-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vyriausybė iš „Lietuvos geležinkelių“ reikalauja 250 mln. litų

Vyriausybė nurodė jos valdomai bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, kad valstybei reikia 250 mln. litų – jeigu ne dividendais, tai mažinant jos įstatinį kapitalą ir taip išmokant grynuosius pinigus.
Taupydami lėšas, nuo šios savaitės „Lietuvos geležinkeliai“ sumažino kai kurių reisų skaičių.
Traukinys / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Dienraščio „Verslo žinios“ žiniomis, praėjusią savaitę „Lietuvos geležinkelių“ Finansų skyriui paskambino premjero patarėjas Mykolas Majauskas ir vyriausiajai finansininkei išdėstė, kad iš įmonės valstybė tikisi sulaukti 250 mln. litų.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka patvirtino, kad toks skambutis ir pokalbis apie bendrovės finansus bei pareigas akcininkei, tai yra valstybei, buvo.

M.Majauskas paaiškino, kad nuolat bendrauja su valstybės įmonių vadovais ir jų vyriausiaisiais finansininkais. Anot jo, šis skambutis – ne pirmas ir ne išskirtinis.

„Intensyvesnė diskusija su įmonėmis yra susijusi su kitų metų valstybės biudžeto planavimu. Seimo nariai ragina pajamas iš valstybės įmonių didinti 10 kartų. Mes turime ieškoti išteklių ir galimybių, kaip valstybės įmonės galėtų efektyviau valdyti kapitalo struktūrą, generuoti pelnus ir mokėti dividendus valstybei“, – sakė M.Majauskas.

„Įmonėje vis dėlto yra šiokia tokia tvarka. Jei yra skambinama finansininkei, direktorius apie tai informuojamas. Kitas dalykas, kad, be įmonės vadovo ir finansininkės, dar yra mus kuruojanti ministerija ir ministras, kurie priima sprendimus. Jeigu žmogus (M.Majauskas – red.) yra jaunas, nori mokytis, nieko blogo, kad skambina, nori konsultuotis. Tačiau kartais taip nutinka, kad „pasitarti"  tampa tas pats, kaip ir atimti. Aš buvau šokiruotas“, – neslėpė S.Dailydka.

Vyriausybės planas gana paprastas ir įstatymais nedraudžiamas – Akcinių bendrovių įstatymas numato, kad įmonių įstatinis kapitalas gali būti mažinamas siekiant išmokėti lėšas akcininkams.

Pasak M.Majausko, stebina, kad įmonė nėra linkusi net ir sunkiausiu valstybei ekonominiu laikotarpiu solidariai prisidėti. Per 2007–2009 metus ji uždirbo per 250 mln. litų grynojo pelno, tačiau valstybei sumokėjo tik 20 mln. litų.

Anot jo, šįmet dėl atsigaunančios ekonomikos ir didėjančios apimties geležinkelių uždirbtas pelnas viršija 100 mln. litų. Tačiau laukiamas – tik 30 mln. litų.

„Man kalbama apie didėsiančias įmonės sąnaudas. Bet dabar ne laikas jas didinti“, – kalbėjo M.Majauskas. Jis taip pat atkreipia dėmesį į aplink įmonę veikiančias įmones „Želdiniai“, „LG projektavimas“, „Gelmagis“, „Gelsauga“, jas privatizavus valstybė taip pat uždirbtų.

S.Dailydka mato ir kitų būdų, kaip valstybei gauti pajamų, nemažinant jos valdomų bendrovių įstatinio kapitalo. Vienas iš jų – sparti Klaipėdos naftos terminalo plėtrą.

„Naftos produktų gabenimas labai pelningas, tačiau mūsų potencialas per menkas, uostas šiek tiek neįgalus ir valstybė galėtų galbūt M.Majausko asmenimi užsiimti investicijomis, iš kurių būtų galima greitai uždirbti“, – svarstė geležinkelių vadovas.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sako, kad „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu jau atlieka analizę ir ieško būdų, kaip solidarizuotis su valstybe, tačiau nepažeidžiant gyvybiškai svarbių įmonės funkcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius