Neapsikentę tokių bankų veiksmų ir nuo jų nukentėję žmonės jau buriasi į asociacijas, kurių vienas pagrindinių tikslų – perspėti kitus dėl bankų pinklių.
Pasak Bankų klientų asociacijos vadovo Rūtenio Paukštės, nors bankas ir klientas nėra lygiaverčiai subjektai, sutartiniai santykiai tarp jų turėtų būti lygiaverčiai: „Ir iš bankų pusės turėtų būti teikiama iniciatyva, ir patys žmonės turėtų kelti jiems skaudžius klausimus“, – sako jis.
Pasak R.Paukštės, kol bankų niekas neprispaudžia, tol jie rūpinasi tik savo pelnu. Jis įsitikinęs, kad spausti turėtų ne tik bankų klientai, bet ir mūsų išrinkti tautos atstovai Seime.
R.Paukštės teigimu, bankai turi jautrių vietų ir yra priklausomi nuo viešosios nuomonės, todėl jis pataria susidūrus su nesąžininga bankų veikla kreiptis į vartotojus ginančias institucijas, žiniasklaidą, o jeigu yra galimybė – ir į teismus.
Suformuoti teismų praktiką siekia Nukentėjusiųjų nuo bankų asociacija. Vienas jos steigėjų Aleksandas Saveikis įsitikinęs, jog norint, kad kas nors pradėtų keistis, reikia nubausti bent vieną banką teisme.
„Bankų sukčiavimo faktų labai daug. Šiuo metu prokurorams jau pateikti keli verslininkų, kurių verslus sužlugdė bankai, skundai. Jų nagrinėjimas jau prasidėjęs“, – konstatavo pašnekovas.