Dažnu atveju tai – viso labo reklaminis triukas: vardas neslepia nei ypatingo ilgametes tradicijas puoselėjančio recepto, nei intriguojančios gaminio sukūrimo istorijos, – antradienį rašo dienraštis „Vilniaus diena“.
Parduotuvių lentynose galima rasti bent pusšimtį prekių, kurių pavadinimuose figūruoja žodis „Vilnius“ arba „Sostinė“: margarinas, majonezas, aliejus, mėsos gaminiai, saldumynai, kepiniai, įvairaus stiprumo alkoholiniai gėrimai. Gamintojai vartotojams siūlo „Sostinės“ batoną, kavą, saldainius, alų, kitus produktus.
Vilniaus vardo garbės nesaugo jokie teisės aktai. Pavadinimą „Vilnius“ galima užkabinti bet kokiai prekei.
Vilniaus turizmo informacijos centro direktorė Jolanta Beniulienė prisipažįsta norinti, kad Vilniaus vardas būtų labiau apsaugotas.
Išskirtinio Vilniaus skonio bandyta ieškoti 2009-aisiais – kultūros sostinės metais. Tada buvo sukurti penki džemai, rekomenduoti valgyti su duona. Tačiau tai tebuvo vienkartinis projektas, taip ir neradęs vietos miesto įvaizdžio strategijoje.