Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Studentai praktinių žinių semsis simuliacinėse įmonėse

Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai baigę mokslus ne visuomet turi darbo pradžiai reikalingų praktinių įgūdžių. Europos Sąjungos (ES) 2007–2013 m. struktūrinių fondų remiamus projektus, kurių pagalba bandoma spręsti šią problemą, Lietuvoje vykdo kelios stambios asociacijos. 15min.lt pasidomėjo, kaip šie projektai vykdomi skirtinguose Lietuvos miestuose.
Studentės
Studentės / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

ES finansuojamą projektą kartu su partneriais vykdo Vilniaus kolegija. Vilniaus kolegijos Ekonomikos fakulteto lektorė, projekto vadovė Jelena Petrikienė teigia, kad jų mokymo įstaiga nuolat organizuoja susitikimus su būsimais darbdaviais, iš kurių ir išgirstama, kokių gebėjimų studentams reikia pradedant karjerą, kokių įgūdžių dažniausiai pritrūksta.

Moteris sako, kad bankų, draudimo įmonių atstovai dažniausiai mini, jog studentams trūksta praktinių žinių. 

Praktika bus ilgesnė

Vilniaus kolegijos Ekonomikos fakultetas jau pradėjo vykdyti ES Struktūrinių fondų remiamą projektą, kuris padės patobulinti studentų praltikos atlikimo modelį. Beveik 2 mln. vertės projekto, kuris didžiąją dalimi finansuojamas iš 2007-2013 m paramos laikotarpio ES lėšų, metu kolegija kurs simuliacines bankų ir draudimo įmones, kuriose studentai vykdys visus procesus. „Pagrindinis projekto tikslas - sukurti kuo realesnes simuliacines įmones, kuriose atsispindėtų realioje rinkoje veikiantys dėsniai, vykstantys  procesai,“ – sakė J.Petrikienė.

15min.lt nuotr. /Jelena Petrikienė
15min.lt nuotr. /Jelena Petrikienė

Vykdant projektą bus įregistruota simuliacinė įmonė - visus procesus nuo pat pradžios padedami dėstytojų vykdys studentai, kolegijoje šiemet jau atsirado specialios auditorijos, kuriose bus dirbama praktikos metu. ES finansuojamas projektas turi būti įgyvendintas iki 2012 metų kovo pabaigos.

Kaip pasakojo J.Petrikienė, bus parengta nauja metodinė medžiaga, be to, ir patys dėstytojai turės dėstyti simuliacinėje įmonėje. Anot jos, iki šiol kolegijos studentai ilgesnės nepertraukiamos praktikos neturėdavo, o nuo šiol. sukūrus naują metodiką, praktika bus žymiai ilgesnė ir, tikimasi, studentams naudingesnė ir įdomesnė. Nors projekto vykdymo metu bus naudojamasi bandomuoju moduliu, tačiau planuojama, kad jis taps įprastu praktikos moduliu. Simuliacinė sistema taps praktikos programos papildymu.

Per dvejus metus projekte dalyvaus 60 kolegijos studentų ir 12 dėstytojų, po lygiai bankininkystės ir draudimo specialybių atstovų.

KTU turi net šešis partnerius

Kauno technologijos universitetas (KTU) irgi pradėjo vykdyti ES fondų remiamą projektą. Vykdydamas projektą „Studentų profesinių praktinių įgūdžių ir verslumo ugdymas apdirbamosios pramonės imitacinėse įmonėse“, KTU turi net 6 partnerius. Bendradarbiavimo partneriai yra dvi aukštojo mokslo įstaigos: Vilniaus kolegija ir Utenos kolegija. Šias dvi mokymo įstaigas su KTU sieja tai, kad visos jos rengia specialistus, kurių didžioji dalis dirba Lietuvos ūkio vystymui reikšmingoje apdirbamojoje pramonėje. Kaip pasakojo universiteto atstovai, KTU studentai ir dėstytojai pirmieji išbandys projekto metu kuriamą naują praktikos atlikimo modelį ir jam pasiteisinus, vėliau jį galės naudoti ir kolegijų studentai bei dėstytojai.

