Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno maršrutinių taksi reformos pradžia: keleiviai sutrikę, pikti, vairuotojus slegia grafikai

Kaune nuo penktadienio pasikeitė visi mikroautobusų maršrutai ir jų numeriai ir liko tik vienas vežėjas. Daug keleivių nematydami įprastų skaičių ant automobilių sutrikdavo, dar labiau jie nemaloniai nustebdavo sužinoję, kad taksi važiuoja kitomis gatvėmis arba kelionė truks daug ilgiau nei anksčiau.
Kaune pasikeitė mikroautobusų maršrutai
Kaune pasikeitė mikroautobusų maršrutai / Sauliaus Tvirbuto / 15min nuotr.

Miesto valdžia ramina, kad permainos visada iš pradžių sukelia sumaištį ir žada, kad kauniečiai galės važinėti kaip niekada patogiais autobusiukais, o ši verslo rūšis taps skaidresnė.

Keiksnojo valdžią

Kaune iš 9 liko 7 maršrutai, pakeista ir jų numeracija: vietoje 9, 15, 16, 24, 30, 37, 40, 42 ir 43 kursuoja nuo 51 iki 57 numerio pažymėti mikroautobusai.

Sauliaus Tvirbuto/15min.lt nuotr./Kaune pasikeitė mikroautobusų maršrutai
Sauliaus Tvirbuto/15min.lt nuotr./Kaune pasikeitė mikroautobusų maršrutai

Sargėnuose galinėje stotelėje užkalbintas 54 maršruto vairuotojas pastebėjo, kad labai mažai žmonių žinojo apie šias permainas. „Visi pikti, pasimetę. Kai kurie labai piktinosi, kad mano maršrutas jau nesiekia miesto centro, vadinasi, keleiviui iš miesto pakraštyje esančių Sargėnų teks persėsti į kitą mikroautobusą ar autobusą, o tai reiškia didesnes išlaidas“, – kalbėjo vairuotojas.

Vairuotojai savo ruožtu skundėsi suspaustais grafikais. „Anksčiau 9 maršrutu nuvažiuodavo 21 km ir tam buvo skiriama 45 min., dabar šis maršrutas pailgėjo iki 23 km, bet jį turiu pervažiuoti per 40 min. Kur čia logika? Tenka skubėti, kartais nespėjam nei į tualetą nubėgti, nei užkąsti“, – teigė Rimas.

55 maršruto mikrautobuso vairuotojas Rimas sakė, kad tenka daug sugaišti aiškinant žmonėms apie permainas. „Ne vienas sakė praleidęs kelis mikroautobusus beviltiškai laukdamas pažymėtojo senuoju numeriu. Kiti piktinosi, kad vos ne trigubai pailgėjo kelionės laikas, dėl to vėluoja į darbus“, – pasakojo Rimas.

Nežinia dėl ateities

Visus maršrutinius taksi oficialiai valdo savivaldybės konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“. Ji kol kas pasirašė subrangos sutartis su ankstesniais vežėjais, todėl mieste dar važinėja seni mikrautobusai ir tie patys vairuotojai.

„Ne vienas sakė praleidęs kelis mikroautobusus beviltiškai laukdamas pažymėtojo senuoju numeriu. Kiti piktinosi, kad vos ne trigubai pailgėjo kelionės laikas, dėl to vėluoja į darbus“, – pasakojo Rimas.

„Nežinia, kas bus vėliau. Galiu netekti darbo. Daug mūsų jau ir anksčiau papildė bedarbių gretas, kai buvo pradėta mažinti mikroautobusų maršrutų skaičių, viskas ritasi tik blogyn“, – numojo ranka 57 mikrautobuso vairuotojas Jonas.

Įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad kvies įsidarbinti „Kautroje" dabar dirbančius vairuotojus, kai bendrovė apsirūpins savo mikroautobusais.

Anksčiau Kauno savivaldybė skelbė, kad mieste kursuos vienodi ir modernūs mikroautobusai „Mercedes Benz Sprinter“. Tam „Kautra“ pažadėjo skirti 20 mln. litų. Tai bus žemagrindės mašinos, jų durys atsidarys automatiškai, bus įrengta rampa, skirta užvažiuoti žmonėms su negalia, vieta lydinčiam tokį žmogų asmeniui.

Autobusiukai turės 16 sėdimų vietų ir 6 stovimas. L.Skardžiuko teigimu, bus iš esmės keičiamas maršrutinių taksi paslaugų įvaizdis. Viduje veiks kondicionieriai, lauke žmonės matys informaciją ryškiose švieslentėse, sumontuotose mašinų priekiuose, vairuotojai vilkės vienodą uniformą.

„Šios mašinos dar gaminamos ir į Kauną atkeliaus rugsėjį, o pirmieji 10 automobilių į gatves išriedės spalį. Iki metų pabaigos bus atnaujintas visas autobusiukų parkas ir mieste kursuos vien tik nauji maršrutinių taksi automobiliai“, – tvirtino L.Skardžiukas.

 L.Skardžiuko teigimu, bus iš esmės keičiamas maršrutinių taksi paslaugų įvaizdis. Viduje veiks kondicionieriai, lauke žmonės matys informaciją ryškiose švieslentėse, sumontuotose mašinų priekiuose, vairuotojai vilkės vienodą uniformą.

Mato tik privalumus

Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras įsitikinęs, kad mikroautobusų transporto sistemos reforma bus naudinga kauniečiams. „Pradžioje reformos visada sukelia nepatogumų. Gauname pastabų, jas analizuojame ir dar tobulinsime šią sistemą“, – kalbėjo P.Keras.

Jis neigė, kad miesto valdžia proteguoja autobusų ir troleibusų bendrovę „Kauno autobusai“, kuri dirba nuostolingai. „Mes pasirinkome kitą kelią nei Vilnius, Šiauliai ar kiti miestai, nusprendę išvis atsisakyti maršrutinių taksi. Mes šaliname tik neigiamas šio verslo puses: neskaidrią veiklą, kai vairuotojai dirba už minimumą, vežėjai jau dešimtmetį neatnaujina automobilių, vairuotojai persidirba, nesaugiai važinėja. Reikia suprasti, kad jau ne 1991 metai“, – aiškino vedėjas.

P.Keras sakė, kad viena iš konkurso vežėjams sąlygų buvo didesnis nei minimalus atlyginimas vairuotojams. „Laimėjusi konkursą „Kautra“ įsipareigojo mokėti 2,4 tūkst. litų algas. Tokiu būdu į miesto biudžetą pateks daugiau gyventojų pajamų mokesčių. Darbuotojai nedirbs viršvalandžių, bus nepavargę, važinės saugiau nei dabar“, – įsitikinęs P.Keras.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius