-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2016 12 07 /16:59

Rokas Masiulis: daug informacijos „Lietuvos geležinkeliuose“ yra įslaptinta

Paskirtasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis žada, kad situacija su vidaus sandoriais „Lietuvos geležinkeliuose“ bus ištirta. Tačiau jis jau pasiskundė, kad daug informacijos nepavyksta gauti net jam.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Dar anksti kalbėti dėl bendrovės išskaidymo, reikia susipažinti su situacija. Tačiau galiu pasakyti, kad bendrovėje yra daug užslaptintos informacijos“, – sakė R.Masiulis Seime, susitikime su TS-LKD frakcijos nariais.

„Neskaidri situacija tikrai bus ištirta, ir valdyba priims atitinkamus sprendimus“, – teigė paskirtasis ministras. Tiesa, dar laukia naujos valdybos skyrimas.

Pasak jo, pastaraisiais metais susipykta tiek su „Orlen Lietuva“ dėl išardytų bėgių, tiek su Europos Komisija dėl „Rail Baltica“. Todėl, ministro teigimu, pagrindiniai kadencijos darbai bus normalizuoti santykius tiek su lenkų valdoma įmone, tiek su Briuseliu dėl europinės vėžės.

Kitą savaitę pradėsiantis dirbti naujasis ministras teigia, kad padėtis įmonėje kaista, todėl jis ketina kuo greičiau skirti naują vadovą bei keisti padėtį.

Pasak jo, naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą jis ketina įpareigoti ištirti žiniasklaidoje skelbtą informaciją dėl vidaus sandorių ir dalijamos paramos.

„Mano užduotis bus valdybai, o ji duos užduotį naujajam vadovui, kad neaiškumų ar įtarimų dėl jokių sandorių neturėtų būti. Ir vidaus sandoriai yra viena tų sričių, kurią reikėtų eliminuoti, siekiant įmonės skaidrumo. Per kiek laiko ir kada tai pavyks padaryti, dabar sunku pasakyti, bet reikės situaciją greitai spręsti“, - BNS sakė R.Masiulis.

„Situacija po truputį vis labiau kaista ir matau, kad reikės imtis greitesnių veiksmų nei pradžioje planuota - dėl įmonės vadovo, nes matosi, kad įmonėje yra nemaža sumaištis ir daugybė neišspręstų ir neatsakytų klausimų ir jų kasdien iškyla vis daugiau“, - pridūrė paskirtasis susisiekimo ministras.

Jis teigė kol kas nesusitikęs su laikinuoju „Lietuvos geležinkelių“ vadovu Andriumi Montrimu, o sumaištis, anot jo, matosi, stebint bendrovę iš šalies: „Vien vadovo (buvusio generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos - BNS) atsistatydinimas rodo, kad įmonė likusi be galvos, nėra stabili, tą situaciją reikia taisyti kuo greičiau“.

Neoficialiomis BNS žiniomis, vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“ siūloma „Lietuvos energijos“ vadovui Daliui Misiūnui. R.Masiulis šios informacijos BNS nei patvirtino, nei paneigė.

R.Masiulis sakė, jog bus atliekamas išsamus geležinkelių veiklos auditas: „Manau, kad yra normali verslo praktika, kad vienaip ar kitaip auditas - ar teisinis, ar finansinis - yra atliekamas, tai būtinas darbas“.

Ministras negalėjo pasakyti, kokių dar „degančių“ problemų mato įmonėje, bet teigė situaciją įdėmiai stebintis.

Laikinuoju valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovu nuo antradienio paskirtas A. Montrimas. Jis paskirtas po to, kai bendrovės vadovo postą paliko dešimtmetį jai vadovavęs S.Dailydka. Šis praėjusį penktadienį pareiškė, jog traukiasi iš pareigų, nes prognozuoja nesulauksiąs tiek naujo susisiekimo ministro, tiek Vyriausybės ir Seimo politinės paramos.

Pastaruoju metu žiniasklaida rašė apie neskaidrų „Lietuvos geležinkelių“ paramos skirstymą ir vidaus sandorius, kuriais įmonė be konkurso įsigydavo lokomotyvų dalis iš Rusijos.

Konservatoriai turėjo klausimų ir paskirtajam ūkio ministrui Mindaugui Sinkevičiui dėl vidaus sandorių, kuriais „Lietuvos geležinkeliai“ galimai neskaidriai pirko paslaugas iš sau priklausančių bendrovių, o šios – iš subrangovų.

„Tikrai nepaliksime be dėmesio šio klausimo“, – žadėjo M.Sinkevičius.

Frakcijos narė Igrida Šimonytė priminė jam, kad naujosios Vyriausybės programoje liko vidaus sandorių galimybė. Ūkio ministras teigė, kad vidaus sandorių likimas priklausys nuo teisinio vertinimo.

Tikrins visas susisiekimo sektoriaus įmones

Paskirtasis susisiekimo ministras R.Masiulis kol kas neatskleidžia, kaip ketina pertvarkyti valstybės per Susisiekimo ministeriją valdomą didžiausią šalies įmonę „Lietuvos geležinkeliai“.

„Kokiu keliu eiti – ar skaidyti „Lietuvos geležinkelius“, ar bandyti sektoriuje dar daugiau tų valstybinių įmonių jungti į kažkokį dar vieną holdingą, manau, dar būtų per anksti pasakyti“, – teigė R.Masiulis.

Pasak jo, pradėjęs dirbti, jis pirmiausia revizuos visas susisiekimo sektoriaus įmones.

„Pirma darbo pakopa – susitvarkyti su visomis įmonėmis, ir kai bus aišku, kad tos įmonės yra sutvarkytos, tada žiūrėsime, koks junginys iš jų būtų geriausias“, – parlamentarams sakė paskirtasis ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius