Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Žalingi darbo įpročiai, kurie kenkia jūsų karjerai

Dažniausiai ne kas nors kitas, o mes patys griauname savo karjerą
123rf.com nuotr. / Dažniausiai ne kas nors kitas, o mes patys griauname savo karjerą
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pagaunate save besvarstant, kodėl kitiems sekasi kur kas sparčiau kilti karjeros laiptais? Arba kodėl viršininkas jus vis pamiršta, kai ateina laikas spręsti dėl premijų ar išrinkti, kas dalyvaus svarbiame projekte? Nors ir norėtumėte dėl to kaltinti visą pasaulį, tačiau tikriausiai priežastys glūdi jumyse. „US News & World report“ išskiria 8 įpročius, kurie žudo karjeros galimybes.

1. Tinkamai nesigiriate savo darbu

Jūs galite dirbti tiesiog fantastiškai, tačiau jeigu niekas apie jūsų pasiektus rezultatus nežinos, tai nepadės nei jūsų reputacijai, nei algai, nei karjeros ar tobulėjimo galimybėms.

Pasistenkite, kad jūsų vadovas žinotų apie jūsų pasiekimus – ar tai būtų geras įvertinimas, gautas iš įnoringo kliento, ar išlaidų kurioje nors srityje sumažinimas, ar kitų nepastebėtos klaidos ištaisymas. Ypač svarbu, jeigu atliekate užduotį, kuri jums nepriklauso pagal darbo aprašymą.

2. Visada užimate gynybinę poziciją

Jeigu kaskart įnirtingai ginatės sulaukęs ne visai tokio įvertinimo, kaip tikėjotės, tai pats efektyviai žudote savo karjerą. 

Daugelis žmonių ima vengti asmenų, kurie nuolat ginasi ir nenori pripažinti savo klaidų. Bendradarbiai paprasčiausiai vengs su jumis kalbėti, o vadovai ilgainiui išvis jums nieko nebesakys apie jūsų darbą. Jeigu atrodo, kad kritikos nebuvimas jums patiks – klystate. Tai yra tiesus kelias į profesiniam tobulėjimui būtinų santykių griovimą.

123rf.com/Darbiniai santykiai
123rf.com/Darbiniai santykiai

3. Priimate skubotus sprendimus

Skubotiems sprendimams karjeroje ne vieta – ar tai būtų darbo metimas dėl to, kad jums nepatiko viršininko žodžiai, ar staigus darbo keitimas vos išgirdus kitą žavintį pasiūlymą. 

Sprendimai, kuriuos priimate dėl savo karjeros, turi ilgalaikes pasekmes jūsų finansams, reputacijai ir galų gale – jūsų kasdienei savijautai.

4. Nesate ryžtingas

Galbūt manote, kad bangų nekėlimas yra geriausias būdas plaukioti karjeros vandenyne? Klystate. Neryžtingumas jums ne tik nepadės, bet ir pakenks.

Jeigu manote, kad kažkieno priimtas sprendimas yra blogas, kad visas projektas juda žlugimo link, kad jūs nusipelnėte didesnės algos – kalbėkite apie tai. Geras vadovas tai visuomet įvertins – savo nuomonės išdėstymas ir sugebėjimas ją apginti yra būtini profesinei sėkmei. Žinoma, jauskite skirtumą tarp ryžto ir įkyraus įžūlumo. 

5. Esate labai negatyvus

Jeigu nuolat skundžiatės naujais projektais, darbovietės politika, bendradarbiais – aplink save kuriate labai nemalonią aplinką.

Tai galioja ir pašiepiančiam humorui. Humoro jausmas yra svarbu, tačiau jeigu vis šaipotės (kad ir tikrai juokingai!) iš vadovų ir bendradarbių, didelė tikimybė, kad žmonės nenorės su jumis bendrauti bijodami kandžių replikų. Neperženkite ribų.

„Shuterstock“ nuotr./Bloga nuotaika darbe
„Shuterstock“ nuotr./Bloga nuotaika darbe

6. Meluojate

Jeigu jus sugauna meluojant – net jeigu ir tai yra nedidelis melas arba jis sunkiai įrodomas – susigadinsite savo reputaciją ir jos niekada galite nebepataisyti.

Galite paskui trejus metus sakyti tiesą, tiesą ir nieko daugiau – tik tiesą, tačiau vis tiek būsite prisimenamas kaip asmuo, kuris melavo, ir kuriuo negalima visiškai pasitikėti.

7. Esate katastrofiškai neorganizuotas

Žmonėms labai svarbu, kad darytumėte tą, ką sakote, ir darytumėte tada, kada esate pažadėję. Tai galioja ir nesvarbiam dokumentui, kurį pažadėjote parašyti, ir didelio projekto planui.

Jeigu savo darbus atliekate laiku, susikursite patikimo žmogaus įvaizdį. Jeigu ne – aplinkiniai žinos, kad jumis pasitikėti neverta, tad gal geriau svarbių darbų jums ir neskirti.

8. Nemėginate perprasti naujovių

Gal ir labai gerai jaučiatės dirbdamas taip, kaip esate įpratęs. Tačiau naujovių vengimas jums vis dažniau kiš koją – jus greitai aplenks bendradarbiai, kurie noriau mokosi.

Jeigu aiškinate, kad jums geriau informacijos ieškoti bibliotekoje, o ne internete, ir visiems „giriatės“, kad išmanieji telefonai jums yra „miškas“, vadovai tikriausiai vietoj jūsų į aukštesnį postą skirs pažangesnį kolegą.

Komentarai
Temos Darbas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką