Į „Respublikos“ redakciją kreipėsi vienos įmonės buhalterė. Jos teigimu, VMI interneto puslapyje paklausus, kur reikėtų pervesti privalomojo socialinio draudimo įmoką už nepanaudotas darbuotojo atostogas, buvo atsakyta – į Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos („Sodros“) sąskaitą.
Tačiau kitą dieną peržiūrėjusi tą patį atsakymą ji buvusi apstulbina – jis buvo pakeistas. Pinigus reikėjo pervesti jau ne į „Sodros“, o į VMI sąskaitą. Moters teigimu, toks atvejis buvęs ne vienintelis.
Pastangos išsiaiškinti, kur vis dėlto reikėtų pervesti pinigus, nuėjo veltui – VMI darbuotoja atsakė nesanti atsakinga už interneto puslapį, o „Sodra“ nuo atsakymo išsisuko. Anot pašnekovės, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba visuomet taip elgiasi – išsisukinėjama, kol tenykščiai klerkai gauna penkiais viršininkų antspaudais patvirtintą popierių.
Buhalterės tvirtinimu, ji ir įmonė pasijuto tarytum pakibusios ore: pinigai pervesti, bet neaišku, ar ten, kur reikia. Ir ar nesikaups delspinigiai už iš nežinojimo ne į tą sąskaitą pervestą sumą?
Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos prezidentė Danguolė Pranckėnienė taip pat tvirtino, kad VMI puslapyje atsakymai nuolat keičiami. „Pati buvau priblokšta dėl tų klaidų. Buvome šokiruoti, kai sužinojome, kad būtina trimis procentais padidinti darbuotojo darbo užmokesčio sandą. Buvo parašyta, kad tie procentai augs ne bendros „Sodrai“ mokamos sumos viduje, o bus uždedami ant viršaus. Visi tiesiog pašiurpome. Bet vėliau viskas buvo grąžinta atgal ir paaiškinta, kad sandas nebus papildomai užkraunamas“, – „Respublikai“ pasakojo asociacijos prezidentė.