsirengti, dovanų nusipirkti. Aš manau, kad per tą renginį minimali turisto išleidžiama suma bus 150–200 eurų (517–690 Lt) priklausomai nuo žmogaus. Lenkijoje (ten Europos čempionatas vyko 2009 metais – aut. past.), minimaliais skaičiavimais, apsilankė 20 tūkst. turistų. Mūsų tikslas – pritraukti apie 30 tūkst. Imkime vidurkį –  apie 25 tūkst. ir padauginkime iš 16 dienų, kiek čia viešės komandos“,  – kalbėjo čempionato vykdomasis direktorius.  Skaičiuojant tokiu būdu, Lietuvoje 2011-ųjų rugsėjį turėtų būti išleista mažiausiai ketvirtis milijardo litų.

Pašnekovas akcentavo, kad Lietuva taip pat gaus ne taip paprastai apskaičiuojamos naudos: daug reklamos valstybei, renginių organizavimo patirties, taip pat toliau bus naudojamos ir pridėtinę vertė kurs čempionatui pastatytos sporto arenos, išvystyta infrastruktūra. Skaičiuota, kad visą naudą valstybei būtų galima įvertinti apie milijardu litų. Čempionatui organizuoti valstybė kitąmet turėtų skirti 21 mln. Lt.

Lankytojų – dešimtadaliu daugiau

Papildomų pajamų sporto varžybų metu tikisi ne tik viešbučiai, bet ir parduotuvės. Ypač šiuo atveju palankioje padėtyje yra prekybos ir pramogų centras „Ozas“, sostinėje įsikūręs šalimais „Siemens“ ir „Lietuvos ryto“ arenų. Jose šiemet vyko visos Europos jaunių čempionato kovos. Kitąmet „Siemens“ arenoje vyks ir vyrų čempionato kovos.

Jaunieji krepšininkai bei jų artimieji tarp varžybų mielai laiko leido drabužių parduotuvėse.Pasak „Ozo“ vadovės Ingos Navickaitės, jaunių čempionato metu bendras centro lankytojų skaičius išaugo apie 10 proc. daugiau nei įprastai. „Išaugusį „Ozo“ lankytojų skaičių lėmė ne tik šalia, sporto arenoje, vykusios varžybos, bet ir centre krepšinio aistruoliams organizuotos pramogos – krepšinio turnyrai, sirgalių zona. Ji buvo įkurta trečiajame prekybos ir pramogų centro „Ozas“ aukšte – restoranų alėjoje. Tad didžiausią teigiamą čempionato įtaką pajuto maitinimo paslaugų, taip pat bilietų, laisvalaikio prekių, laisvalaikio aprangos pardavimo vietos bei maisto prekių parduotuvės“, – vardijo I.Navickaitė. 

Nors konkrečių skaičių neįvardijo, centro vadovė pasakojo, kad jaunieji krepšininkai bei jų artimieji tarp varžybų mielai laiko leido drabužių parduotuvėse. Kai kurių vyriškų prekių parduotuvių apyvarta išaugo iki 73 proc.

Kokias pajamas atneš kitų metų Europos vyrų krepšinio čempionatas, prekybos ir pramogų centro atstovai dar nesiryžta prognozuoti. Tačiau tikimasi, kad lankytojų skaičius išaugs kur kas daugiau nei 10 proc. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius