Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ekspertai: mirus popmuzikos karaliui, jo sostas tikriausiai liks neužimtas

Mirus JAV popmuzikos dainininkui Michaelui Jacksonui, kuriam pagarba buvo reiškiama visame pasaulyje, tokios sėkmės tikriausiai nebepakartos nė vienas atlikėjas, nes skaitmeninių grotuvų „iPod“ ir talentų šou „Amerikos dievaitis“ amžiuje superžvaigždės koncepcija negrįžtamai pakito.
Michaelas Jacksonas
Michaelas Jacksonas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Neabejotina, jog daugelio tebegyvenančių atlikėjų, tokių kaip Bono, Mickas Jaggeris, Madonna ir Paulas McCartney, gerbėjai visame pasaulyje kada nors gedės dėl jų mirties. Tačiau muzikos industrijos žinovai abejoja, ar kam nors dar pavyks tapti populiariosios kultūros simboliu visame pasaulyje, koks buvo M.Jacksonas. Pasaulyje buvo parduota 750 milijonų šio atlikėjo albumų kopijų; jis iš esmės sukūrė muzikinio vaizdo klipo žanrą, o apie jo mirtį buvo skelbiama beveik visų šalių pirmuosiuose puslapiuose.

„Michaelas Jacksonas yra ne vien popmuzikos karalius – jis yra paskutinysis popmuzikos karalius“, – sakė škotas dainų autorius ir atlikėjas Nickas Currie, prisistatantis slapyvardžiu Momus. Momus pabrėžė skaitmeninės muzikos kultūros suklestėjimą, kuri klausytojus suskaldė į mažas specifines auditorijas.

„Be to, reikia neužmiršti reto Jacksono talento, jo neurotiško atsidavimo darbui ir ekscentriškumo derinio. Praeis daug laiko, kol toks žaibas antrąkart trenks į tą pačią vietą“, – Momus sakė naujienų agentūrai AFP.

Čikagoje leidžiamo įtakingo internetinio muzikos naujienų žurnalo „Pitchfork“ vyriausiasis redaktorius Scottas Plagenhoefas mano, kad muzikos industrija jau buvo apmirusi prieš iškylant M.Jacksonui, tačiau vėl atgijo 1982 metais išleidus jo legendinį albumą „Thriller“, taip pat paplitus kompaktinėms plokštelėms bei vaizdo klipams.

„Tačiau dabar, kai turime kabelinę ir palydovinę televiziją, DVD plokšteles ir kompiuterinius žaidimus, pramogas išties yra iš ko rinktis, – aiškino S.Plagenhoefas. – Panašu, kad muzika nebėra jaunimo ir populiariosios kultūros centras.“

„Pitchfork“ ir kiti muzikos pasaulio naujienas skelbiantys tinklalapiai dabar sieja gerbėjus su atlikėjais, kurie gali pelnyti šlovę – ar bent jau nišą – be didelės pompastikos ir savireklamos, dėl kurios anksčiau skundėsi daugelis dainų autorių.

Nepaprastai sėkmingas televizijos šou „Amerikos dievaitis“, pagal jo pavyzdį Didžiojoje Britanijoje sukurta laida „Popdievaitis“ ir daugelis panašių tarptautinių projektų demokratiją muzikos industrijos pasauluje pakylėjo į naują lygmenį, o visuomenė gali tiesiogiai balsuoti už naująsias žvaigždes.

„Popžvaigždžių toli gražu nebegaubia paslaptys ir mistika, kaip buvo Michaelo Jacksono laikais“, – sakė S.Plagenhoefas.

Tačiau muzikos industrijos profesorius Jerry del Colliano  iš Pietų Kalifornijos universiteto mano, kad pasaulyje žvaigždžių bus visada – tiktai gali tapti sunkiau apibrėžti žvaigždės sampratą. Pasak jo, niekas nesugebės parduoti 750 mln. albumų kopijų kaip M.Jacksonas – tokia kartelė tapo nepasiekiama, kai gerbėjams atsivėrė galimybė dykai parsisiųsti muzikos.

„Jeigu „Thriller“ laikų Michaelas Jacksonas prisikeltų iš mirusiųjų, jis nebeįstengtų parduoti kompaktinių plokštelių, nes tai jau praeitis“, – sakė J.del Colliano.

„Įrašai mirė, kompaktinės plokštelės mirė, o teisėti parsisiuntimai gęsta, – aiškino jis. – Tačiau pamirškime tai – ar atsiras dar vienas Michaelas Jacksonas? Neabejotinai.“

J.del Colliano prognozuoja, kad ateities superžvaigždė gali gimti socialinių tinklų portaluose, tokiuose kaip „Facebook“ ir „MySpace“.  „Man tai primena olimpines žaidynes. Nuolat sakome, kad niekas neįstengs pasiekti daugiau, – sakė jis. – Tačiau visada bus dievaitis, kurio muzikinis talentas pranoks visų kitų – net jeigu pakeistume būdą, kaip jis atskleidžiamas.“

Kita vertus, Momus įsitikinęs, kad socialiniai tinklai gali paveikti priešingai.  Pasak jo, gali įvykti taip, kad pasaulyje susiklostys padėtis, kurią sociologas Pierre'as Bourdieu  aprašė Prancūzijoje praeito amžiaus 7-ame dešimtmetyje, kai tarnautojai daugiausia klausydavosi prestižinės klasikinės muzikos, o paprasti darbininkai – pigaus popso.

„Praėjus keliems dešimtmečiams, postmoderni vartotojiška kultūra visa tai sulygino – bent jau išoriškai: dabar koledžus baigę žmonės apie Michaelą Jacksoną kalba „inteligentiškai“, o kilę iš žemesnės klasės apie jį kalba „aistringai“. Tačiau apie jį kalba visi“, – pastebėjo Momus.

Tačiau dėl socialinių tinklų įtakos skirtingo skonio visuomenės grupės mažiau bendrauja tarpusavyje, jos užsidaro siauresniame bendraminčių rate, sakė jis.  „Manau, pamatysime, kaip skirtingos klasės vėl atsigręš į skirtingas kultūras. Vėl nusistovės kultūrinis kraštovaizdis, kurį aprašė Bourdieu“, – prognozavo ekspertas.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius