Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2011 m. Baltijos šalyse sparčiausiai augo Latvijos naujų automobilių rinka

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus ir apibendrinus „Regitros“ (Lietuva), CSDD (Latvija) ir „Maanteeamet“ (Estija) pateiktus pradinius duomenis, 2011 m. Lietuvos naujų automobilių (M1 ir N1) rinka išaugo 69 proc. iki 15058 vnt., sparčiausiai regione augusi Latvijos rinka padidėjo net 84 proc. iki 12735 vnt., o Estijos rinka augo kiek lėčiau nei Lietuvos – 67 proc. – tačiau sudarė net 19509 vnt. ir išsaugojo pirmąją vietą regione. Tačiau 2011 m. pabaigoje (lapkritį ir gruodį) Lietuva jau ėmė atsilikti ir nuo Latvijos.
„Volkswagen Passat CC“
„Volkswagen Passat CC“ / Gamintojo nuotr.

2011 m. Lietuvos rinkoje pirmavo „Volkswagen“ (2257 vnt.), antrąją vietą užėmė „Nissan“ (1663 vnt.), o trečioje liko „Peugeot“ (1398 vnt.). Latvijos rinkoje „Volkswagen“ (2753 vnt.) dominavimas buvo dar akivaizdesnis, nes čia ši markė savo artimiausius varžovus „Toyota“ (1394 vnt.) ir „Renault“ (1005 vnt.) aplenkė daugiau nei du kartus. Estijoje kaip ir pernai pirmavo „Toyota“ (2022 vnt.), aplenkusi „Škoda“ (1935 vnt.) ir „Peugeot“ (1778 vnt.) markes.

2011 m. populiariausi asmeninės paskirties (M1) modeliai Lietuvoje buvo „Nissan Qashqai“ (900 vnt.), „Fiat 500“ (633 vnt.) ir „Peugeot 3008“ (572 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) pirmavo „Fiat Doblo“ (152 vnt.). Latvijos asmeninių automobilių rinkoje užtikrintai pirmavo „Volkswagen Golf/Plus“ (848 vnt.), aplenkęs „Volkswagen Tiguan“ (504 vnt.) ir „Renault Megane“ (398 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių daugiausiai dėmesio susilaukė „Mitsubishi L200“ (362 vnt.). Estijoje tarp asmeninių automobilių pirmavo „Škoda Octavia“ (953 vnt.), gerokai aplenkusi „Nissan Qashqai“ (661 vnt.) ir „Volkswagen Golf/Plus“ (572 vnt.). Lengvųjų komercinių modelių kategorijoje čia pirmavo „Toyota Hilux“ (256 vnt.).

Palyginus su 2007 m., Latvijos rinka buvo 65 proc. mažesnė

Visose trejose šalyse didelį santykinį augimą 2011 m. lėmė atsigaunanti paklausa bei itin maža palyginamoji bazė, kuomet dėl ekonominės krizės rinkos buvo pasiekusios itin žemą lygį. Palyginus su 2007 m., Lietuvos rinka pernai buvo 41 proc., Latvijos – 65 proc., o Estijos – 45 proc. mažesnė. 2011 m. naujų automobilių reeksportas didesnį vaidmenį vaidino Latvijoje, kur sausio-rugpjūčio duomenimis buvo išvežtas kone kas ketvirtas automobilis, tuo tarpu Lietuvoje į kitas šalis iškeliavo tik kas šeštas naujas automobilis. 2011 m. reeksporto galutiniai rezultatai paaiškės ir bus paskelbti tik po keleto mėnesių.

2011 m. Baltijos šalyse iš viso įregistruoti 47302 nauji lengvieji automobiliai, t.y. 72 proc. daugiau nei 2010 m. (27502 vnt.). Bendroje Baltijos šalių rinkoje šįkart pirmavo „Volkswagen“ (6684 vnt.), aplenkusi 2010 m. pirmavusią „Toyota“ (4602 vnt.) ir trečioje vietoje likusią „Peugeot“ (4070 vnt.). Populiariausi asmeninės paskirties modeliai Baltijos šalyse buvo „Volkswagen Golf/Plus“ (1908 vnt.), „Nissan Qashqai“ (1815 vnt.) ir „Škoda Octavia“ (1536 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių automobilių pirmavo „Toyota Hilux“ (649 vnt.).

2011 m. Lietuvai teko 32 proc. bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 27 proc., o Estija užėmė net 41 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius