Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos baldų gamintojai: eksportuojame, nes plečiamės greičiau nei mūsų rinka

Pasak koncerno SBA strateginės plėtros viceprezidento Egidijaus Valentinavičiaus, baldų pramonė Lietuvoje auga dviženkliais tempais, pranokdama pačios šalies rinkos augimo tempus.
Parra baldai
Parra baldai / SBA

2013 m. IV ketvirtį baldų ir jų dalių eksportuota už 1.1 mlrd. litų, t.y. dešimtadaliu daugiau nei 2012 m. to paties ketvirčio metu.

Nuo 2007 m. baldų eksportas Lietuvoje padidėjo netgi 84%. Šie rodikliai byloja, jog Lietuvos gamintojams sėkmingai sekasi veržtis į užsienio rinkas bei jose konkuruoti.

Tiesa, tuo pačiu pastebimas ir šių gamintojų palaipsnis atsitraukimas nuo vietinės Lietuvos rinkos. Kodėl savo prekės ženklus ir įvaizdį jie formuoja užsienio rinkose ir nusigręžia nuo Lietuvos vartotojo? Pamąstymais su 15min.lt skaitytojais dalijasi E.Valentinavičius.

Nuo 2007 m. baldų eksportas Lietuvoje padidėjo netgi 84%. Šie rodikliai byloja, jog Lietuvos gamintojams sėkmingai sekasi veržtis į užsienio rinkas bei jose konkuruoti.

Pastebima tendencija, jog savo prekės ženklus ir įvaizdį didieji Lietuvos baldų gamintojai daugiau formuoja užsienio rinkose. Kodėl vis dėlto mūsų didžiųjų gamintojų produkcija yra daugiau orientuota į eksportą?

E.Valentinavičius: Lietuvoje turime nemažai stambių baldų pramonės įmonių, dalies jų įkūrimo istorija siekia XIX amžių.

Tai lemia šalies patirtį šakoje, kvalifikuotus specialistus, išvystytą infrastruktūrą, nemažus gamybinius pajėgumus.

Nuosekliai investavę į gamybos modernizavimą, pasiekėme tokį lygį, kai Lietuvoje gaminami baldai savo kokybe pajėgūs konkuruoti su didžiųjų Europos baldininkų produkcija.

Tai iliustruoja ir pavyzdys, jog tokia maža šalis kaip Lietuva šiandien užima penktą vietą „IKEA” didžiausių gamintojų sąraše – iškart po Kinijos, Lenkijos, Italijos ir Švedijos.

Ar Lietuvos gamintojai turi lygiavertes sąlygas Lietuvos rinkoje konkuruoti su importuojama produkcija? O gal jiems trūksta paskatos?

SBA/SBA E.Valentinavicius
SBA/SBA E.Valentinavicius

E.Valentinavičius: Iš tiesų, nesulaukiame jokių reikšmingesnių vietos gamybos skatinimo iniciatyvų. Mums, gaminantiems baldus, šiuo metu itin opus klausimas yra medienos pardavimo tvarka šalyje.

Kaimyninėse šalyse, pavyzdžiui, Latvijoje, Lenkijoje, Estijoje mediena iš valstybinių miškų pirmiausiai leidžiama apsirūpinti vietos perdirbėjams. 

Lietuvoje pirminių aukcionų vietos gamintojams nėra, todėl mediena, kuri galėtų būti panaudojama aukštesnės pridėtinės vertės produktams kurti šalies viduje, išrūksta per kaminus kur nors Kinijoje.

Baldų gamintojams tai kelia komponentų kainą ir apsunkina konkurenciją su kitomis regiono įmonėmis.

Ar užsienio rinkose galima parduoti brangiau nei Lietuvos rinkoje?

E.Valentinavičius: Lietuva nebėra pigios darbo jėgos šalis – šalyje sparčiai auga darbo užmokesčio lygis. Vien kaštais konkuruoti negalime – nuolat investuojame į modernias technologijas, gamybos efektyvumą, pažangius vadybos sprendimus.

Vien į baldų grupės plėtros projektus per paskutinius 2 metus esame investavę apie 100 mln. litų. Didžioji investicijų dalis skiriama naujoms technologijoms ir gamybos sprendimams. Pavyzdžiui, ,,Germanikos“ gamykloje įdiegta inovatyvi „vilktų“ korpusinių baldų technologija.

Ji atsirado prieš kelis metus ir šiuo metu yra taikoma vos kelių Europos baldų gamyklų. Tokie baldai atrodo labai estetiškai ir yra atsparesni drėgmei, todėl yra patrauklūs Europos užsakovui.

Kaip manote, ar užsienio rinkose lietuvių gamintojų baldai yra vertinami labiau nei Lietuvoje? Arba, galbūt mūsų vartotojai noriau perka užsienio nei vietos rinkos produkciją?

Lietuvos rinkoje dominuoja pigi produkcija. Be to, lietuviai retai keičia baldus – dažnai tik tuomet, kai senieji jau nebenaudojami.

E.Valentinavičius: Lietuvos rinkoje dominuoja pigi produkcija. Be to, lietuviai retai keičia baldus – dažnai tik tuomet, kai senieji jau nebenaudojami.

Vakarų Europoje ir Skandinavijoje renkantis baldus visgi daugiausia dėmesio skiriama dizainui ir funkcionalumui.

Žinoma, tokie baldai yra brangesni, bet dažnai tarnauja ilgiau, be to – yra išskirtiniai, ne tokie kaip kaimyno.

Pavyzdžiui, SBA prekės ženklas ,,Parra” užsienio rinkose ypač vertinamas dėl savo natūralumo, ekologiškumo – baldų gamybai naudojamos aukštos kokybės  natūralios medžiagos.

Taip pat sprendimą pirkti nulemia dizainas ir funkcionalumas. Minkštųjų ,,Parra” baldų dizainus kuria garsus italų dizaineris Stefano Bonavita, pelnęs pirmos vietos Cologne dizaino apdovanojimą ir kūręs dizaino koncepcijas tokioms kompanijoms kaip ,,Fendi“.

Taigi sujungę ilgametę patirtį, gerą dizainą, ergonomiškumą, investavę į kokybę, užsienyje galime konkuruoti su žinomais italų ar vokiečių prekių ženklais. Pavyzdžiui, kasmet dalyvaujame didžiausioje pasaulio baldų parodoje – Milano ,,iSaloni”.

,,Parra“ stendas pernai metų parodoje įrengtas greta žymių italų baldų gamintojų stendų – tai rodo, jog baldų sprendimais nenusileidžiame pripažintoms užsienio bendrovėms.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius