Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip nustoti tingėti ir visus darbus baigti iki 18 valandos?

Darboholikas
123RF nuotr. / Ar tik nereikėtų tų papildomų valandų skirti darbui?
Šaltinis: 15min
1
Skaitysiu vėliau
A A

Kartais darbų sąrašas atrodo begalinis. Pažvelgi į jį – ir jau jautiesi išsekęs. Visi norime žinoti receptą, kaip nustoti tinginiauti ir daugiau nuveikti. Businessinsider.com pristato profesoriaus Calo Newporto patirtį ir pataria, kaip planuoti laiką, o darbus baigti iki 17:30 valandos.

1. Darbų sąrašas yra blogis, tačiau viską planuokite

Darbų sąrašas pats savaime yra bevertis, jei neįtrauksite jo į savo dienotvarkę. Tik tai leis realistiškai vertinti užduotis ir jų atlikimo laiką.

„Planavimas priverčia sugretinti realybę, kiek laiko turite ir kiek užtruksite atlikdamas tam tikrus darbus, – sako Calas. – Kai kurie iš jūsų galvojate: „Bet man tuo metu sutrukdė. Viskas sugriuvo paskutinę akimirką.“ Šaunu – įtraukite tai į savo dienotvarkę. Sumanymai keičiasi, tačiau reikia turėti papildomą planą.“

Yra keli darbų tipai – greiti, paviršutiniški ir svarbūs – esminiai.

Jis sako, kad detaliai suplanavus darbus sumažėja pavojus juos atidėlioti.

2. Darbas tik iki 17:30 valandos

Apsibrėžkite ribas, jei norite išlaikyti balansą tarp darbo ir laisvalaikio. Tai jums padės produktyviau dirbti ir būti efektyvesniems.

Nusistatykite galutinį terminą, kada turite baigti visus darbus. Tarkime, kad tai yra 17:30 valanda.

„Susikurkite idealų grafiką, tada susidėliokite darbus atvirkštine tvarka taip, kad viską spėtumėte – kiekvienam darbui skirdami tikslų laiką“, – pataria Calas.

3. Susikurkite visos savaitės planą

Visi sutiksite, kad paskutinis dalykas, kurio reikia pasauliui, tai trumpalaikis mąstymas.
Niekada nebūsite žaidimo priešakyje, jei negalvosite apie rytdieną.

Kaip sugebėti rašyti knygas, vesti paskaitas, susitikti su studentais, rašyti mokslinius darbus ir būti puikiu tėvu vienu metu? Planuokite savaitę!

Detaliai suplanavus darbus sumažėja pavojus juos atidėlioti.

„Žmonės nežiūri į platesnį savo laiko ir dienotvarkės paveikslą. Žinau, ką veikiu kiekvieną savo dienos valandą. Žinau, ką darau kiekvieną savaitę bei kiekvieną tos savaitės dieną, ir žinau, ką darau kiekvieną savaitę tą mėnesį“, – savo patirtimi dalinosi Calas.

Kiekvieną pirmadienį jis sudaro savo savaitės planą. „Peržiūriu elektroninio pašto dėžutę, darbų sąrašą ir bandau viską susiplanuoti taip, kad galėčiau geriausiai darbus atlikti kasdien visą savaitę. Parašau sau elektroninį laišką ir palieku jį elektroninio pašto dėžutėje, nes žinau, kad tai vieta, kur jį pamatysiu ir apie savo darbus būsiu informuotas daugybę kartų per dieną“, – aiškina Caras.

4. Darykite nedaug, bet būkite nepakartojamas

Ne viskas yra svarbu, tai kodėl sakote „taip“ dažniau nei to reikėtų? Paklauskite savęs, kas sukuria tikrąją jūsų gyvenimo vertę?

„Norėdami pasiekti kiek įmanoma daugiau, turite dažniau atlikti mažiau dalykų, tačiau geriau.  Sakau „ne“ daugumai dalykų. Negailestingai atsisakau užduočių, jei suprantu, kad jos neturi didžiulės vertės“, – sako profesorius.

Jei neturite laiko, tai tik todėl, kad užsiimate mažomis erzinančiomis užduotimis, kurios sekina. Taigi, darykite mažiau, tačiau būkite nepakartojamas.

Ne viskas yra svarbu, tai kodėl sakote „taip“ dažniau nei to reikėtų?

5. Susikoncentruokite ties esme

Yra keli darbų tipai – greiti, paviršutiniški ir svarbūs – esminiai. „Prie paviršutiniškų priskirčiau elektroninius laiškus, susitikimus, informacijos perdavimą aplinkai. Tai darbai, kuriems nereikia ypatingų gabumų. Reikšmingi darbai tobulina įgūdžius, o rezultatams kuria pridėtinę vertę“, – lygina Calas.

Pastebėta, kad žmonės, kurie dažniausiai yra užsiėmę, atlieka mažiau reikšmingų darbų nei tie, kurie kasdien dirba iki 17 valandos.

Komentarai: 1
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką