Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ambicingas transporto projektas Kiniją gali paversti Eurazijos imperija

Svarbus dabartinės Kinijos užsienio politikos elementas yra „Šilko kelio“ projektas, kuris, Pekino manymu, šią šalį turėtų paversti viena iš pirmaujančių pasaulio valstybių. Vis dėlto, yra keletas būgštavimų, rašo naujienų svetainė dw.de.
Pekinas
Pekinas / Alfredo Pliadžio nuotr.

Kinijos prezidentas Xi Jinpingas nori sustiprinti ryšius su Azija, Europa, Artimaisiais Rytais ir Afrika. Būtent jis pasiūlė „Šiuolaikinio Šilko kelio“ idėją savo vizitų Kazachstane ir Indonezijoje metu dar 2013 m.

„Šilko kelio“ strategija yra viena iš sudedamųjų X.Jinpingo vizijos paversti Kiniją geopolitine galybe 2049 m. dalių.

Vis dėlto, kalbant apie šį projektą naudoti žodžio „kelias“ vienaskaitą būtų netikslu, kadangi vizijose numatytas sausumos kelias per Euraziją ir jūrinis maršrutas, kuris jungtų Kinijos uostus su Afrikos bei Europos Viduržemio jūros pakrantėmis.

„Šilko kelio“ strategija yra viena iš sudedamųjų X.Jinpingo vizijos paversti Kiniją geopolitine galybe 2049 m. dalių. Tais metais bus minimos šimtosios Kinijos Liaudies Respublikos įkūrimo metinės.

Šiai transporto iniciatyvai plėtoti Pekinas jau paskyrė 40 mlrd. dolerių, be to, stambią sumą skyrė ir Azijos infrastruktūros investicijų bankas (AIIB).

Ekspertai ragina nepamiršti, kad įgyvendinamas „Šilko kelio“ projektą, kuris apimtų kelių, traukinio linijų, uostų ir vamzdynų statybą, Pekinas siekia savų interesų.

Be to, Kinija, būdama stipria karine ir ekonomine jėga, galėtų dar labiau spausti kaimyninių, silpnesnių valstybių vyriausybes ir jų ekonomikas.

Kitaip tariant, visiems keliams vedant į Pekiną, Kinija valdytų savotišką imperiją visoje Eurazijoje.

Kinijos iniciatyvą jau oficialiai palaiko arba yra pasirašiusios dvišalius susitarimus su Pekinu dėl „Šilko kelio“ projekto palaikymo apie 60 šalių Azijoje, Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose bei Europoje.

Europos Komisija pasirašė vadinamąjį supratimo memorandumą su Kinija.

Vis dėlto, ne visos Kinijos kaimynės yra patenkintos naujuoju Pekino projektu.

Štai Japonijos atstovai retoriškai klausia – jeigu Pekinas naująjį projektą vadina išimtinai ekonominiu, kodėl į jį neįtrauktos tokios stambios ekonomikos kaip Pietų Korėja ir Japonija?

Tiesa, Vidurio Azijos gyventojai Pekino projektu atžvilgiu nėra nusiteikę taip skeptiškai, o viena iš to priežasčių – silpnesnis ūkinis šalių išsivystymas. Tokios šalys kaip Tadžikija ar Kirgizija teigiamai vertina bet kokias atkeliaujančias investicijas į infrastruktūrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius