-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaunui neužtenka savaime gatvėse atsiveriančių duobių – jų dar prirausia „Kauno vandenys“

Kauno savivaldybė ne tik nepajėgia užlopyti visų nuolat dėl senos gatvių dangos atsiveriančių duobių, bet ir niekaip nepažaboja jai pavaldžios įmonės „Kauno vandenys“, kurios rangovai savaitėmis palieka aplink šulinius nugremžtą asfaltą.
Kauno gatvėse delsiama laiku suremontuoti nuardytą dangą prie šulinių
Kauno gatvėse delsiama laiku suremontuoti nuardytą dangą prie šulinių

Kauno savivaldybė dažnai skundžiasi, kad Susisiekimo ministerija neskiria savivaldybėms pakankamai lėšų gatvėms tvarkyti ir daugiausia pinigų tenka magistraliniams šalies keliams. Tačiau eismo sąlygas apsunkina ir jos pačios valdoma įmonė „Kauno vandenys“ – visą šiltąjį sezoną gremžia asfaltą aplink šulinius, bet neskuba pabaigti pradėtų darbų. „Kauno vandenys“ savo ruožtu teigia, kad yra bejėgė prieš atsainų jų rangovų darbą.

Vairuotojai niršta

„Suprantu, kad miestas neturi pinigų visų gatvių rekonstrukcijai ar visoms duobėms užlyginti, bet kai jų dar specialiai prirausiama, pradedi galvoti, ar miestas turi racionaliai mąstančius ir ką nors galinčius nuveikti šeimininkus“, – piktinosi taksi vairuotojas Romas Sinkevičius įlėkęs į Vilijampolėje, Tilžės gatvėje, kelininkų išgremžtą duobę.

Bendrovė „Kauno vandenys“ savo ruožtu teigia, kad yra bejėgė prieš atsainų jų rangovų darbą.

Vilijampolės gyventojai tikina, kad aplink šulinius nugremžto asfalto duobių jų gyvenamajame rajone apstu.

„Kai kurios čia padarytos dar kovo pabaigoje ir, matyt, užmirštos, geriausiu atveju užpilama skaldos ir vėl paliekama likimo valiai. Automobiliai greitai tą skaldą išžarsto ir vėl kyla dulkės, gadinami automobiliai“, – kalbėjo Tilžės gatvės gyventojai.

Niekaip neužtaisomi nugremžto asfalto lopai po kasinėjimo darbų ir Raudondvario plente, kuris jau ir taip vairuotojų ironiškai vadinamas „Duobėndvariu“. Kartais ten darbininkai papildomai užberia skaldos, sutankina gruntą, bet asfaltuoti neskuba.

Tokių dirbtinai padarytų, aštriais kampais, nugremžto asfalto duobių Kaune daug ir kituose gyvenamuosiuose rajonuose.

Pagal įstatymus pabaigus kasinėjimo, remonto darbus gatvėse būtina per 5 darbo dienas atstatyti buvusią dangą ir sutvarkyti remonto vietą.

Savivaldybė bejėgė

Kauno savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis teigė, kad savivaldybei gerai žinomi gyventojų ir vairuotojų rūpesčiai dėl daug kur neužtaisomos dangos. „Surašomi viešosios tvarkos protokolai, skiriamos baudos, bet „Kauno vandenys“ to nepaiso. Kiek žinau, jiems nesisekė su rangovais, dabar jie pasirašė sutartis su kitomis įmonėmis ir, tikėkimės, viskas pasikeis“, – vylėsi D.Ratkelis.

Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Danas Bortkevičius tikino, kad fiksuojami visi kasinėjimo darbų pažeidimai.

Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Danas Bortkevičius tikino, kad fiksuojami visi kasinėjimo darbų pažeidimai.

„Vyrai patruliuoja ir registruoja pažeidimus, jų surašome po kelis per mėnesį. Tačiau skirtas baudas „Kauno vandenys“ apskundžia teismuose, todėl turime daug bylų, o problema išlieka“, – pasakojo vedėjas.

Pasak D.Bortkevičiaus, jeigu danga po darbų nėra atstatyta, aplinka nesutvarkyta, už tai atsakingiems asmenis gresia administracinė atsakomybė ir bauda nuo 100 iki 2 tūkst. litų.

Skėsčioja rankomis ir „Kauno vandenų“ atstovai

Įmonės „Kauno vandenys“ generalinio direktoriaus padėjėjas Vilius Burokas neneigė, kad pradėti darbai gatvėse ilgai neužbaigiami ir tai piktina vairuotojus.

„Mums sunku priversti rangovus dirbti atsakingai ir pagal taisykles, – tikino jis. – Skelbiamuose konkursuose rekonstruoti gatvių dangą aplink šulinius įmonės dalyvauja labai nenoriai, nes tai palyginti smulkūs darbai, o kelių tvarkymo bendrovės turi stambių savivaldybės ar įmonių užsakymų, todėl šiems darbams neskiria didelio dėmesio, dažnai neskuba jų atlikti.“

BFL nuotr./Z.Burokas
BFL nuotr./V.Burokas

Pasak V.Buroko, mieste yra 160 tūkst. šulinių. „Daugelį jų turi prižiūrėti „Kauno vandenys“, taip pat esame įsipareigoję kasmet sutvarkyti apie 800 šulinių, tam skirdami per metus apie 0,5 mln. litų“, – teigė jis.

Šiuo metu šulinius tvarko trys „Kauno vandenų“ konkursus laimėjusios įmonės: „Kamesta“, KRS ir „Autokausta“. Taip pat vyksta dar vienas konkursas, taigi šulinius mieste prižiūrės ir remontuos keturios įmonės.

„Mes siūlome savivaldybei dirbti kartu, skelbti bendrą konkursą gatvių ir šulinių tvarkymui. Danga aplink šulinius būtų tvarkoma kompleksiškai kartu su visos gatvės remontu. Tada ir rangovai mielai imsis šių darbų ir nebus vėlavimų, pažeidimų“, – įsitikinęs V.Burokas.

Jis tikisi, kad tokia praktika bus taikoma kitais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius