-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norint pastatyti naują AE, reikės tvirtinti kelius

Norint Visagine pastatyti atominę elektrinę (AE), Lietuvai reikės platinti ir tvirtinti kelius. Mat iš Klaipėdos uosto į Visaginą reikės gabenti milžiniškas AE reikalingas detales, kurių nesutvirtinti keliai gali neatlaikyti, ketvirtadienį žurnalo „Valstybė“ surengtoje konferencijoje „Nepriklausoma energetika – stipri ekonomika“ pareiškė Visagino AE projekto komercijos direktorius Virgilijus Poderys.
V.Poderys
Virgilijus Poderys / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Visagino AE projekto logistikos vadovas Edvinas Ivanauskas naujienų portalui 15min.lt paaiškino, kad šiuo metu Transporto ir kelių tyrimų institutas ir bendrovė „Kelprojektas“ ruošia specialią studiją. Ji nustatys, kokiu maršrutu iš Klaipėdos į Visaginą bus gabenamos reikalingos detalės, kurios gali sverti nuo šimto iki tūkstančių tonų.

Su tuo, kad statant naują AE teks tvirtinti kelius, sutinka ir Susisiekimo ministerija. „Tai tokie sunkūs kroviniai, kurių kas dieną neveža. Kai į „Mažeikių naftą“ (dabar – „Orlen Lietuva“ – aut. past.) prieš keletą metų po gaisro vežė vamzdžius, specialiai buvo tiesiama naujų ruožų“, – priminė susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio atstovas ryšiams su visuomene Martynas Čerkauskas.

Paklaustas, kokiais maršrutais iš Klaipėdos į Visaginą galėtų būti gabenami kroviniai, E.Ivanauskas jų atskleisti nesutiko. „Svarstomi konkretūs maršrutai, bet nėra tikslinga juos minėti, kol galutinai nepatvirtinti“, – sakė jis.

Susisiekimo ministerijos žiniomis, šiuo metu svarstomi du maršrutai, kuriais galėtų būti gabenamos elektrinei reikalingos detalės. „Arba iš Klaipėdos keliais, arba iš Klaipėdos iki Kauno upe ir tada keliais. Tikslūs ruožai dar nėra parinkti. (...) Pagal maršrutą reikės arba tiltus, arba viadukus tvirtinti, arba kažkur kelią tvirtinti, platinti, daryti apvažiavimus“, – sakė M.Čerkauskas.

Kiek kainuoja studija, kuri padės parinkti tinkamiausią maršrutą sunkiems  kroviniams gabenti, Visagino AE projekto atstovai neatskleidė. „Iš atminties nepasakysiu, kiek kainuoja“, – sakė V.Poderys ir šį klausimą paprašė jam atsiųsti elektroniniu paštu. Jis neprognozavo ir to, kiek gali prireikti išleisti kelių tvirtinimui.

Kiek lėšų prireiks kelių tvirtinimui, neprognozavo ir Susisiekimo ministerijos atstovas. „Neįsivaizduojame, nes neįsivaizduojame, koks bus maršrutas, bet kad ne vienas milijonas, tikrai“, – sakė M.Čerkauskas ir pabrėžė, kad Susisiekimo ministerija pageidauja, jog už būsimus kelių tvirtinimo darbus būtų sumokėta iš lėšų, skirtų AE statyboms, o ne iš kelių fondo.

Be to, M.Čerkauskas pridūtė, kad sutvirtintais keliais bus galima transportuoti ir kitus itin sunkius krovinius. „Jeigu į Baltarusiją ką nors vežti arba į Latviją. Mes galėsime pasiūlyti tokią paslaugą“, – apie ateitį svarstė E.Masiulio patarėjas.

Naujienų portalas 15min.lt primena, kad nauja AE, kurią statys Lietuva su šalimis kaimynėmis ir privačiu investuotoju, Visagine turėtų pradėti veikti 2018–2020 metais. Anksčiau buvo skelbiama, kad nauja AE galėtų kainuoti 3–5 mlrd. eurų.

Pagal įstatymą Lietuvai turėtų priklausyti 34 proc. naujosios jėgainės akcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius