Rusijai rugpjūtį sugriežtinus Lietuvos vežėjų patikrą, jų vilkikai iš vietos Latvijos ir Rusijos pasienyje nejudėjo gerą savaitę.
Tuomet latviai, nenorėdami užkimšti muitinės krovinių terminalo, Lietuvos vilkikus, kuriems buvo taikoma sugriežtinta patikros procedūra, statė į atskirą eilę.
Jei analogiškų sankcijų Rusija imsis prieš Latvijos vežėjus, lietuviai abejoja, ar Latvijos muitininkai pradės diskriminuoti savo piliečius.
„Greičiausiai visi vilkikai bus statomi į vieną eilę. Vadinasi, kad lietuviai taip pat įstrigs. Kai Lietuvos vežėjų bėdos vasarą baigėsi, Latvijos atstovai pripažino, kad sprendimas lietuvius varyti į atskirą eilę buvo klaidingas“, – teigė Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Valdas Gilys.
Rusijos muitinė skelbia, kad Latvijos vežėjų padarytų pažeidimų šiais metais padaugėjo tris kartus, o Rusijos biudžetas esą dėl to prarado apie 50 mln. rublių (apie 4 mln. litų).
Latviai kaltinami nepristatantys krovinių į galutinę kelionės vietą, todėl spėjama, kad tais atvejais galėjo vežti kontrabandą.
Rusijos muitinė pranešė jau įspėjusi Latviją rugpjūtį ir spalį, tačiau padėtis esą nepagerėjo. Rusija taip pat nori, kad Latvija padengtų jos minimus nuostolius. Latvijos vilkikai sudaro apie penktadalį kertančių Rusijos ir Latvijos sieną, lietuvių yra dvigubai daugiau.
Rudenį susitarus su rusais, šios šalies muitinė paskelbė 29 Lietuvos vežėjų, patekusių į nepatikimų įmonių sąrašą, pavadinimus. Dabar sąraše liko 22 bendrovės – kitos į Rusiją nevažinėja. Muitininkai detaliau tikrina šių bendrovių vilkikus atsitiktinės atrankos būdu.