Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip neapsijuokti per verslo pietus

Verslo pietūs
123rf.com nuotr. / Verslo pietūs
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Dalykinių pietų populiarumas per pastarąjį dešimtmetį augo 3 kartus. Tai patrauklu įvairių sektorių verslininkams, pradedant teisininkais ir baigiant nekilnojamojo turto vystytojais. Dalykiniai pietūs tampa būdu ištrūkti iš biuro aplinkos rutinos, o šiltas bendravimas – svarbia verslo augimo dalimi. Tačiau būtina žinoti, kaip elgtis ir ko vengti pietų metu, kad nepakenktumėt savo karjerai ar verslui.

Dalykiniai pietūs – šiltesnio bendravimo kūrimui

Verslo pietus galima išnaudoti įvairių klausimų aptarimui – nuo strateginių tikslų, naujų projektų iki kasdienių reikalų.

„Labai vertiname tokio pobūdžio bendravimą, verslo pietus su klientais skiriame tiesiog maloniam bendravimui, siekdami geriau suprasti, kokiais klausimais ir nuotaikomis gyvename. Pietaudami su partneriais ir kolegomis leidžiame vieni kitiems dalintis įvairiausiomis idėjomis – tiek darbui, tiek laisvalaikiui“, – sako advokatų kontoros „Metida“ vadovaujanti partnerė Reda Žabolienė.

Pietaujant su kolegomis priimtinos laisvalaikio temos, leidžiančios vieniems kitus geriau pažinti, atitrūkti nuo darbų.

„Vis dėlto yra temų, kurių liesti nederėtų, pavyzdžiui, sveikata arba tokios socialiai jautrios temos kaip religija ir politika“, – sako A. Lydeka.

„Pietūs leidžia bendrauti neapsiribojant oficialumu, tuomet galima aptarti ne vien verslo, bet ir asmeninius klausimus. Susitikimai vyksta su įvairiais žmonėmis – įmonių savininkais, žurnalistais ar tiesiog savo srities specialistais. Nors dažniausiai susitinkame restoranuose, kartais tenka dalyvauti ir masiniuose verslo pietuose, kuriuose susitinkama grupėmis ir aptariami globalesni klausimai apie verslo tvarumą ir atsakomybę“, – pasakoja „Elektrum Lietuva“ pardavimo vadovas Ričardas Tvaronas.

Etiketo žinovo Armino Lydekos nuomone, šalia tų klausimų, kuriuos iš tikrųjų reikia aptarti verslo pietų metu, galima pabendrauti bet kuria kita tema – apie metų laiką, sėkmingas varžybas ar įdomias keliones.

„Vis dėlto yra temų, kurių liesti nederėtų, pavyzdžiui, sveikata arba tokios socialiai jautrios temos kaip religija ir politika“, – sako A. Lydeka.

Pakvietimo forma – laiškas arba skambutis

Viešbučio „Artis“ restoranų vadovė Ramutė Jakeliūnienė teigia pastebinti dalykinių pietų užklausų skaičiaus augimą.

„Prieš dešimtmetį dalykinių pietų populiarumas buvo daug mažesnis. Palaipsniui kyla nuošalesnių staliukų, privačių erdvių pietums poreikis. Galima teigti, kad per pastarąjį dešimtmetį dalykinių pietų poreikis išaugo apie tris kartus“, – sako R. Jakeliūnienė.

Etiketo specialistas sako, kad kvietimas verslo pietums priklauso nuo abiejų pusių santykių šiltumo. Partnerį galima pakviesti elektroniniu paštu ar pokalbio telefonu metu. Tačiau kviesti pietų trumpąja žinute yra blogo tono ženklas. Susitikimo vietą ir laiką turi pasiūlyti kviečiantis žmogus, tačiau kviečiamasis gali nesutikti ne tik su laiku, bet ir su pasiūlyta vieta. Tokiu atveju pats kviečiamas žmogus turėtų pasiūlyti jam priimtiną pietų vietą ir laiką. Tinkamas dalykinių pietų metas yra ne anksčiau vidurdienio. Įsipareigojimas pabendrauti ilgiau atsiranda kviečiant susitikimui po darbo valandų – tokiu atveju vaišės turi būti gausesnės ir ypatingesnės.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka

Investicinių nekilnojamojo turto projektų vystymo bendrovės „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis pritaria kitiems verslininkams dėl dalykinių pietų naudos, jis stengiasi susitikimus planuoti arčiau biuro.

„Kartą ar du per savaitę susitinku su bendradarbiais, klientais ar verslo partneriais. Dalykiniai pietūs yra įprasti, kuomet norisi neformalioje aplinkoje aptarti verslo reikalus. Arti darbo vietos esančius restoranus pietums renkuosi taupydamas laiką“, – pasakoja verslininkas.

Vis dažniau pageidaujama privatumo

Dalis restoranų klientams gali pasiūlyti uždaras erdves, kuriose aptariamų svarbių klausimų neišgirs svetimos ausys. Tokios formos susitikimai organizuojami siekiant kalbėtis atviriau, tikintis švelnesnių reakcijų ar palankesnių sprendimų.

„Kasdienės biuro aplinkos pakeitimas į neutralesnę gerai nuteikia emociškai ir skatina artimesnį bendravimą. Su verslo partneriais susitinkame restoranuose, o atvykus svečiams iš užsienio renkamės išskirtines vietas“, – sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus.

R. Jakeliūnienės teigimu, planuodami dalykinius pietus, klientai pageidauja rezervuoti staliuką atokiau, o kartais pietūs užsakomi į konferencijų sales.

„Itin išskirtiniais atvejais – atvykus garbiems svečiams – rengiami protokoliniai pietūs. Jų metu patiekalai patiekiami vienu metu numatytu laiku, nes pietūs turi nustatytą trukmę. Padavėjai taip pat turi jausti ribas. Protokoliniai pietūs yra ribojami daugiau taisyklių nei dalykiniai“, – sako R. Jakeliūnienė.

Verslo pietų metu padavėjai išlieka nepastebimi

Verslo pietų metu iš aptarnaujančio personalo tikimasi neįkyraus aptarnavimo.

„Padavėjai turi būti mandagūs, paslaugūs, tačiau reaguoti į realius pietaujančių žmonių poreikius, o ne dažnai klausinėti, ar viskas gerai ir ar nieko netrūksta“, – sako A. Lydeka.

Dienraščio „15 minučių“ nuotr. /Aptarnavimas
Dienraščio „15 minučių“ nuotr. /Aptarnavimas

Dažnai restoranai turi vidines taisykles, kurių privalu laikytis personalui. R. Jakeliūnienės teigimu, dalykinius pietus aptarnaujantis padavėjas turi atlikti savo darbą kuo mažiau pastebint klientui. 

„Padavėjas turi netrukdyti pokalbiui, patikslinimus dėl užsakymų klustelėti jokiu būdu nepertraukdamas klientų pokalbio, o išlaukdamas akimirkos, kai pokalbis nutyla. Padavėjas turi matyti stalą, tačiau kartu išlikti nepastebimas“, – padavėjų darbo ypatumus apibūdina R. Jakeliūnienė.

Į biudžetą atsižvelgiame, tačiau tokių susitikimų pagrindinis tikslas – bendravimas su žmogumi, taigi, maistas nėra pirmaeilis dalykas, o verslo pietūs nėra skirti naujų valgių ar gėrimų degustavimui, – sako V. Sutkus.

Ji taip pat pažymi, kad dalykinių pietų metu klientai nori pavalgyti kuo greičiau, nes susitikimo tikslas yra bendravimas, tad pietūs dažnai būna tokie, kurių metu galima valgyti ir bendrauti patogiai. Standartinius dalykinius pietus sudaro šaltas užkandis arba salotos, antrasis patiekalas ir gėrimas. Vasaros metu galima rinktis šaltą arba šiltą sriubą, visais metų laikais restoranas stengiasi įtikti išrankesnio kliento poreikiams ir antrajam patiekalui siūlo mėsos, žuvies, vegetariškus ir net veganiškus patiekalus. Populiariausi gėrimai išlieka šviežiai spaustos sultys, kava ir arbata. Standartinių verslo pietų kaina svyruoja nuo 40 iki 80 litų asmeniui, priklausomai nuo gėrimų. Pasirinkus brangesnį vyną, pietų kaina gali gerokai šoktelėti į viršų.

A. Lydekos teigimu, visi patiekalai yra tinkami dalykiniams pietums, išskirti reikėtų greitojo maisto restoranus ir suvožtinius – šis patiekalas net ir geriausiame restorane nėra tinkamas verslo pietums. Ant pietų stalo gali būti vynas ar alus, tačiau jokiu būdu – stiprieji gėrimai. 

Sąskaitą apmokėti turi pietus organizuojantis žmogus

Kalbinti verslininkai sutaria, kad dalykinių pietų sąskaitą apmokėti turi kviečiančioji pusė, o jei susitikimai vyksta reguliariai – sąskaitos apmokėjimas vyksta rotacijos principu. 

„Į biudžetą atsižvelgiame, tačiau tokių susitikimų pagrindinis tikslas – bendravimas su žmogumi, taigi, maistas nėra pirmaeilis dalykas, o verslo pietūs nėra skirti naujų valgių ar gėrimų degustavimui“, – sako V. Sutkus.

Etiketo specialistas A. Lydeka teigia, kad apmokėti sąskaitą turi būti pasiruošęs kviečiantis asmuo, tačiau pakviestasis pasielgs mandagiai pasisiūlydamas sąskaitą pasidalinti. „Tokie apsikeitimai mandagiomis frazėmis dėl apmokėjimo gali įvykti vieną ar du kartus. Pakvietęs pietų žmogus turėtų nusileisti, jei pakviestasis itin nori apmokėti savo dalį, tačiau nereikėtų tikėtis, kad kaskart sąskaita bus dalinama“, – sako A. Lydeka.

Komentarai
Temos Etiketas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką