Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Reklamos rinkoje – atsigavimo ženklai

Reklaminis stendas su obuoliais
Akcijos organizatorių nuotr. / Reklaminis stendas su obuoliais
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Praėjusiais metais reklamos rinkoje galima buvo pastebėti stabilizavimosi, o kai kuriose srityse ir augimo ženklus, rodo kompanijos „TNS“ skelbiami duomenys.

Žiniasklaidos tyrimų bendrovės „TNS“ duomenys rodo, kad vien televizijos pernai ištransliavo per 6173 val. reklaminių klipų – tai penktadaliu daugiau nei 2009 m. Radijo stočių ištransliuotų klipų bendra trukmė viršijo 1236 val. – 11 proc. daugiau nei 2009.

Reklamai pernai išleista 1,5 proc. mažiau nei 2009 metais. Toks rinkos smukimas yra palyginti menkas – 2009 m. ji traukėsi beveik 40 proc.

Pernai reklamai žiniasklaidoje išleista beveik 325 mln. litų – maždaug po 97,5 lt vienam gyventojui. Didžiausią dalį rinkos lėšų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose.

Reklamos užsakovai išleido daugiau pinigų interneto ir televizijos reklamai. Interneto reklamos rinka  šoktelėjo net ketvirtadaliu, televizijos reklamai išleista 5,5 proc. daugiau pinigų nei 2009.

Didžiausią kritimą – maždaug po 18 proc. – patyrė reklama kine ir vidaus reklama.

Ką daugiausia reklamavo?

Pernai populiariausi televizijoje ir internete reklamuoti produktai buvo mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelės, mobilieji telefonai ir prekybos tinklai. Spaudoje didžiausi reklamos plotai buvo užsakyti valstybės institucijų, prekybos tinklų, publikuota daug savivaldybių reklamos. Radijo klausytojai daugiausiai galėjo girdėti prekybos tinklų, populiariosios muzikos koncertų ir loterijų reklamos.

Taip pat žiniasklaidoje populiari buvo alaus, jogurtų, festivalių, vaistinių, vitaminų, žuvies taukų ir kitų produktų reklama.

„TNS“ atliktas komunikacijos monitoringas ir analizė parodė, kad efektyviausiai su potencialiais klientais bendrauja bankų, ne gyvybės draudimo ir telekomunikacijų sektoriai. Bankininkystės sektoriaus komunikacijos intensyvumo vertė buvo 40 proc. didesnė nei telekomunikacijų ar ne gyvybės draudimo įmonių. Efektyvumą lėmė dažnai žiniasklaidoje pasirodančios bankų analitikų nuomonės ir įvairių rodiklių vertinimai.

TV žiūri mažiau

Tyrimo duomenimis, vienas šalies gyventojas vidutiniškai per dieną prie televizoriaus praleidžia po 3,5 valandos.  Lietuvos nacionalinių televizijų transliuojamos programos yra labiausiai mėgstamos vaikų. Be to, moterys prie TV ekranų per dieną praleidžia pusvalandžiu daugiau laiko nei vyrai.

Absoliučiais televizijos rinkos lyderiais Lietuvoje ir toliau išlieka LNK ir TV3 televizijos. Tačiau visų nacionalinių kanalų žiūrimumas po truputį mažėja. Pernai sparčiausiai smuko LTV ir BTV auditorijos dalis.

Besiklausančiųjų radijo bent po 15 minučių per dieną gyventojų skaičius mažėjo nuo 78,1 iki 69,6 proc. Ilgiausiai radijo per dieną – maždaug po tris valandas – klausėsi 60-74 metų Lietuvos gyventojai. Vidutiniškai per dieną daugiausiai auditorijos pasiekė „Lietuvos radijas“, „M-1“ ir „Lietus“.

Tuo metu interneto vartojimas auga ir toliau. Labiausiai auga vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojų susidomėjimas internetu.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką