Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saugumas pagal „Ecolines“: iš Varšuvos į Lietuvą – avarinės būklės autobusu

Su sudaužytu priekiniu stiklu, be dešinės pusės veidrodėlio ir lempos. Tokiu avarinės būklės autobusu keleivius iš Varšuvos į Rygą per Vilnių ir Kauną nusprendė gabenti tarptautinių pervežimų bendrovė „Ecolines“. Tačiau tai pastebėjusi lenkų policija autobusui važiuoti neleido.
Iš Varšuvos į Rygą per Kauną ir Vilnių vykęs „Ecolines“ autobusas
Iš Varšuvos į Rygą per Kauną ir Vilnių vykęs „Ecolines“ autobusas

Dėl bendrovės kaltės Vilnių keliautojai pasiekė beveik aštuoniomis valandomis vėliau negu buvo numatyta. Keleiviams teko valandų valandas laukti kelyje už Bialystoko ir vienoje iš Varšuvos stočių.

„Ecolines“ autobusas iš Varšuvos Centralna stoties turėjo pajudėti praėjusį šeštadienį, 21.40 val., o Vilnių pasiekti sekmadienio rytą, 7.15 val. Tačiau Lietuvos sostine keliautojai galėjo džiaugtis tik sekmadienį popiet – 15 val.

Kaip pasakojo skaitytojas Paulius (tikrasis vardas ir pavardė žinomi), vos pajudėjus iš Centralna stoties ir sustojus Wschodnia stotyje, buvo pranešta, jog dėl techninių gedimų teks palaukti kito autobuso, kuriuo ir bus tęsiama kelionė.

Suprasti akimirksniu

  • „Ecolines“ autobusas iš Varšuvos į Vilnių vėlavo beveik aštuonias valandas
  • Transporto priemonę sustabdė Lenkijos policija, pamačiusi, kad autobusas akivaizdžiai avarinės būklės
  • Bendrovės atstovas tikina, kad keleiviai kompensacijas tikrai gaus
  • Autobusui smarkiai vėluojant, keleiviams net nebuvo pasiūlyti užkandžiai

Vietoje žadėtų 20 – 40 min., kitas autobusas iš Varšuvos Baltijos šalių kryptimi pajudėjo po beveik trijų valandų – ne bendrovės tinklalapyje numatytą 22 val. , o tik 00.40 val.

„Ecolines“ keleivis tikina kartu su keliavusiais užsieniečiais matęs, jog už neva sugedusio autobuso stiklo buvo padėta lentelė, rodanti Paryžiaus kryptį.

Dar viena detalė, kuria piktinosi „Ecolines“ keleivis, yra ta, kad keičiant autobusus, palydovė apie tai informaciją teikė tik rusų kalba, visiškai ignoruodama jos nesuprantančius žmones.

Policija uždraudė vykti toliau

Po vidurnakčio keleiviai sugužėjo į kitą autobusą, o pastarasis pagaliau pajudėjo iš Varšuvos. Tiesa, jo kelionė truko neilgai, nes jau keliasdešimt kilometrų už Bialystoko jam kelią užkirto autobuso saugumu suabejojusi Lenkijos policija, uždraudusi „Ecolines“ transporto priemonei judėti toliau.

„Žmonės sakė, kad policininkai mus lydėjo, fotografavo autobusą“, – sakė paryčiais autobuse dar snaudęs Paulius, pridūręs, jog iš pradžių keleiviai nesuprato autobuso stabdymo priežasties.

Vis dėlto, į lauką išėję keleiviai netruko išvysti tai, ką pro akis praleido Varšuvoje – avarinės būklės autobuso priekį.

„Ecolines“ palydovei pradėjus raminti vis garsiau susidariusia situacija besipiktinusius keleivius, buvo pranešta, kad naujo autobuso gali tekti laukti nuo dviejų iki keturių valandų“, – kelionės įspūdžiais dalijosi dar vienas minėto „Ecolines“ reiso keleivis Antonas.

Vis dėlto, keturias valandas laukti teko tik Rygos kryptimi važiuojantiems keleiviams, nes Kauną ar Vilnių norintys pasiekti „Ecolines“ keleiviai buvo priversti stoviniuoti net penkias valandas.

„Paklausiau vairuotojų apie veidrodėlius, kodėl stiklas vos laikosi? Sako: bandėm per remonto darbus išvengti avarijos“, – pasakoja Paulius, pridūręs, kad neišsiaiškino, prieš kiek laiko autobusas tapo techniškai netvarkingas.

Iš Varšuvos į Rygą per Kauną ir Vilnių vykęs „Ecolines“ autobusas
Iš Varšuvos į Rygą per Kauną ir Vilnių vykęs „Ecolines“ autobusas

Techniškai netvarkingas autobusas – „nenumatytas įvykis“

Abu „Ecolines“ keleiviai žada kreiptis į bendrovę ir prašyti kompensacijos ne tik už sugaištą laiką, bet ir patirtą moralinę žalą. Vis dėlto, šiems pašnekovams savotiškai pasisekė, kadangi viena iš Varšuvos į Rygą keliavusi mergina dėl įmonės sprendimo pasinaudoti saugumo reikalavimų neatitinkančiu autobusu nespėjo į skrydį.

„Kompanija nuoširdžiai atsiprašo visų šiame reise važiavusių keleivių už patirtus nepatogumus. Be abejonės, šiuo atveju bus išmokėtos visos kompensacijos pagal galiojančias ES keleivių pervežimų direktyvas“, – raštiškame atsakyme 15min teigė „Ecolines“ Lietuvos ir Lenkijos regiono vadovas Remigijus Dvareckas.

Tiesa, nuo paaiškinimo, kodėl į Lietuvą keleiviai buvo vežami po avarijos akivaizdžiai nesuremontuotu autobusu, R.Dvareckas susilaikė.

Minėtąją situaciją „Ecolines“ vadovas pavadino nenumatytu įvykiu ir pradėjo aiškinti, jog vėlavimus lemia spūstys keliuose, valstybės sienos apsaugos patikrinimai, nenumatyti gedimai ar laukinių gyvūnų migracijos per važiuojamąją kelio dalį.

R.Dvarecko teigimu, keleiviams kompensacijos priklauso viršijus leistiną 10 proc. vėlavimą.

Nuo paaiškinimo, kodėl į Lietuvą keleiviai buvo vežami po avarijos akivaizdžiai nesuremontuotu autobusu, R.Dvareckas susilaikė.

„Pretenzijos dėl šio vėlavimo yra priimamos per 30 kalendorinių dienų nuo kelionės pabaigos. Jos priimamos tik raštu atvykus į „Ecolines“ įgaliotą atstovybę arba siunčiant laišką elektroniniu paštu, pridedant kelionėje turėto bilieto kopiją“, – kompensacijų skyrimo tvarką komentavo R.Dvareckas, patikinęs, jog skundų iš keleivių įmonė sulaukia retai.

„Stengiamės rasti būdų vėlavimui sumažinti, keleiviams siūlome persėsti į kitus mūsų kompanijos autobusus, kad galėtų greičiau pasiekti namus. Sprendimus logistikoje priimame operatyviai ir apgalvojame visas detales“, – aiškino „Ecolines“ vadovas.

123rf.com/Varšuva
123rf.com/Varšuva

Priklauso gėrimai ir užkandžiai

Remiantis ES priimtu reglamentu dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusais, vėlavimo atveju, jeigu didelio atstumo ilgiau kaip tris valandas trunkanti kelionė atšaukiama arba iš stoties vėluojama išvykti daugiau kaip 90 minučių, keleiviai turi teisę į tinkamą pagalbą – gauti užkandžių, patiekalų, gaiviųjų gėrimų ir, jei būtina, būti apgyvendinti.

„Ecolines“ keleivių teigimu, Varšuvoje jokie užkandžiai ar gėrimai laukiantiems keleiviams pasiūlyti nebuvo. Arbata ir kava nemokamai buvo dalijama tik užstrigus už Bialystoko.

„Kavą arbatą tada nemokamai siūlė, bet ne užkandžius. Aš, asmeniškai, su vyrais čipsais bei mineraliniu dalijomės“, – pasakojo Paulius.

Tiesa, pažymima, kad vežėjas gali apriboti bendras apgyvendinimo išlaidas iki 80 EUR kiekvienam keleiviui už naktį ir kompensuoti ne daugiau kaip už dvi naktis. Be to, jie neprivalo padengti apsigyvenimo išlaidų, jei kelionė atšaukta arba atidėta dėl sunkių oro sąlygų ar didelių gaivalinių nelaimių.

Tokiu atveju jeigu autobuso nebegalima naudoti, reglamentas numato vežėjo atsakomybę pervežti keleivius iš neveikiančios transporto priemonės vietos į tinkamą laukimo vietą arba stotį, iš kur įmanoma toliau tęsti kelionę.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius