Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atsigauna mados verslas

Visą pasaulį apėmęs ūkio nuosmukis paveikė ir Italijos mados verslą – garsių dizainerių etiketėmis pažymėti drabužiai perkami rečiau, gamintojų išlaidos didėja ir visa tai mažina drabužių gamintojų pelną.
R.Cavalli pristatė žiemos drabužių kolekciją vaikams.
R.Cavalli pristatė žiemos drabužių kolekciją vaikams. / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 3 Mada Verslas Italija

Ypač nuostolingi mados verslui buvo pastarieji dveji metai. 2007–2009 metais Italijoje išnyko beveik 10 tūkst. madingų drabužių gamintojų. Tokių prekių apyvarta pernai sumažėjo 16 proc. ir dabar sudaro tik 45 mlrd. eurų. 20 proc. krito ir eksportas – dabar į kitas valstybes išvežama Italijoje pasiūtų apdarų tik už 33 mlrd. eurų.

Krizė nepasigailėjo nei garsiausių prabangos prekių gamintojų, nei palyginti nebrangių drabužių siuvėjų. Visos firmos buvo priverstos sumažinti darbuotojų vidutiniškai 14 procentų. Pasaulyje sumenkus dizainerių drabužių paklausai, pernai nuostolių patyrė net tokie garsūs vardai kaip „Prada“, „Versace“, „Cavalli“.

Vis dėlto manoma, kad Italijos mados versle jau ima rodytis ir gerų ženklų. Mados pramonės sąjungos „Sistema Moda Italia“, kuri atstovauja tekstilės ir drabužių pramonei, vadovas Michele Tronconi teigia, kad paskutiniai praėjusių metų mėnesiai buvo kur kas geresni nei metų pradžia – per juos parduota daugiau prabangos prekių nei per pirmus tris metų ketvirčius. M.Tronconi įsitikinęs, kad Italijos mados verslas pasaulyje atsigaus greičiausiai, tik reikėtų, kad šalies vyriausybė šiek tiek padėtų drabužių, batų ir rankinių gamintojams, kai jiems jau pagelbėjo netikėtai šalta žiema. Būtent dėl to pirkėjai šiltiems drabužiams išleido pinigų daugiau, nei tikėtasi. M.Tronconi sako, kad jau vyksta derybos su Italijos vyriausybe, jog vienai garsiausių Italijos pramonės šakų būtų šiek tiek sumažinti mokesčiai ir ji galėtų pigiau pirkti energijos išteklius. „Keli įvykę susitikimai teikia vilčių, kad netrukus šis tas bus padaryta“, – džiaugėsi „Sistema Moda Italia“ vadovas.

Jis pastebėjo, kad nors krizė dar nesibaigė, prekyba parduotuvėse jau vyksta labai gerai. Be to, išradingumą demonstruoja ir drabužių kūrėjai. Praėjusį savaitgalį Roberto Cavalli Florencijoje tris dienas rodė naują žiemos drabužių kolekciją vaikams, minėtą šou jis pavadino „Roberto Cavalli angelai“. Jame dalyvavo 70 vaikų. Dizaineris neabejoja, kad net neišgalėdami madingo drabužio nusipirkti sau pirkėjai jo nepagailės bent jau savo vaikams. Kitas dizaineris Antonio Marras, dirbantis „Kenzo“, pristatė naują vyriškų žiemos drabužių kolekciją tiesiog Paryžiaus gatvėse.

M.Tronconi mano, kad Italijos madingų drabužių siuvėjams išbristi iš krizės padėtų ir sėkminga automobilių gamintojų patirtis, todėl jis siūlo duoti pirkėjui premiją už padėvėtus drabužius. Klientui, kuris atiduotų gamintojui panešiotą paltą, siūloma išmokėti tam tikrą sumą pinigų, kuriuos jis galėtų panaudoti pirkdamas naują. Tačiau šis „Sistema Moda Italia“ pasiūlymas nesudomino Italijos vyriausybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius