„Darbai vyksta pagal planą. Pagrindiniai darbai dabar yra susiję su teritorijų planavimu, Kiaulės nugaros priskyrimu uosto ekvatorijai, poveikio aplinkai vertinimu“, – sakė posėdžiui pirmininkavęs ministras pirmininkas Andrius Kubilius.
Kol kas nei terminalo projektas, nei jo finansavimo modelis dar nėra aiškūs. Juos žadama pristatyti dar tik po poros mėnesių.
Kitąmet esą galėtų būti pasirašyta sutartis dėl skalūninių dujų tiekimo. Energetikos ministras Arvydas Sekmokas teigė, kad jau pasirašyti du ketinimo protokolai su JAV bendrove „Cheniere“ dėl skalūninių dujų tiekimo. Bendrovės teigimu, Lietuvai tiekiamos dujos galėtų būti net iki 30 proc. pigesnės.
Laivo galingumas neaiškus, galėtų būti apie 20 mln. kubinių metrų per dieną – maksimalus Lietuvos poreikis.
Šiemet, A.Kubiliaus teigimu, bus paskelbtas ir realizuotas konkursas perkant pačio terminalo įrangą – specialų laivą su įranga, kuris kaip tik stovėtų rengiamoje krantinėje. Terminalas pradėti veikti turėtų jau 2014 metais.
Atlikus poveikio aplinkai studiją paaiškės, kur gali būti statomas suskystintų dujų terminalas.
„Jeigu bus kažkokie tikrai labai rimti rodikliai, kurie sakys, kad poveikis aplinkai gali tapti neatstatomu, negrįžtamu – tokiu atveju, be jokių abejonių, reikės kalbėti ir apie galimas kitas vietas. (...) Kiaulės nugara yra prioritetinė vieta ir tik poveikio aplinkai tyrimas parodys, ar ten gali būti statomas terminalas. Svarstomas ir giliavandenis uostas. Tačiau Kiaulės nugara yra prioritetinė, nes giliavandeniame uoste terminalą pastatyti truktų 10–15 metų, o dujų reikia jau dabar“, – sakė Arvydas Sekmokas.