Pasak jo, leidybos kaip verslo akcentavimas iš tiesų nėra naudingas pardavinėjant knygas.
„Labai daug problemų turime dėl to, kad leidyboje dalyvauja ir leidėjas, ir prekybininkas, ir skiriasi šių abiejų pusių požiūris į knygą. Kuo daugiau šneki apie knygą kaip apie verslą, tuo kitą kartą tam verslui yra blogiau“, – sakė R.Misiūnas.
Verslo knygų leidyba užsiimantis Darius Ratkevičius sako susidūręs su problema – niekas tiesiog neberašo gerų ir aktualių verslo knygų, todėl jis praktiškai neturi ką leisti.
„Knygų neskaito, jeigu jos yra neaktualios. Nerandu daugiau gerų verslo knygų. Aš išrinkau razinas, nerandu, ką leisti. Pernai išleidau vieną knygą. Klausimas, ką toliau daryti. Kas parašys aktualią verslo knygą?“, – pasakojo D.Ratkevičius.
Kuo daugiau šneki apie knygą kaip apie verslą, tuo kitą kartą tam verslui yra blogiau, – sakė R.Misiūnas.
Todėl jo planuose – tarptautinės rinkos.
„Bandžiau knygas leisti rusiškai, angliškai, žiūriu, kaip jos juda „Amazone“, žiūriu, kaip eiti į tarptautines rinkas. Lietuvai turiu idėjų, bet tai labiau idėjos, o ne verslas“, – sakė jis.
Skaitymas tampa kasdienybe
Leidybos verslą smarkiai keičia ir technologijos. Elektroninių knygų rinka kol kas nėra didelė, tesudaro 1-2 proc., tačiau neabejotinai auga ir keičia skaitytojų įpročius.
Leidyklos „Kitos knygos“ direktorius Gediminas Baranauskas aiškino, kad elektroninių knygų leidybą lydi ir jų piratavimas, tačiau nelegalaus skaitymo jis nevadina blogu reiškiniu.
„Net ir pirataujamos knygos gali būti ne toks didelis blogis. Jei žmogus perskaitė knygą, tai dar nereiškia, kad jis ją būtų pirkęs. O perskaitęs galbūt parekomenduos draugui“, – sakė G.Baranauskas.
Jo teigimu, elektroninės knygos sparčiai populiarėja, tačiau spausdintą žodį jos pakeis dar ne taip greitai.
„Man tai nesvarbu, kokią knygą skaityti – spausdintą ar elektroninę. Atsiradus elektroninėms knygoms, kai pradėjau naudotis planšete, viskas darosi greičiau, paprasčiau. Tai yra gera naujiena“, – sakė G.Baranauskas.
Nors elektroninių knygų leidyba palengvina leidėjų gyvenimą dėl, pavyzdžiui, paprasto jų platinimo, leidėjų teigimu, sėkmingam knygos pardavimui neužtenka vien tik įsikelti ją į elektroninę knygyno ar leidyklos svetainę. Svarbu rasti platinimo kanalą, kuris išpopuliarintų knygą. Tuo kanalu gali tapti ir knygynai.
Be elektroninių knygų, pastaruoju metu populiarėja ir audioknygos. Jos skatina skaityti tuos žmones, kurie tam įprastai neturi laiko. Audioknygas galima skaityti, pavyzdžiui, važiuojant dviračiu.