Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Traukinys „Vikingas“ kol kas važinėja per retai

Konteinerinis traukinys „Vikingas“, prieš 8 metus sujungęs Klaipėdos ir Ukrainos lljičiovsko uostus, turėjo pagyvinti krovinių apyvartą, tačiau kol kas jis važinėja pernelyg retai.
Bėgiai
Bėgiai / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Pernai iš Klaipėdos iki Ukrainos gabenti 1042 konteineriai, o iš Ukrainos į Klaipėdą – nė vieno. Šiemet per pirmąjį pusmetį iš Klaipėdos Ukrainą pasiekė 165 konteineriai, iš Ukrainos Klaipėdą – 122, ketvirtadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Odesos jūrų uosto vadovo pareigas laikinai einantis Jurijus Vaskovas teigia, kad krovinių vežėjus atbaido sudėtingos valstybės sienų kirtimo procedūros, skirtingi Ukrainos ir Europos Sąjungos (ES) įstatymai. Nuo Odesos iki Klaipėdos, kurias skiria 1,7 tūkst. kilometrų, traukinys turėtų nuriedėti per dvi paras, tačiau dėl trikdžių muitinėse sugaištama ilgiau.

Pasak krovinių vežėjų, pasienyje jie užtrunka keturias valandas, uostuose – tiek pat. Iš tikrųjų tos procedūros turėtų būti ne ilgesnės negu pusvalandis.

Ukrainoje rengiamas įstatymas, kuris turėtų supaprastinti sienos kirtimo procedūras ir sudarytų palankesnes sąlygas vežti konteinerius.

Nors kol kas šis ilgai rengtas Lietuvos ir Ukrainos projektas nepateisino lūkesčių, jis nelaikomas neperspektyviu. Iš galinių stotelių išvykęs pustuštis traukinys daugiausia pasipildo pakeliui. Pernai „Vikingu“ tarp Baltarusijos ir Ukrainos gabenta 41,8 tūkst., šiemet per pirmąjį pusmetį – 31,3 tūkst. konteinerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius