Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mokslininkai: geriau sėdėti ne tiesiai, o atsilošus

Svarbu išsirinkti tinkamą kėdę.
Photos.com nuotr. / Mokslininkai pataria sėdėti ne tiesiai, o atsilošus.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Škotijos ir Kanados mokslininkų komanda nustatė, kad blogiausia prie darbo stalo sėdėti pasilenkus. Be to, ilgai prie stalo sėdintiems žmonėms patariama sėdėti ne tiesiai, o atsilošus – taip mažiausiai apkraunama nugara.

Naudodami magnetinio rezonanso tyrimus (MRI) mokslininkai nustatė labiausiai apkraunamas nugaros vietas sėdint. Pastebėta, kad sėdint tiesiai, 90 laipsnių kampu, apatinė nugaros dalis būna apkrauta kūno svoriu. Anot tyrėjų, geriausia sėdėti atsilošus atgal maždaug 135 laipsnių kampu, nes tuomet nugara būna mažiausiai apkrauta, o svoris paskirstomas ant kėdės atlošo, rašo BBC.

Tyrimas buvo atliktas Škotijoje, Aberdyno miesto „Woodend“ ligoninėje. Jame dalyvavo 22 visiškai sveiki, nugaros skausmų nejaučiantys savanoriai. Jie buvo skenuojami naudojant specialų MRI aparatą, kuris leidžia nustatyti kūno apkrovimą nepriklausomai nuo kūno padėties.

Tyrimo metu savanoriai sėdėjo trimis skirtingomis pozomis: pasilenkę (lyg sėdėtų atsirėmę ant stalo ar žaisdami video žaidimus), tiesiai ir atsilošę. Visais atvejais jų pėdos siekė žemę.

BBC nuotr./Tinkamiausia sėdėjimo poza – atsilošus.
BBC nuotr./Tinkamiausia sėdėjimo poza – atsilošus.

Tyrėjai matavo stuburo sulinkimą, stuburo slankstelių ilgį bei slankstelių poslinkį.

Stuburo slankstelių pakrypimas dažniau nustatytas žmonėms sėdint 90 laipsnių kampu nei sėdint atsilošus. Taigi mokslininkai daro išvadą, kad sėdint atsilošus slanksteliams, nugaros raumenims bei sausgyslėms daromas mažesnis spaudimas.

Tyrimo dalyviams sėdint pasilenkus į priekį nustatyta, jog stuburo slanksteliai patiria dar didesnį spaudimą.

Apžvelgę rezultatus tyrėjai padarė išvadą, kad nugara mažiausiai apkraunama sėdint atsilošus maždaug 135 laipsnių kampu, todėl taip žmonės ir turėtų sėdėti.

„Sėdėti taisyklingai itin svarbu, nes ilgainiui stuburo slankstelių patiriamas spaudimas gali virsti skausmu, gali pakisti jų forma ar išsivystyti liga“, – teigė tyrimui vadovavęs Kanados Albertos universitetinės ligoninės radiologas Waseemas Bashiras.

Nustatyta, kad beveik trečdalis žmonių per parą sėdėdami praleidžia daugiau nei 10 valandų. Pusė jų neatsitraukia nuo darbo stalo net per pietų pertrauką. Netinkama sėdėsena yra dažniausia nugaros skausmų priežastis.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Žmonės.lt