Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pradedami „Rail Baltica“ darbai

Pirmadienį bus pradėti projekto „Rail Baltica“ rangos darbai tarpstotyje Šeštokai – Mockava.
Projektas „Rail Baltica“ bus įgyvendinamas, reikalai netrukus pajudės į priekį.
Projektas „Rail Baltica“ bus įgyvendinamas, reikalai netrukus pajudės į priekį. / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Statybos darbų pradžios iškilmėse dalyvaus Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės nariai, Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos šalių projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo sėkme suinteresuoti aukšto rango svečiai, AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė bei kiti tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susiję asmenys, teigiama išplatintame pranešime.

Atkarpos Šeštokai – Mockava statybos darbus iškilmingai pradės pagal sutartį su AB „Lietuvos geležinkeliai“ dirbanti UAB „Geležinkelio tiesimo centras“. Bendrovė atliks į septynias grupes suskirstytus (žemės, viršutinės kelio konstrukcijos, laikinų pervažų įrengimo, vandens nuvedimo, pervažų įrengimo, pralaidų remonto, pastatų elementų) darbus. Jų metu bus rekonstruoti ir trys tiltai.

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, europinio standarto geležinkelio Baltijos šalyse idėja sklando jau nuo 9-ojo dešimtmečio pradžios. „Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos šalių piliečiams ne kartą teko išgirsti, kad „Rail Baltica“ yra sunkiai pradedamas ir dar sunkiau įgyvendinamas projektas, – sakė S.Dailydka. – Todėl labai malonu yra tai paneigti ir paskelbti apie pradedamus statybos darbus.“

„Rail Baltica“ – pirmasis realus geležinkelių transporto plėtros projektas rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, skirtas spręsti itin svarbius augančių krovinių srautų Šiaurės-Pietų kryptimi klausimus, tam panaudojant ekologiškiausią ir ekonomiškiausią transporto rūšį – geležinkelius.

Generalinio direktoriaus teigimu, projekto „Rail Baltica“ vykdytojai AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskirtas labai svarbus ir atsakingas vaidmuo toliau vystyti šalies geležinkelių infrastruktūrą, taip sudarant galimybę geležinkeliams pasiūlyti naujus, efektyvius bei įvairiarūšius logistikos sprendimus. „Tam, kad „Rail Baltica“ veiktų efektyviai, nepakaks vien nutiesti naujas vėžes ir integruotis į Europos Sąjungos transporto rinką, – teigė S.Dailydka. – Būtina kurti visą sistemą, kuri užtikrintų atitinkamus keleivių ir krovinių srautus bei pritrauktų privačių lėšų. Tam būtina steigti viešuosius logistikos centrus, vystyti keleivių ir krovinių vežimą bei glaudžiai bendradarbiauti su kitomis transporto priemonėms.“

Europinio standarto geležinkelio „Rail Baltica“, sujungsiančio Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir Helsinkį, įgyvendinimo nacionalinėje atkarpoje Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena – Šeštokai – Marijampolė – Kaunas darbų vertė – apie 850 mln. litų. Šios atkarpos statybos darbus planuojama užbaigti 2013 metų gruodį.

Visi projekto „Rail Baltica“ darbai vykdomi remiantis praėjusių metų gruodžio 23 d. LR Vyriausybės nutarimu „Neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą „Rail Baltica“, planas“. Šiuo planu siūloma europinę vėžę (1435 mm pločio) nutiesti palei esamą plačiąją (1520 mm pločio), o kur negalima – nutiesti sugretintą europinę vėžę. Projekto svarba taip pat įtvirtinta 2010 m. balandžio 7 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 371 pripažįstant projektą „Rail Baltica“ valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Manoma, kad dėl šio nutarimo pavyks efektyviau spręsti klausimus susijusius su projekto įgyvendinimu bei atsiras galimybė didinti šios geležinkelių linijos ir visos šalies konkurencingumą regioninėse ir pasaulio rinkose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius