Jei Vyriausybė, o vėliau ir Seimas pritars įstatymo projektui, bus suvienodintos naftos gavybos įmonių apmokestinimo sąlygos ir nustatyta lanksti bazinio mokesčio tarifo skalė.
Taip pat siūloma įvesti minimalią 4,5 proc. kompensacinio tarifo ribą.
Naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifą sudaro bazinis ir kompensaciniai tarifai. Baziniu tarifu apmokestinami iš visų išteklių išgauti ištekliai, o kompensaciniu – tie ištekliai, kuriems surasti panaudotos valstybės lėšos. Jei telkinys surastas tik valstybės lėšomis – būtų taikomas 9 proc. kompensacinis tarifas, o ne vien tik valstybės – tarifas mažinamas, tačiau ne daugiau nei iki 4,5 proc.
Baziniai tarifai sausumos telkiniams siektų 6–16 proc., jei per metus iš telkinio išgaunama 1–25 tūkst. tonų išteklių, ir 20 proc. – jei išgaunama daugiau nei 25 tūkst. tonų. Baziniai tarifai jūros telkiniams siektų 2–14 proc., jei per metus iš telkinio išgaunama iki 700 tūkst. tonų išteklių, ir 16 proc. – jei išgaunama daugiau nei 700 tūkst. tonų.
Šiuo metu baziniai tarifai sausumos telkiniams siekia 2–14 proc., jei per metus iš telkinio išgaunama iki 150 tūkst. tonų išteklių, ir 16 proc. – jei išgaunama daugiau nei 150 tūkst. tonų.