Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Negavus Briuselio leidimo naudoti pigesnį, bet kenksmingesnį benziną, Lietuvoje vasarą augtų degalų kaina

Lietuva iš pradžių džiaugėsi gavusi išlygą naudoti aplinkai kiek kenksmingesnį, bet Lietuvos klimatui tinkamesnį pigesnį benziną, tačiau iš Briuselio atkeliavęs papildomas paklausimas verčia sunerimti, kad gali tekti taikyti griežtesnius reikalavimus, kurie apribotu importą ir padidintų benzino kainą.
Grynieji gali Jus išgelbėti, kai skubiai reikia lėšų vartojimui.
Pinigai / Kaspars Krafts/BFL/F64 nuotr.

Dar praėjusių metų birželį Lietuva nusiuntė į Briuselį prašymą, kad mūsų šaliai iki 2020 metų būtų taikoma išlyga, o šiemet sausio pabaigoje Energetikos ministerija pranešė, kad nesulaukus Europos Komisijos prieštaravimų vasarą galima pardavinėti benziną, kurio didžiausias garų slėgis yra 70 kPA, penktadienį rašo „Verslo žinios“.

„Sausio 28-ąją jau paskelbėme „Valstybės žiniose“ informaciją, kad tokia išlyga taikoma, tačiau kaip perkūnas iš giedro dangaus iš Briuselio vasario 3-iąją atėjo raštas, o jame prašoma papildomos informacijos“, – sako Energetikos ministerijos Energijos išteklių, elektros ir šilumos skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Aršauskas.

Anot ministerijos pareigūno, mažinti garų slėgį norima siekiant mažiau teršti aplinką, tačiau specialistas pabrėžia, kad toks benzinas nebūtų idealus atsižvelgiant į Lietuvos automobilių transporto amžių.

Tačiau jis mano, kad Lietuva tą išlygą turi gauti, nes atliko visus namų darbus laiku, o Europos Komisija per pusmetį nepareiškė prieštaravimų.

Anot ministerijos pareigūno, mažinti garų slėgį norima siekiant mažiau teršti aplinką, tačiau specialistas pabrėžia, kad toks benzinas nebūtų idealus atsižvelgiant į Lietuvos automobilių transporto amžių.

Už išlygą pasisakančios Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius teigia, kad Lietuvai tokia galimybė turėtų būti suteikta, nes mūsų valstybė priskiriama prie šalių, kuriose vasaros temperatūra yra sąlygiškai žema. Jo teigimu, jei Lietuvai nebus suteikta išlyga, benzinas vasarą dėl naujų reikalavimų pabrangtų.

Be to, teigia asociacijos vadovas, prašyti išlygos verčia ir tai, kad Lietuvoje benzinas privalomai maišomas su bioetanoliu, o tai tik didina garų slėgį, kitos valstybės kaimynės iki šiol to nedaro.

Už didžiausią leistiną sočiųjų garų slėgio rodiklį ir išlygą pasisako ne tik pardavėjai, importuotojai, bet ir gamintoja AB „Orlen Lietuva“.

Remiantis Europos Sąjungos direktyva, šalys, kurioms būdinga žema temperatūra vasarą, Europos Komisijai pritarus, vasaros sezonu – gegužę–rugsėjį – į rinką gali tiekti benziną, kurio didžiausias garų slėgis – 70 kPa, o negavus sutikimo maksimali riba – 60 kPa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius