Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Auganti ekologiškų produktų rinka didina ir gamintojų investicijas

Nemažos investicijos negąsdina ekologiškų produktų gamybos imtis nusprendusių bendrovių. Nors vis dar tenka investuoti ne tik į pačią gamybą, bet ir į vartotojų švietimą, stabiliai auganti ekologiškų produktų rinka gamintojams atveria naujų galimybių.
Duonos kepalai
Duonos kepalai / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

100 tūkst. Lt – vien pasiruošimui

Europos Komisijos duomenimis, ekologiškų produktų vartojimas Bendrijoje didėja kasmet. Šiuo metu ekologiški produktai sudaro daugiau kaip 2 proc. visos ES rinkos. Per pastarąjį dešimtmetį žymiai išaugo ir ekologiškų produktų gamyba. Dabar daugiau kaip 5 proc. visų ES žemės ūkio naudmenų yra pripažinti ekologiškais.

Vis daugiau ekologiškų produktų užauginama bei gaminama ir Lietuvoje. Jei 2010-aisiais sertifikuoti ekologiški žemės ūkio plotai sudarė apie 149 tūkst. hektarų, tai 2012-aisiais – jau beveik 163 tūkst. hektarų.

Gamintojus imtis ekologiškų produktų skatina ir ES fondai, kurie teikia paramą ekologiniam ūkininkavimui bei remia projektus, informuojančius apie ekologiją, gilinančius vartotojų žinias ar stiprinančius ekologinės gamybos standartus.

Ženklas pripažįstamas visoje ES

Jei 2010-aisiais sertifikuoti ekologiški žemės ūkio plotai sudarė apie 149 tūkst. hektarų, tai 2012-aisiais – jau beveik 163 tūkst. hektarų.

Tiesa, nemažai tenka investuoti ir patiems gamintojams. Investicijos ypač reikalingos, jei gamintojai nori, kad jų produkcija ne tik būtų ekologiška, bet ir turėtų tai patvirtinančius oficialius ženklus. Pavyzdžiui, vien pasiruošimas gaminti neseniai pristatytą pirmąją Lietuvoje ekologišką degtinę kainavo apie 110 tūkst. Lt.

Ši degtinė pažymėta visoje ES pripažįstamu ekologiško produkto ženklu „Europos lapas“.

Produktams, kuriuos leidžiama žymėti „Europos lapo“ simboliu, taikomi griežti reikalavimai – gamyboje draudžiama naudoti sintetinius maisto priedus, sintetines trąšas ir pesticidus, genetiškai modifikuotas kultūras ir ingredientus, privaloma laikytis gyvūnų gerovės standartų ir kt.

Vartotojams dar trūksta žinių

Tai, kad kuo daugiau ekologiškų produktų būtų žymimi „Europos lapo“ simboliu, yra svarbu, nes tyrimai rodo, jog nepaisant augančio vartotojų susidomėjimo ekologiškais produktais, žinios apie juos yra gana paviršutiniškos. Tik kiek daugiau nei trečdalis Lietuvos vartotojų žino, kokius produktus galima laikyti ekologiškais ir tik penktadalis gali pasakyti, kokiu ženklu žymimi ES sertifikuoti ekologiški produktai.

Situaciją turėtų pakeisti Baltijos maisto organizacijos kartu su savo narėmis – maisto ir gėrimų pramonės įmonėmis – vykdomas ES remiamas projektas „Ekologinių produktų informavimo ir skatinimo veiksmai Lietuvoje“.

Šiuo projektu siekiama užpildyti vartotojų žinių apie ekologiškus produktus ir ES ekologiškų produktų ženklinimą spragas bei gerinti ekologiškų produktų pasiūlą. Todėl iki 2016-ųjų, kol bus vykdomas šis projektas, Baltijos maisto organizacija kvies į įvairius renginius bei kurs informacinę medžiagą apie ekologiškus projektus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius