Ketinama užkirsti kelią vienbučių virsmui daugiabučiais

Vienbučių ar dvibučių namų tapimas daugiabučiais – viena kurortinių miestelių problemų. Tai vienas veiksnių, kodėl vietiniams gyventojams ar poilsiautojams tenka susidurti ne tik su klausimu, kur pasistatyti automobilį, bet ir kęsti automobiliais nusėtų pakelių vaizdą. Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius Marius Narmontas pasakojo, kad buvo ieškoma sprendimo, kaip pažaboti vienbučių ar dvibučių virsmą daugiabučiais ar bent jau išspręsti dėl to kylančias problemas. Nutarta, jog vienbučiams ir daugiabučiams, kaip ir kitiems pastatams, privalu įvesti automobilių stovėjimo vietų reikalavimus.

Problemas – automobilių parkavimas

Ligšiolinis reglamentavimas leidžia turėti nekilnojamojo turto, tiek žemės, tiek pastatų, bendrinę nuosavybę. Tokiu būdu, vadovaujantis Civiliniu kodeksu, galima pastatyti vienbutį ar dvibutį namą, jį parduoti, ir savininkų, turinčių tokias pat teises į nuosavybę, atsiranda dešimtys ar net daugiau.

„Pavyzdžiui, turime situaciją, kai vienbutis ar dvibutis namas bendrinės nuosavybės teise parduotas 16-ai žmonių, jie visi tampa bendraturčiais ir turi vienodą teisę į įgytą turtą. Kiekvienas gauna po kambariuką ir gyvena. Tokiu atveju skirtumas tarp daugiabučių ir vienbučių bei dvibučių lieka labai mažas, o įrodyti teisiškai, kad vienbutis ar dvibutis virto daugiabučiu – yra tikrai sunku.“

Kai name gyvena kelis kartus daugiau žmonių, nei numatyta, šalia namo atsiranda ir daugiau automobilių, kuriems vieta taip pat nenumatyta.

M.Narmontas teigė, kad iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad problemos nėra – visi gauna po kambariuką ir ramiai sau gyvena. Tačiau nesklandumų atsiranda – statant daugiabučius jau techniniame projekte turi būti kiekvienam butui numatyta bent po vieną automobilio stovėjimo vietą, o statant vienbutį ar dvibutį tokių reikalavimų nėra. „Taigi, kur tie, sakykime,16 žmonių, stato automobilius? Nesklandumų atsiranda ir daugiau. Yra tokių, kuriuos išspręsti lengviau, tačiau automobilių parkavimas svarbus ir sunkiau išsprendžiamas klausimas.“

Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius pabrėžė, kad tokia tvarka sukelia nepatogumų ir kaimynams, ir namo gyventojams, ir poilsiautojams: „Kai name gyvena kelis kartus daugiau žmonių, nei numatyta, šalia namo atsiranda ir daugiau automobilių, kuriems vieta taip pat nenumatyta. Taigi gyventojai stato juos prie šaligatvių ar kur kitur, o tai sukelia diskomfortą ir kitiems gyventojams, kaimynams ar poilsiautojams.“

Paminėta problema veikiausiai pati opiausia, tačiau M.Narmontas pasakojo, kad yra ir kitų, nors ir lengviau išsprendžiamų problemų, susijusių su mokesčiais už vandenį, elektrą ar šiukšlių išvežimą. Aišku, tai priklauso nuo to, kokią tarifų sistemą pasirenka savivaldybės, tačiau dauguma jų, pavyzdžiui, šiukšlių išvežimo tarifą, taiko tam tikram plotui. „Bet kokiu atveju, problemas dėl mokesčių savivaldybės gali išspręsti pačios, pakeisdamos tarifų taikymo sistemą“, – teigė M.Narmontas.

Reglamentuoti automobilių vietų skaičių vienbučiams

Kaip pažaboti vienbučių virsmą daugiabučiais, anot M.Narmonto, buvo konsultuojamasi ir su Palanga, ir su kitais miestais. „Galiausiai buvo priimtas sprendimas numatyti automobilio statymo vietų skaičių ir vienbučiams bei dvibučiams namams, ko iki šiol nebuvo. Anksčiau šis skaičius buvo numatytas daugiabučiams, kitiems pastatams, o vienbučiams ir dvibučiams jokio reikalavimo nebuvo.“

Galiausiai buvo priimtas sprendimas numatyti automobilio statymo vietų skaičių ir vienbučiams bei dvibučiams namams, ko iki šiol nebuvo.

„Kiekvienam pastatui yra atskiri automobilių aikštelių vietų skaičių numatantys kriterijai, ligoninei vieni, darželiams numatomi kiti ir pan. Daugiabučiui taip pat – vienam butui turi būti numatyta mažiausiai viena parkavimo vieta. Taigi atsižvelgdami į kylančias problemas, nusprendėme, kad automobilių stovėjimo vietų skaičiaus kriterijai turi būti numatyti ir vienbučiams ar dvibučiams namams, “

M.Narmontas pasakojo, kad automobilio parkavimo vietos turės būti numatytos jau vienbučio ir dvibučio namo techniniame projekte. Jei ketinama statyti namą iki 200 kv./m, sklype turi būti numatytos mažiausiai dvi parkavimo vietos, o namo plotui didėjant – su kiekvienais 50 kv./m, turi papildomai atsirasti dar po vieną parkavimo vietą. Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius teigė, kad tokiu būdu problema bus išspręsta. „Pavyzdžiui, jei bus statomas 300 kv./m namas, tame sklype privalės būti mažiausiai 4 vietos automobiliams. Tai reiškia, kad mašinų šalikelėse tikrai sumažės. Jos negadins kraštovaizdžio ir nekels nepatogumų gyventojams ar miesto svečiams“, – pridūrė M.Narmontas.

Aplinkos ministerija primena, kad visos statybos turi būti vykdomos laikantis įstatymuose numatytų reikalavimų. Statyti ketinantys gyventojai turi atsižvelgti ne tik į savo, bet ir į aplinkinių gyventojų, teritorijų, gamtos bei kultūros paveldo objektų gerovę. Netinkamai vykdomos statybos ne tik kelia grėsmę aplinkai, bet ir daro mažesnę ar didesnę žalą kraštovaizdžiui.

Parengta bendradarbiaujant su LR aplinkos ministerija

AM-logo-bendras

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius