Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„FL Technics Jets“ angare Vilniuje remontuojami lėktuvai su tikro aukso kriauklėmis

Auksinės kriauklės, vandens maišytuvai, brangiausia oda ir medis – su tokiais lėktuvais dirba Vilniuje verslo klasės orlaivius prižiūrinti lietuvių įmonė „FL Technics Jets“. Dažniausiai bendrovė aptarnauja Rusijos, Baltarusijos, kitų NVS šalių kompanijas, tačiau pastaruoju metu sulaukia užsakymų ir iš Izraelio, Italijos, Estijos ir kitų Europos valstybių. 15min.lt turėjo išskirtinę galimybę pasidairyti po angarą, kur taisomi prabangūs verslo klasės lėktuvai.
Angare
Angare / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Reikėjo pas mus užsukti vasarą. Būtumėte pamatę, –  15min.lt korespondentus angare pasitiko „FL Technics Jets“ pardavimų vadovas Igoris Gerasimukas. – Pas mus buvo 7 lėktuvai vienu momentu, kai galime aptarnauti tik 2–3 verslo aviacijos lėktuvus. Kas čia dėjosi – lauke stovėjo lėktuvai, kurie tiesiog laukė. Klientai norėjo būtinai pas mus, tai galėjo laukti ir  po pusantro du mėnesius.“

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„FL Technics Jets“ pardavimo vadovas Igoris Gerasimukas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„FL Technics Jets“ pardavimo vadovas Igoris Gerasimukas

Daugiausia užsakymų – iš Rusijos ir Baltarusijos

„FL Technics Jets“ priklauso lietuviškam koncernui „Avia Solutions Group“. Kartu su kita grupės įmone „FL Technics“ ji dalijasi du angarus. „FL Technics Jets“ prižiūri ir taiso verslo klasės lėktuvus, o „FL Technics“, arba, kaip ją vadina I.Gerasimukas, didysis brolis, taiso didelius keleivinius lėktuvus („Boeing“ ir „Airbus“).

Verslo klasės lėktuvus taisanti įmonė turi sertifikatus tam tikriems lėktuvų tipams remontuoti – tai „Hawker Beechcraft“ 125 serija bei „Bombardier“ CL600–2B19 tipai. Tokius lėktuvus dažniausiai remontuoti atskraidina Rusijos, Baltarusijos kitų NVS šalių kompanijos.

„Matydamos, kaip dirbame, pas mus jau atkeliauja ir kompanijos iš Italijos, Ispanijos, Danijos, Estijos. Buvo atskridęs lėktuvas net iš Izraelio. Pusšeštos valandos reikėjo jam skristi iki čia“, – pasakojo I.Gerasimukas.

Bendras dviejų angarų plotas – per 13 tūkst. kvadratinių metrų, tačiau ir juose kartais abi bendrovės neišsitenka.

Norėtų plėstis

„Su laiku planuojame statyti savo angarą. Labai norėtume, kad angaras būtų skirtas būtent verslo aviacijai. Bet Vilniaus  oro uoste nelabai yra vietos, kur statyti. Todėl kol kas dirbame čia, Vilniuje, vietos iš dalies užtenka. Bet vienu momentu mes pagal savo pajėgumus galime aptarnauti vieną didesnį lėktuvą verslo aviacijos ir du privačius lėktuvus“, – pasakojo I.Gerasimukas.

Koncernas dar turi vieną 9 tūks. kvadratinių metrų ploto angarą Kaune, tačiau ten dirba „FL Technics“ –  prižiūri „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvus.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Angare
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Angare

„Kiekvienais metais po truputį norime žengti į priekį, samdyti naujus inžinierius, imti naujus sertifikatus, darbuotojus“, – lūkesčius vardijo I.Gerasimukas.

Vienas jo norų – privatus angaras Ramenskojė oro uoste. Rugpjūtį „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis pasirašė sutartį dėl oro uosto statybų su Rusijos įmone „Rostec“.

Investicijos į oro uostą sieks 10 mlrd. rublių, iš kurių 8,3 mlrd. rublių – skolintos lėšos. Pirmieji keleiviai oro uosto paslaugomis galės pasinaudoti jau 2016 metų pradžioje, o iki 2021 metų oro uostas galės aptarnauti 12 mln. keleivių ir 40 tūkst. tonų krovinių per metus.

Gediminas Žiemelis ir  Dmitrijus Šugajevas sukirto rankomis dėl Ramenskojė oro uosto statybų
Gediminas Žiemelis ir Dmitrijus Šugajevas sukirto rankomis dėl Ramenskojė oro uosto statybų

Bendra rusų ir lietuvių įmonė „Ramport Aero“ 25 proc. plius viena akcija priklauso transporto parodų kompleksui „Rusija“ (kuri yra „Rostec“ dalis), 75 proc. plius viena akcija – „Avia Solutions Group“ įmonei  „Airport Management“. Įstatinis kapitalas – 1,33 mlrd. rublių. Rusai investavo per 300 mln. rublių, „Avia Solutions Group“ – milijardą rublių.

I.Gerasimukas viliasi, kad šiame oro uoste pavyks pastatyti ir lėktuvų priežiūros angarą.

„Vienas mano asmeninių pageidavimų, ir, žinoma, įmonės vardu labai norėčiau, kad būtų pastatytas nuosavas angaras Ramenskojė oro uoste“, – sakė „FL Technics Jets“ pardavimų vadovas.

Skraido pagal iškvietimą

Dviejuose angaruose Vilniaus oro uoste triūsia apie 100 inžinierių. Verslo klasės lėktuvus taiso, priklausomai nuo reikalingų atlikti darbų kiekio, jų skubos, nuo 4 iki 15–20 žmonių.

„Inžinieriai, žinoma, dirba lietuviai. Juos imame ir iš VGTU, apmokome, samdome, imame po savo sparnu. Jiems, žinoma, reikia labai daug metų praktikos, mokslų“, – pasakojo I.Gerasimukas. Pasak jo, inžinieriui reikia ne tik darbščių rankų, bet ir sertifikato, leidžiančio jam taisyti lėktuvus. Dauguma angaruose dirbančių inžinierių turi dvigubą sertifikatą.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Taisomas lėktuvas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Taisomas lėktuvas

„Inžinieriai, net dirbantys su didžiaisiais lėktuvais daug metų, viso lėktuvo visiškai nežinos. Tai yra toks sudėtingas agregatas, reikia tiek ne tik meilės, bet ir turėti praktikos, patirties“, – sakė jis.

Matyt, visko turi pakankamai, nes inžinieriai reikalingi ne tik Vilniuje, bet ir kviečiami į užsienį.

Inžinieriai reikalingi ne tik Vilniuje, bet ir kviečiami į užsienį.

„Mes siunčiame savo inžinierius po visą pasaulį. Tai yra, sugenda lėktuvas, skambina mums, mūsų inžinierius susipakuoja savo daiktus ir važiuoja į tam tikrą tašką. Pavyzdžiui, rytdienai Vnukovo oro uoste reikia atlikti mėnesinį patikrinimą, kuris užtrunka 9 valandas. Tai inžinierius su instrumentais keliauja į Vnukovą, atlieka darbą ir vakariniu reisu grįžta namo“, – pasakojo „FL Technics Jets“ pardavimų vadovas.

Be inžinierių, įmonėje dar dirba iki 20 už logistiką atsakingų asmenų, kurie derina įvairias kontrakto dėl lėktuvo priežiūros detales.

Prisiliečia prie auksinių kriauklių

Rusų lėktuvas, į kurį 15min.lt korespondentus žvilgtelėti pakvietė I.Gerasimukas, visai neatrodė prabangus. Tačiau tik todėl, kad išrinktas taip, kad nei sėdynių, nei sienų viduje nelikę. Įvairias detales, kaip pasakojo I.Gerasimukas, darbininkai turėjo išimti, dėvėdami baltas pirštines, kad nė menkiausio piršto antspaudo neliktų.

„Oda ir medis – aukščiausios klasės. Detalės – paauksuotos, lėktuvuose tikro aukso kriauklės ir vandens nupiltuvėliai. Žmonės nori skraidyti prabangiai. Lėktuvas gali būti baltas, niekuo neišsiskiriantis oro uoste, tačiau viduje bus daug prabangos“, – pasakojo jis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Šiame lėktuve būna auksinės kriauklės
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Šiame lėktuve būna auksinės kriauklės

Prieš tokiam lėktuvui atskrendant į angarą, „FL Technics Jets“ specialistai gauna sąrašą darbų, kuriuos reikės atlikti. Iš anksto žinodami būsimus darbus, darbuotojai nuperka reikalingas detales. Jeigu, jau taisydami lėktuvą, atranda papildomų gedimų, papildomas detales atsigabena ilgiausiai per dvi dienas.

„Inspekcijos yra tam, kad būtų galima atrasti kažkokius galimus gedimus. Paprasčiausias pavyzdys – atidarai liuką ir pagal užsakytus darbus matai, ką reikia pasižiūrėti, pavyzdžiui, troselį. Ir žiūri, ar jis gerai veikia. Jeigu blogai, tau reikia jį keisti, o gal gali jį ir pataisyti.

Jeigu reikalingos kažkokios detalės techninio aptarnavimo metu, per dieną mes gauname iš bet kokios Europos šalies. Dirbame daugiau nei su tūkstančiu tiekėjų visame pasaulyje. Jeigu nerandame detalės Europoje, tada užsakome JAV, nes ten labai didelė jų pasiūla. Iš JAV pas mus detalė atkeliauja per dvi dienas“, – pasakojo I.Gerasimukas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Angare
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Angare

„FL Technics Jets“ papildomai gali ir išvalyti ar nudažyti lėktuvą, padėti surasti kompanijai pilotą ar apmokyti stiuardeses, parduoti aviacinių tepalų.

Kiek tai kainuoja? I.Gerasimukas atvirauti nenorėjo. Vidutiniškai lėktuvo patikra kainuoja 100-150 tūkst. eurų, tačiau kaina smarkiai kinta, priklausomai nuo darbų ir jų skubos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius