Pernai iš Klaipėdos iki Ukrainos gabenti 1042 konteineriai, o iš Ukrainos į Klaipėdą – nė vieno. Šiemet per pirmąjį pusmetį iš Klaipėdos Ukrainą pasiekė 165 konteineriai, iš Ukrainos Klaipėdą – 122, ketvirtadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
Odesos jūrų uosto vadovo pareigas laikinai einantis Jurijus Vaskovas teigia, kad krovinių vežėjus atbaido sudėtingos valstybės sienų kirtimo procedūros, skirtingi Ukrainos ir Europos Sąjungos (ES) įstatymai. Nuo Odesos iki Klaipėdos, kurias skiria 1,7 tūkst. kilometrų, traukinys turėtų nuriedėti per dvi paras, tačiau dėl trikdžių muitinėse sugaištama ilgiau.
Pasak krovinių vežėjų, pasienyje jie užtrunka keturias valandas, uostuose – tiek pat. Iš tikrųjų tos procedūros turėtų būti ne ilgesnės negu pusvalandis.
Ukrainoje rengiamas įstatymas, kuris turėtų supaprastinti sienos kirtimo procedūras ir sudarytų palankesnes sąlygas vežti konteinerius.
Nors kol kas šis ilgai rengtas Lietuvos ir Ukrainos projektas nepateisino lūkesčių, jis nelaikomas neperspektyviu. Iš galinių stotelių išvykęs pustuštis traukinys daugiausia pasipildo pakeliui. Pernai „Vikingu“ tarp Baltarusijos ir Ukrainos gabenta 41,8 tūkst., šiemet per pirmąjį pusmetį – 31,3 tūkst. konteinerių.