Dar keturi ES fondų 2007–2013 m. remiamo projekto vykdymo partneriai – keturios asociacijos, taip pat susijusios su apdirbamąja pramone ir gamyba, tai Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacija, Lietuvos spaustuvininkų asociacija, asociacija „Nacionalinis maisto ūkio klasteris“ bei Kauno krašto pramoninkų ir darbdavių asociacija.

KTU vykdomo projekto vertė – 1 866 992 Lt. Jis finansuojamas iš ES fondų ir LR valstybės biudžeto lėšų. Jame dalyvauja KTU Dizaino ir technologijų fakultetas, Ekonomikos ir vadybos fakultetas bei Cheminės technologijos fakultetas.

Išskirtinumas – integracijos siekis

Kaip pasakojo KTU atstovė, projekto vadovė prof. Eugenija Strazdienė, vykdant projektą studentai turės galimybę atlikti praktiką ne tik realiose, bet ir imitacinėse įmonėse. Be to, projekto metu bus tobulinamas esamų praktikų atlikimo programų turinys.

Pasak projekto vadovės, galima išskirti du esminius projekto tikslus, pirmasis jų – išugdyti studentų praktinius įgūdžius, išmokyti spręsti dalykines problemas.  Antrasis tikslas – studentų verslumo ugdymas. Pasak projekto vadovės, itin didelis dėmesys bus skiriamas gebėjimui dirbti grupėse.

15min.lt nuotr. /Eugenija Strazdienė
15min.lt nuotr. /Eugenija Strazdienė

KTU studentai ir toliau atliks praktiką realiose įmonėse, tačiau atsiras galimybė kūrybinį problemų sprendimą perkelti į imitacinių įmonių centrą. Praktinio mokymo pagrindą sudarys informacinė sistema, kuri imituos realių įmonių verslo ir gamybos procesus.

ES remiamo projekto įgyvendinimo pabaiga – 2012 metų kovas, taigi, kaip tik tų metų vasario ir kovo mėnesiais studentai atliks praktiką jau pagal patobulintą modelį. Pirmieji tai išbandys 105 praktiką atliksiantys studentai ir 55 dėstytojai-praktikų mentoriai. Ilgainiui naujasis praktikos modelis turėtų tapti nuolatiniu.

„Manau, kad svarbiausias mūsų vykdomo projekto išskirtinumas yra integracijos siekis: kad gamybos planavimas eitų koja kojon su verslo valdymu“, – sakė prof. E.Strazdienė. 

Pokyčius pajus ir studentai, ir dėstytojai

Klaipėdos valstybinės kolegijos taip pat laukia naujovės –  studijų programų bei studijų proceso organizavimo pokyčiai vyks įgyvendinant du ES struktūrinių fondų remiamus projektus. Pokyčius per artimiausius dvejus metus pajus keturių šios kolegijos fakultetų studentai ir dėstytojai. Pirmajam projektui, pavadintam „Studijų programų atnaujinimas Klaipėdos valstybinės kolegijos Technologijų ir Socialinių mokslų fakultetuose“ skirtas daugiau kaip 900 tūkst. Lt finansavimas, antrajam projektui „Studijų programų atnaujinimas Klaipėdos valstybinės kolegijos Sveikatos mokslų ir Pedagogikos fakultetuose“ teko kiek mažesnė suma – beveik 800 tūkst. Lt.

Praktinių įgūdžių tobulinimui didelę įtaką turės ir dar vienas pradėtas įgyvendinti projektas „Klaipėdos valstybinės kolegijos studijų infrastruktūros atnaujinimas ir plėtra“, iš kuriam skirtų 14 mln. Lt naujos laboratorinės ir kt. įrangos įsigijimui bus panaudota 6 mln.

Bus taip pat pasirengta tarptautiniams mainams, įsigyta šiuolaikinės mokslinės literatūros, parengta ir išleista metodinė medžiagaĮgyvendinant ES Struktūrinių fondų 2007–2013 m. finansiniu laikotarpiu remiamus projektus bus ne tik patobulinta studijų kokybė (įgyvendinant abu projektus bus atnaujintos 7 studijų programos), įdiegti e.mokymo metodai, bet ir pasirengta tarptautiniams mainams, įsigyta šiuolaikinės mokslinės literatūros, parengta ir išleista metodinė medžiaga, kolegijos dėstytojai turės galimybę patobulinti savo kvalifikaciją.

Anot A.Belovienės, pirmasis darbas, įgyvendinant abu projektus, buvo peržvelgti ir įvertinti dabartines studijų programas. Šiuo metu dėstytojai dirba atnaujinant studijų dalykų programas, praktinių bei savarankiškų darbų užduotis. Dar šiais metais įgyvendinant projektus bus atlikti pakeitimai studijų programose, juos įvertins ekspertai. Šių mokslo metų pabaigoje ir ateinančių mokslo metų pradžioje dalis studentų jau studijuos pagal atnaujintas studijų programas.

Dar viena naujovė, kurią padės įtvirtinti ES fondų remiami projektai, anot A.Belovienės, bus tai, kad kolegijos dėstytojai, kurie iki šiol nesinaudojo nuotolinio mokymo sistema, išmoks su ja dirbti. Visą mokymo medžiagą, užduotis savarankiškam darbui jie galės sukelti į šią virtualią aplinką. Savo ruožtu studentai, dirbdami šioje aplinkoje, galės pasitikrinti savo gebėjimus dar neatėjus atsiskaitymui. Jie turės galimybę ir bendrauti tarpusavyje, ir su dėstytojais.

Projektus vykdo ir darbdaviai

Iniciatyvos, kad jau studijų metu Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai gautų daugiau praktiniam darbui reikalingų įgūdžių, imasi ir būsimieji absolventų darbdaviai. Kartu su universitetais ir kolegijomis ES 2007–2013 m. remiamus projektus vykdo net kelios stambios asociacijos.

Kartu su kolegijomis ir universitetais verslininkai, pasitelkę užsienio šalių patirtį, kuria elektronines nacionalinio lygmens informacines sistemas apie praktikų vietas šalies finansų, draudimo ir prekybos įmonėse, taip pat bus didinamos praktikų vadovų profesinės-pedagoginės kompetencijos, ruošiamos jų vertinimo sistemos.

Lietuvos prekybos įmonių asociacija (LPĮA) šiuo metu įgyvendina projektą „Studentų praktikos sistemos sukūrimas Lietuvos prekybos sektoriaus įmonėse, naudojant pažangią ES šalių patirtį“, jo vertė – beveik 1,3 mln. Lt.

Šio projekto tikslas – pasinaudojant pažangia ES šalių patirtimi, sukurti ir Lietuvos prekybos įmonėse pritaikyti modernią studentų praktikų organizavimo sistemą. Projekto metu, ištyrus ES šalių patirtį, bus suformuota studentų praktikų organizavimo sistema, kuri bus pritaikyta Lietuvos prekybos sektoriaus įmonėse. Projektas įgyvendinamas su projekto partneriais: Vilniaus universitetu (VU), Vilniaus kolegija ir VU Tarptautinio verslo mokykla.

Naujos sistemos pagrindu LPĮA įmonėse bus suorganizuota bei įgyvendinta bandomoji praktika 80-čiai aukštųjų mokslo įstaigų studentų. Numatoma, kad bandomąją praktiką atliks VU Ekonomikos fakulteto verslo vadybos ir administravimo specialybės komercijos specializacijos studentai, Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakulteto prekybos vadybos studijų programų studentai bei Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos tarptautinio verslo studentai.

Pavadinimas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius