Balandžio mėnesį, lyginant su tuo pačiu mėnesiu pernai, krovinių išaugo net penktadaliu. Tokio augimo šiemet dar nebūta, sausio–kovo mėnesiais krova augo 10–16 proc. Tiesa, pernai balandį krovinių būta itin mažai, tad, anot uosto vadovybės, blogiausius rezultatus buvo lengviausia pagerinti. Iš viso per keturis šių metų mėnesius perkrauta jau perkrauta beveik 10 mln. tonų krovinių.
„Žinant, kad antrą pusmetį būna didesnė krova, tai leistų prognozuoti daugiau kaip 30 mln. tonų krovinių per metus, tad galbūt pasieksime rekordą. Tačiau dar visko gali nutikti“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Jis džiaugėsi, kad balandį pagyvėjo naftos produktų krova. Vertinant pagal krovinių struktūrą, nafta sudaro apie trečdalį visų uosto krovinių.
„Dėl šaltų orų sausio, vasario mėnesiais krova atsilikdavo lyginant su praėjusiais metais, kovą rodiklius aplenkėme, o balandį viršijome pernai metų balandžio krovą 25 proc.“, – duomenis vardijo E.Gentvilas.
Mažiau atplaukiančių laivų
Žinant, kad antrą pusmetį būna didesnė krova, tai leistų prognozuoti daugiau kaip 30 mln. tonų krovinių per metus, tad galbūt pasieksime rekordą. Tačiau dar visko gali nutikti, - sakė E.Gentvilas.
Viltingai nuteikia ir kitų krovinių augimas, pavyzdžiui, trąšų, kurių per keturis mėnesius išaugo 41 proc. Balandį pagausėjo metalo laužo, sustojo žemės ūkio produktų krovos kritimas.
„Reikia pasidžiaugti, kad jau šeštą mėnesį vakarų rinkų atsigavimą demonstruoja konteineriniai kroviniai. Balandį krova skaičiuojant konteinerius vienetais leido aplenkti praėjusių metų keturis mėnesius, o skaičiuojant pagal tonažą, jis 35,6 proc. viršija praėjusių metų rodiklius. Tai vienas didžiausių pakilimų tarp stambiųjų krovinių“, – džiaugėsi uosto vadovas.
Uoste balandį trečdaliu padaugėjo ir ratinės technikos pervežimai. Pasak E.Gentvilo, ši tendencija vertintina teigimai, nes demonstruoja ūkio atsigavimą. „Čia susidėjo daug parametrų – buvo uždaryta linija Liubekas-Ryga, tad tam tikra dalis krovinių pasislinko į Klaipėdą. Impulsą davė ir kovo mėnesio nutarimas sumažinti rinkliavų tarifus ratinei technikai“, – sakė jis. Balandį penktadaliu išaugo ir keltais keliaujančių keleivių skaičius.
Šiemet uoste pastebima tendencija – mažėjantis laivų skaičius. Jų per kelis šių metų mėnesius sumenkus keliais šimtais surenkama ir mažiau rinkliavų. Tačiau krovinių daugėja, nes atplaukia didesni laivai.
Klaipėdos uostas pagal krovą yra antras tarp Baltijos šalių uostų. Jis milijonų tonų krovinių atsilieka nuo pirmoje vietoje esančio jungtinio Talino uosto, apimančio net penkis uostus.