Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Paskutinė „Mados infekcijos“ diena: vestuvės, šukės ir kontrastų žaismas

Agnės Kuzmickaitės kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Agnės Kuzmickaitės kolekcijos pristatymas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šeštadienio vakarą Vilniaus Šiuolaikinio meno centre – paskutinė festivalio „Mados infekcija“ diena. Renginio metu gausiai susirinkusiai publikai buvo pristatytos 7 lietuvių ir užsienio dizainerių kolekcijos.

Paskutinę festivalio dieną pradėjo dizainerė Agnė Kuzmickaitė, savo kolekcija „I do“ pristačiusi improvizaciją vestuvinės suknelės tema.  Pūstos ir prigludusios, drugeliais nusėtos, dryžuotos lyg kalinės uniforma ar laiptuotos kaip vestuvinis tortas – penktą kartą festivalyje dalyvaujanti dizainerė pateikė tiek rimtą, tiek ir ironišką požiūrį į šį drabužį. Podiumu manekenės žygiavo veidus prisidengusios permatomo plastiko kaukėmis, išpieštomis ryškiomis šypsenomis. Dizainerės teigimu, šioje „Mados infekcijoje“ buvo gausu beformių drabužių abstrakčiam figūros tipui, tačiau šia tendencija A.Kuzmickaitė nesivadovavo – tiesiog kūrė gražų drabužį moteriai.

„Aš visą laiką orientuodavausi į idėją ar koncepciją, o šiais metais man paprasčiausiai norėjosi gražių suknelių. Pamaniau, pavasaris, artėja vestuvių metas, todėl šia tema improvizuoti dabar tinkamas laikas“, – portalui 15min.lt savo apsisprendimą kurti vestuvine tema paaiškino A.Kuzmickaitė.

Pasak dizainerės, tobula vestuvinė suknelė yra tokia, kuri nuotakai suteikia malonius jausmus ir priverstų ją jaustis gražiausia pasaulyje.

Skambant „Modern Talking“ dainai, į lėles virtusios manekenės pademonstravo penkiolika modelių, o finale į publiką švystelėjo puokštes. Pasirodymo kulminacija tapo vyriškas kostiumas – vienintelį jaunikį ant podiumo įkūnijo „Happyendless“ vokalistas, dizainerės mylimasis Saulius Prūsaitis. Agnė patikino, kad įkalbinėti mylimąjį pasirodyti ant podiumo nereikėjo.

„Ne, kai pasakiau, kad pasiūsiu kostiumą, jis iš karto sutiko“, – šypsojosi A.Kuzmickaitė.

Egidijaus Sidaro kolekcija „Surišk mane/ruduo–žiema 2011“ atskleidė neribotas drabužio dėvėjimo galimybes: ta pati suknelė buvo pademonstruota išvirkščia, perskirta užtrauktuku į dvi dalis ir sujungta su kitu modeliu. Išvysti visai kitą drabužio veidą padėjo išradingai sujuosti diržai, kaspinai.

„Nėra nieko įspūdingesnio nei truputis suvaržymų“, – tikina dizaineris. Festivalyje „Mados infekcija“ E.Sidaras keturis kartus pristatė kolekcijas kartu su dizainere Kristina Kruopienyte. Šių metų festivalyje pristatyta antroji savarankiška dizainerio kolekcija.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./Egidijaus Sidaro kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Egidijaus Sidaro kolekcijos pristatymas

„Kai kurie dizaineriai šiame festivalyje žengė žingsnį į priekį, kai kurie žengė atgal. Pastebiu, kad stiprėja mūsų dizainerių asmenybių bruožai, tai atsispindi ir kolekcijose. Tikras dizaineris turi šiek tiek ignoruoti madą. Giedrius Šarkauskas maloniai nustebino, jis yra geras siuvėjas, todėl jo kolekcija buvo kruopšti ir užbaigta. Man trupučiuką užkliuvo jo „šalmai“ ir drabužių spalvos – galėjo būti įvairesnės ir tuomet nebūtų atrodžiusi kaip vieno modelio kolekcija. Pastebiu, kad kai kurioms kolekcijoms trūksta biudžeto, tai pastebėjau ir iš A.Kuzmickaitės bei E.Sidaro kolekcijų – iš šių dizainerių tikėjausi daugiau“, – apie festivalį atsiliepė dizaineris Seržas Gandžumianas.

Pastebiu, kad kai kurioms kolekcijoms trūksta biudžeto, tai pastebėjau ir iš A.Kuzmickaitės bei E.Sidaro kolekcijos – iš šių dizainerių tikėjausi daugiau.

Antrąją dienos dalį pradėjo Bibi Ghost iš Danijos kolekcija „Valtininkas“. Kolekcijos aprašyme teigiama, kad autorę įkvėpė žvejų drabužiai. Kolekcijoje dizainerė nagrinėja kontrastų temą, švelnaus šilko glotnų kritimą pabrėždama storos vilnos elementais.

Plazdančioms kaip bangos tunikoms, suknelėms ir kitiems modeliams nežemiškumo suteikė manekenių dėvimi juodo tiulio galvos apdangalai-kaspinai.

„Esu buvusi visose Skandinavijos šalyse ir galiu pasakyti, kad danai yra patys stilingiausi iš tų šalių. Danijoje – visa armija stilingų kareivukų. Jie yra dideli socialistai, drabužius kuria tam, kad šiandien jie būtų butu parduoti. Šioje kolekcijoje „Mados infekcija“ yra tik tie kaspinai“, – kolekciją komentavo buvusi TV laidų vedėja, Vilniaus dailės akademijos studentė Agnė Jagelavičiūtė.

Vyriška Vitalio Čepkausko kolekcija „Mess & Patience“ – išplatintais pečiais, platūs kostiumai, netikėtų spalvų, dekoruoti smulkiu raštu šortai, pėdkelnės, švarkų apačios. Dėmesį kaustė ir neįprastos kaukės – nertos kaukolės. Dešimtą kartą festivalyje dalyvaujančio dizainerio kolekcijoms būdinga žaismė, ironija, lyrizmas, kruopščios, tikslios daugybės įvairialypių elementų ir faktūrų jungtys.

Dizainerė Eglė Žiemytė pristatė itin moterišką ir elegantišką kolekciją „D.efect – Imperfectly Perfect“. Palaidinės, suknelės ir paltai – tiesios ar kiek apvalintos formos, su kailinėmis detalėmis, įsiūtais odos ar užtrauktukų akcentais. Ant galvos prilipdyti užtrauktukai tapo ir puošniomis manekenių karūnėlėmis.

„Kolekcijoje dizainerė derina žodžių žaismą: lengva – sunku, minkšta – kieta, netvarkinga – tvarkinga. Kolekcijos nuotaika: intelektuali, nepretenzinga, šiek tiek bohemiška“, – teigiama aprašyme.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./Eglės Žiemytės kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Eglės Žiemytės kolekcijos pristatymas

Trečiąją, paskutinę dienos dalį pradėjo konkurso „Injekcija“ laimėtojos Mildos Čergelytės kolekcija „FTRBoooo (fotorobot)“. Šiuo metu Londone gyvenančios dizainerės kolekcija pasižymėjo smulkmeniškumu – kiekvienas kūrinys pasakojo kitą istoriją, buvo gausus detalėmis, stebino netikėtais spalvų, medžiagų deriniais, ornamentika, geometrinių figūrų žaismu.

„Kolekcijos  idėja – šiuolaikinių technologijų pagimdytos informacijos gausos įtaka kūrėjui. Dabartinę menininkų kūrybą inspiruoja įvairūs informacijos šaltiniai, dažnai kuriama iš fragmentiškų vaizdinių. Fotorobotas – tai menamo nusikaltėlio – įtariamojo veidas, sulipdytas iš skirtingų veido fragmentų. Ši kolekcija jungia įvairių amžių kostiumų elementus ir skirtingų stilių detales. Rezultatas – visiška, paprastam žmogui nesuprantama eklektika, detalių mišinys. Tai – mados ir jos įkvėpimo šaltinių produktas – fotorobotas“, – apie kolekciją atsiliepia dizainerė.

Paskutinioji festivalio kolekcija – olando Jeroeno Van Tuylo „Stiklo šukės“. Paprasta, glotnu, aišku, šiek tiek aštru ir blizgu – tokie žodžiai pirmiausia šauna į galvą pažiūrėjus šešiolikos modelių kolekciją.

„Drabužio konstrukcija, siluetas ir audinio marginimas – visi kolekcijos dėmenys atkartoja stiklo šukių leitmotyvą. Aštrūs, asimetriški kirpimai, iš odos skutelių sukonstruotos kelnės ir liemenės, megztiniai, sidabruoti papuošalai tiesmukai arba tarp eilučių plėtoja duženų temą. Kurdamas šią kolekciją Jeroenas van Tuylas bendradarbiavo su olandų dizainere Kiki van Eijk, pagal kurios eskizus buvo marginamas žakardinis šilkas“, – teigiama kolekcijos aprašyme.

 
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Žmonės.lt