Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Raimondas Kuodis: „Rail Baltica“ – ekonomiškai nenaudingas projektas

Raimondas Kuodis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Raimondas Kuodis
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projektas yra ekonomiškai nenaudingas ir neatsiperkantis, teigia Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotojas Raimondas Kuodis. Pasak jo, iš projekto naudos gaus tik tie, kurie būsimoje vėžės trasoje įsigijo žemės ir tikisi, kad ji bus brangiai nupirkta.

„Iš esmės projektas yra groteskiškas, niekas negali pasakyti, kokia projekto nauda, o jos ir negali iš esmės būti, nes geležinkelis yra paralelinis. Aš suprasčiau, kad Lietuva ar Baltijos šalys neturėtų geležinkelio į Vakarus, dar būtų galima kalbėti, kad už Europos pinigus imkime ir darykime, bet dabar paralelinis geležinkelis yra tiesiamas“, – pirmadienį LRT radijui sakė R.Kuodis.

Anot jo, nėra atlikta jokių projekto ekonominio naudingumo vertinimų, dabar jo sąnaudos yra pateikiamos kaip nauda, „iš ko ekonomistai paprastai juokiasi“. Centrinio banko atstovas teigė, kad už krovinių vežimą milijardinės vertės transeuropine vėže niekas nemokės daugiau.

Iš esmės projektas yra groteskiškas, niekas negali pasakyti, kokia projekto nauda, o jos ir negali iš esmės būti, nes geležinkelis yra paralelinis.

„Kodėl nėra ekonominės naudos, sveikas žmogus suvoktų – didieji transporto srautai yra iš Rytų į Vakarus, o ne iš Šiaurės į Pietus, kaip eis „Rail Baltica“. Tie, kas veža krovinius, nebus pasiryžę daugiau mokėti už tą pervežimą, nesvarbu, ar krovinys kokiu pusvalandžiu anksčiau, ar vėliau pasieks tašką. O būtent per pasiryžimą mokėti ir vertinama nauda ekonomikoje“, – aiškino Lietuvos banko atstovas.

Anot jo, taip pat naudos projektui neatneš ir keleivių vežimas, kuris ir taip valstybei kasmet kainuoja kelis šimtus milijonų litų.

„Kalbėti apie keleivius iš viso absurdiška. Tai yra skylė, kuriai sugebame Lietuvoje ištaškyti po 200 mln. litų. Jeigu mes jų daugiau vešime, tai daugiau ištaškysime. Sakyti, kad „Rail Baltica“ sugebės daugiau konkuruoti su pigiomis avialinijomis, kad tie srautai bus tokie, kokie buvo pritempti ankstesnėse studijose, tarp Kauno ir Radviliškio pusantro milijono keleivių kažkokių turėtų važiuoti. Šitie absurdai plika akimi matosi, bet kol kas diskusija vyksta apie detales“, – sakė R.Kuodis.

R.Kuodžio teigimu, naudos iš „Rail Baltica“ gaus tik žemės savininkai, per kurių teritoriją turėtų būti tiesiama transeuropinė vėžė.

„Prisiminkime, kad Vyriausybė kažkada sugebėjo paskelbti, kur eis „Rail Baltica“ trasa ir, žinoma, visi, kas informacija disponavo, susipirko žemės ūkio paskirties sklypus ir dabar laukia, kada Europa ar Lietuva – tai yra mokesčių mokėtojai – išpirkinės tuos sklypus milijoninėmis kainomis iš tų žemės turėtojų. Taip kad smagu sekti šitą projekto eigą, ačiū Dievui, nemažą dalį jo finansuos Europos Sąjunga, bet, kaip sakė ministras, Lietuvos dalis bus gana didelė, atsižvelgiant į tą žemės išpirkimą“, – tikino ekonomistas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką