Ievos Gervinskaitės atostogos Sicilijoje: kerinti gamta, vyrų komplimentai ir itališki vairavimo ypatumai

Tituluota gražuolė Ieva Gervinskaitė prieš savaitę grįžo namo po atostogų Sicilijoje, tačiau vis dar negali atsigauti – taip gražu, gera svečioje šalyje buvo. Išvyko ji įkvėpta mėgstamiausio filmo „Krikštatėvis“, drauge su savimi pasiėmė pusseserę Orintą. Namo merginos grįžo kupinos įspūdžių, jais Ieva dalinasi su Žmonės.lt skaitytojais.
Ievos Gervinskaitės atostogų Sicilijoje akimirka
Ievos Gervinskaitės atostogų Sicilijoje akimirka / Asmeninio albumo nuotr.

Sicilijoje I.Gervinskaitė atostogavo pirmąkart, čia praleido savaitę. Džiaugėsi, kad atostogų metu jas lepino orai – oras buvo įšilęs iki 28 laipsnių, lijo tik vieną dieną. „Norėjau apsistoti provincijoje: kokioje ramioje vietoje, gamtos apsuptyje – tik jau ne į miestą. Todėl pasirinkome Pacheco kaimelį. Jame nėra nieko, ką norėtų pamatyti turistai... Vienas ūkininkas ten turi vilą, įrengtą kaip keturi atskiri butai, greta jos – sodas, baseinas. Ten ir apsistojome. Kituose butuose gyveno italų šeimos – buvome vienintelės užsienietės“, – pasakoja I.Gervinskaitė.

Gražuolė tikino per atostogas visų pirma labiausiai norėjusi pailsėti, tačiau rado laiko ir pakeliauti: „Atostogaudamos nenorėjome visko daryti pagal planą – mieliau veikėme pagal nuotaiką. Pirmas dienas leidome miestelyje, kuriame apsistojome – ilsėjomės prie baseino, gaminomės maistą. Nors daug kas sako, kad knygas paskaityti Lietuvoje gali, ten vis tiek kitaip – dar maloniau. Vėliau išsinuomojome automobilį – tada jau pavažinėjome po apylinkes.“

Visų pirma merginos apsilankė netoliese esančiame Marsalos miestelyje, kurį garsina netoliese esančios druskų kasyklos. „Pamatėme, kaip garinama druska – klodus su vandeniu kaitina saulė, vanduo garuoja, o druska lieka“, – pasakoja Ieva. Tiesa, tikina ekskursijos metu supratusi anaiptol ne viską – net ir dažniau turistų aplankomose vietose Sicilijoje angliškai mažai kas kalba.

Asmeninio albumo nuotr./Ievos Gervinskaitės atostogų Sicilijoje akimirka

Vėliau pusseserės grožėjosi gamta – aplankė gražiuosius Sicilijos paplūdimius. „Vykome į San Vito Lo Capo – miestelį, esantį prie pat nuostabių paplūdimių. Ten taip gražu! Pati vairavau automobilį, taigi dėmesį į kelią sutelkti buvo labai sunku – norėjosi lepintis gamtos vaizdais. Tiesa, paplūdimiuose net nesimaudėme – ten labai daug žmonių, net sutikome lietuvių. Nelabai mėgstu žmonėmis perpildytas vietas“, – prisimena I.Gervinskaitė.

Vis dėlto labiausiai I.Gervinskaitei patiko Erice miestelis, pastatytas ant kalvos: „Visas tas miestelis yra vienas didelis senamiestis, jame net yra pilis. Visiškai nerealu! Ten tokios siauros gatvelės, visas miestelis atrodo labai unikaliai, puikiai išsaugotas. Jame pilna mažų kavinukių, kuriose gera išgerti kavos. Tik pamačius vaizdą aplink tos kavos nė nebereikia. Į Erice važiavome net du kartus – suspėjome užsukti ir prieš išskrendant į Lietuvą.“

Bekeliaudama po Siciliją I.Gervinskaitė ragavo ir tradicinių patiekalų. „Ragavome kelių skirtingų makaronų rūšių, pagrinde su jūrų gėrybėmis – krevetėmis, omaru, kalmarais. Nesu gurmanė, todėl man tie patiekalai didelio įspūdžio nepaliko, tačiau vienoje kavinėje valgiau labai skanių kalmarų salotų. Jų ir Lietuvoje yra, bet ten jos atrodė kitokios – buvo labai skanu“, – pasakoja gražuolė.

Paklausta apie suvenyrus tikino, kad namo grįžo taip pat, kaip ir atvyko: „Mūsų bagažo svoris buvo labai ribotas, be to, ypatingų, nematytų dalykų Europoje rasti sunku... Sicilijoje yra labai gražių keramikos darbų, tačiau jie daug sveria – nesiryžau įsigyti.“

Vietiniams – tik komplimentai

Paklausta apie vietinius gyventojus I.Gervinskaitė šiems žarsto komplimentus – ir paslaugūs, ir geranoriški, ir mandagūs. Prisimena pavyzdį: „Kai atvykome pirmą dieną nelabai „susigaudėme“, kurgi mūsų namai. Užėjome į parduotuvę ir pradėjome klausinėti vietinių. Gal per penkias minutes atbėgo kone pusė miestelio:  ir seneliai, ir jaunesni... Visi norėjo mums padėti. Bet ten niekas nekalba angliškai! Galiausiai vienas diedukas mus pasisiūlė pavežti savo automobiu – ženklais parodė. Nors kelias buvo visai netolimas, pavežė mus su visais lagaminais!”

Tiesa, kad ir kokie paslaugūs žmonės parduotuvėse, viskas kitaip kelyje – kadangi nuomotą automobilį Ieva vairavo pati, turėjo progos įsitikinti.

Asmeninio albumo nuotr./Ievos Gervinskaitės atostogų Sicilijoje akimirka

„Su vietinių vairavimo ypatumais geriau jau nejuokauti. Nesvarbu, kokius ženklus matai kelyje, vis tiek turi sekti kiekvieną automobilį ir nuspėti, kaip jis manevruos, nes vairuotojai ten pasikliauja savo sukurtomis taisyklėmis. Pirmą dieną man tikrai buvo baisu – juk vairavau svetimą automobilį, važiavau nežinomais keliais, o dar ir navigacija itališkai sakė, kad reikia pasukti, o nebuvo,  kur... Tačiau vėliau pripratau – „varinėjau“ kaip Lietuvoje. Išmokau, pavyzdžiui, kad važiuodama pagrindiniu keliu ir matydama priešais šalutinį turiu pasignalizuoti – įspėti, kad atvažiuoju“, – juokėsi Ieva.

O kaip dėl vyrų dėmesio gražioms lietuvėms? „Italai dėmesį man ten rodė aktyviau nei vyrai Lietuvoje – pas mus vis kas pasižiūri ir tiek, o ten nevengia užkalbinti, drąsiai pakviečia kavos, būna, ir kad einant pro šalį vairuojantys pasignalizuoja. Tačiau toks jų įprotis – ne tik užsienietėms, bet ir vietinėms rodo dėmesį. Buvo smagu – jų dėmesys neatrodė įkyrus“, – tikino I.Gervinskaitė.

Rekomenduoja visiems

I.Gervinskaitė tikina, kad šias atostogas atsimins dar ilgai. „Džiaugiuosi savo atostogomis – norėjau laiką praleisti ramiai, be streso. Gerai buvo važiuoti su pussesere – mūsų labai panašūs norai, nereikėjo nieko derintis. Blogai būtų, jei viena norėtų gulėti prie baseino, o kita kažkur važiuoti...“ – tikina.

Dabar gražuolė į Siciliją nuvykti ragina kiekvieną: „Kelionė man labai patiko – dabar visiems rekomenduoju vykti į Siciliją. Aišku, tik ne tiems, kurie mėgsta gulėti prie baseino Turkijos viešbutyje... Namo grįžau sukandžiota uodų – pasigailėjau, kad nepasiėmiau jokių priemonių prieš vabzdžius, bet juk pabuvau gamtoje!“