Laidoje „Gyvenimas yra gražus“ – kitoks Izraelis: nuo plėšrūnų dykumose iki muziejų, kuriuose minimas Š.Jasikevičius

Ką tik iš Izraelio sugrįžo populiarios TV3 gyvenimo būdo laidos „Gyvenimas yra gražus“ prodiuseris Edvardas Žičkus ir operatorius Artiomas Myškinas, kurie prieš porą savaičių Izraelyje gavo oficialius dokumentus ir regalijas, patvirtinančius, kad TV3 filmavimo grupė nuo šiol gali vadintis Izraelio turizmo geros valios ambasadoriais.
Laidos „Gyvenimas yra gražus“ kūrėjas Edvardas Žičkus
Laidos „Gyvenimas yra gražus“ kūrėjas Edvardas Žičkus / TV3 nuotr.

„Į Izraelį keliavome su asmeniniu šios šalies turizmo ministro Staso Misezhnikovo kvietimu ir ten praleidome daugiau nei savaitę, nufilmavome visą seriją specialių reportažų savo laidai. Namo parsivežėme net 16 valandų filmuotos medžiagos ir galybę tikrai įspūdingų kadrų“, – pasakoja „Gyvenimas yra gražus“ kūrėjų komandos vadas Edvardas Žičkus.

Jau nuo kito pirmadienio TV3 gyvenimo būdo laidos žiūrovai turės galimybę išvysti net penkių dalių pasakojimų ciklą apie įspūdingiausias šios šalies vietas – nuo septintuoju pasaulio stebuklu vadinamos Negyvosios jūros, kur milijonai žmonių keliauja ieškoti sveikatos ir pagijimo, ar garsiosios Raudų sienos, kur, kaip tikima, vyksta stebuklai, iki vieno įspūdingiausių pasaulio viešbučių, kurio svečių sąraše – šimtai politikos, verslo, sporto ir pramogų pasaulio garsenybių.

„Šįsyk teko paplušėti iš peties. Mat dar prieš kelionę užsibrėžėme tikslą aplankyti ir, žinoma, nufilmuoti geriausią Izraelio restoraną, pafilmuoti viešbučius, tokias ypatingas vietas kaip Jėzaus kapas ar vienintelis pasaulyje gamtos procesų suformuotas beprotiško dydžio kanjonas, panardyti Raudonojoje jūroje su delfinais ir leistis į povandeninę observatoriją. Dar būtinai norėjome nufilmuoti neįprastą, pavojų kupiną kelionę po dykumą. Ir mums pavyko. Negalėjo būti kitaip, kai šiame žygyje mūsų vedliu tapo žmogus, jau 35 metus dykumą vadinantis savo namais. Nuo pirmos minutės jutome, kad laukia daug nuotykių ir ilgi filmavimai sudėtingomis sąlygomis. Juk aplink – tik nuodingos gyvatės, plėšrūs paukščiai, prarajos, netikėti skardžiai ir mirties tarpekliais vadinamos vietos. Kartais per odą perbėgdavo šiurpuliukai, tačiau mus lydėjusio Alekso patirtis buvo stipresnė už bet kokias baimes, nors jo žodžiai, kad užsimerkia kaskart, kai šiais kalnais leidžiasi žemyn, nes virpa kojos, nieko gero nežadėjo. Tačiau dykumoje susukome tikrai pribloškiantį reportažą. Kai atsiduri ten, kur susikerta net keturių šalių sienos, jauti kažką ypatingo. Priešais tave – Saudo Arabija, tu Izraelyje, už nugaros alsuoja Egiptas, o šone matosi Jordanija“, – įspūdžiais dalijasi „Gyvenimas yra gražus“ kūrybinė grupė.

„Tai, be jokios abejonės, kontrastų kraštas. Kas galėtų patikėti, kad dieną lankai seniausias pasaulyje šventyklas ir mistines vietas, žvelgi į beribiu tikėjimu spinduliuojančias žmonių akis, o vos sutemus įsilieji į beprotišką Izraelio naktinio gyvenimo ritmą. Atsidūrėme bare, kuris įkurtas sename muziejuje ir kur vis dar prisimenamas Šarūno Jasikevičiaus vardas. Paskui – pravėrėme kito, šios šalies aukštuomenės itin mėgstamo naktinio klubo duris, kur užsukus į tualetą gali gauti šoką, mat ten prieš tavo akis išnyra labai jau keista kėdė, skirta nevaržomiems meilės malonumams, o šalia jos padėtas raštelis, kad Tel Avive pagrindinė naktinio gyvenimo taisyklė yra: taip arba ne, kalbant apie kvietimą į pasimatymą, pasiūlymą vienos nakties nuotykiui tiesiog čia, ar... kad ir santuoką“, – juokiasi TV3 laidų prodiuseris Edvardas Žičkus.

Visos kelionės metu „Gyvenimas yra gražus“ kūrėjus lydėjo Izraelio vyriausybės jiems skirtas vairuotojas ir gidas, kuris prieš kelis mėnesius su savo šalimi supažindino Amerikos senatorius ir kitus aukštus Jungtinių Valstijų pareigūnus.

„Tikrai išvydome ir nufilmavome unikaliausias šios šalies vietas, lankėmės Tel Avive, Jeruzalėje, Elate, Ašdode, tad mūsų laidos žiūrovų tikrai laukia įspūdingos valandos prie televizorių ekranų. Izraelio neįsimylėti neįmanoma, nors jis šiek tiek ir baugino gana didelėmis kainomis. Vis dėlto mokėti tikrai verta. Tokio skanaus valgio, kaip ten, dar niekur kitur pasaulyje man neteko ragauti. Žmonės labai draugiški, o sugrįžus namo liks prisiminimuose visam gyvenimui akimirkos iš tikrai ypatingų vietų, nuotykių ir susitikimų“, – pasakoja Edvardas.

Visos viešnagės metu TV3 laidos kūrybinė grupė net keliskart susitiko su Izraelio vyriausybės nariais, dalyvavo oficialiuose priėmimuose. Vieno jų metu lietuvių laukė didžiulis netikėtumas – oficialus šios šalies pareigūnų apdovanojimas už nuopelnus garsinant Izraelį.

„Buvo labai netikėta, bet tikrai malonu. Pamatę, kaip dirbame ir kiek visko esame užsibrėžę tikslą nufilmuoti, turizmo ministerijos atstovai be paliovos kartojo, kad kai kurių šalių televizijos tokį planą įgyvendindavo per porą mėnesių, o mums pavyko vos per aštuonias dienas“, – sako laidos „Gyvenimas yra gražus“ prodiuseris Edvardas Žičkus.

Beje, pastarieji mėnesiai TV3 gyvenimo būdo projekto kūrėjams – kupini itin didelės įtampos, jie vos spėja keisti lagaminus, lėktuvus, oro uostus ir šalis. Žiūrovai jau artimiausiose laidose turės galimybę išgirsti intriguojančius pasakojimus iš Kinijos, Vietnamo, Kambodžos, Turkijos, Rusijos, Anglijos, Belgijos ir kaimyninės Latvijos.

Pirmąjį pasakojimų ciklą iš Izraelio TV3 pateiks jau šį pirmadienį, rugsėjo 27 dieną, laidoje „Gyvenimas yra gražus“ 20.30 val.!

15min.tv – nemokama televizija internete.