Dabar populiaru
Publikuota: 2015 kovo 17d. 19:32

Autonominiai automobiliai gatvėse: 2020-ais, 2025-ais ar dar vėliau?

„Volvo“ autonominis automobilis
„Volvo“ autonominis automobilis

Didžioji dalis automobilių gamintojų tiki, kad kitas žingsnis automobilizacijoje yra autonominis važiavimas, kai į automobilio valdymą žmogui nereikės kištis. Svarbiausias argumentas yra saugumas, nes devynios iš dešimties avarijų nutinka būtent dėl žmogiškojo faktoriaus – žmogaus klaidos.

Tuo pat metu užduodamas ir kitas klausimas – ar žmonės sutiks perduoti automobilio valdymą kompiuteriui? Juk daugelis vairuotojų patiria nemažai džiaugsmo ne sėdėdami šalia, o būtent valdydami transporto priemonę.

Teoriškai autonominiai automobiliai jau yra, tačiau kiek laiko dar užtruks, kol jie galės tapti visaverčiais eismo dalyviais? „Daimler“ koncerno vadovas Dieteris Zetsche, „Audi“ technikos direktorius Ulrichas Hackenbergas ir „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas mano, kad technologija bus parengta masiniam vartojimui per dešimt metų. Anot jų, praeis dar dešimtmetis ir autonominiai automobiliai užims 25 procentus visų naujų automobilių rinkos pasaulyje.

„Volvo“ autonominis automobilis
„Volvo“ autonominis automobilis

„Boston Consulting Group“ specialistai prognozuoja, kad 2035 metais pasaulyje bus nupirkta 18 milijonų pusiau autonominių automobilių ir 12 milijonų visiškai autonominių. Specialistai prognozuoja, kad Europa ir Japonija bus tie regionai, kur autonominiai automobiliai išplis pirmiausiai.

D. Zetsche Las Vegase vykusioje elektronikos parodoje teigė, kad netrukus kardinaliai pasikeis ne tik požiūris į automobilius, bet ir jų dizainas. Anot jo, iki 2030 metų automobiliai taps panašūs į komfortiškus kokonus ant ratų.

Tuo metu viena „Volvo“ techninio vystymo departamento vadovių Lotta Jakobsson tam prieštarauja ir sako, kad autonominiai automobiliai neužkariaus pasaulio dar kelis dešimtmečius. Nepaisant to, kad „Volvo“ planuoja siekti, jog nuo 2020 metų šio gamintojo automobiliuose nežūtų nei vienas žmogus, švedų konstruktoriai yra įsitikinę, kad žmogus vis dar bus pagrindinis faktorius, lemiantis automobilio valdymą. Kuriant šią programą, „Volvo“ konstruktoriai visai nesivadovavo autonominio važiavimo idėjomis.

Panašaus požiūrio laikosi ir „FIAT-Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne. Pasauliniame „Automotive news“ rengiamame kongrese Detroite jis sakė, kad žmonės ir toliau norės patys vairuoti, o šio koncerno politika nesikeičia. Artimiausiais metais jis nemato jokios autonominių automobilių ateities. Anot jo, kažkokios dalys autonominių sistemų bus plačiau naudojamos, tačiau iš esmės žmogus dar kurį laiką liks visiškai atsakingas už automobilio valdymą.

„Volvo“ autonominis automobilis
„Volvo“ autonominis automobilis

Kas atsakys, jeigu važiuojant autonominiu automobiliu, nutiks nelaimė?

„IHS Automotive“ analitikas Egilas Juliussenas teigia, kad iki autonominio vairavimo dar toli, mat lieka ne tik technologinės problemos. Reikia dar išspręsti ir įstatyminę bazę bei tokių automobilių atsakomybės klausimą.

„Kas atsakys, jeigu nutiks nelaimė?“ – retoriškai klausia jis. Anot E. Juliusseno, tam, kad autonominiai automobiliai masiškai atsirastų keliuose apie 2025 – 2030 metus, reikia didžiulio proveržio kartografijoje ir duomenų apdirbimo technologijose. Dabartinio ypač intensyvaus eismo sąlygomis autonominiai automobiliai paprasčiausiai nesugebėtų apdirbti tokio milžiniško informacijos kiekio, kokį gautų, didžiausiuose pasaulio miestuose piko valandų metu. Be to, informacija apie kelių būklę ir jų atnaujinimus turėtų pasiekti visus vartotojus operatyviai, praktiškai realiu laiku, nes įsivaizduokit, kas nutiktų, jeigu po nakties atsirastų naujas kelio ruožas su žiedine sankryža. O kur dar laikini eismo apribojimo ženklai ir pan.

Taip pat lieka standartų klausimai. Tarkim, kaip susikalbės automobiliai, kuriuose bus instaliuotos iš esmės skirtingos, pavyzdžiui, „Apple“ ir „Google“ kurtos technologijos.

Nepaisant to, autonominiai automobiliai yra didžiulis ir perspektyvus verslas. „Boston Consulting“ analitikai mano, kad 2025 metais su autonomine mašinų technologija susijęs verslas bus vertas mažiausiai 40 milijardų eurų ir didžiąją dalį šių pinigų gaus tie, kuriems geriausiai pavyks įvaldyti naują technologiją.

Pirkėjui autonominis automobilis, palyginus su paprastu, turėtų būti brangesnis maždaug 10 tūkst. eurų, tačiau ši technologija pamažu pigs, dar po dešimties metų kainuos dešimtadaliu mažiau ir kuo toliau, tuo labiau turėtų pigti.

Žinių radijas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Nuo kosmoso iki kalėdinės pasakos: pažvelkite, kaip darbo aplinką puošia sostinės įmonės

Verslas

Žygaičių kaimynystėje – pirmasis ir vienintelis gyvūnų krematoriumas

Kultūra

Kodėl rūpintojėlis slepiasi už vyčio?

Sportas

Vilniaus futbolo atstovas apie padėtį LFF: kol tylu, tol visiems gerai

Gyvenimas

Sužadėtuvių žiedų tendencijos, kurios dominuos 2019-aisiais

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

Gyvenimas

Medžio drožėjas Raimundas Blažaitis savo kūrinius paskleidė po visą pasaulį

Vardai

Evai Longoriai Tomo Cruise'o namai nepatiko: parduoda iš aktoriaus įsigytą vilą

Kalėdinis „Eurovaistinės“ bėgimas 2018

Kultūra

Žurnalo Kaunui kūrėjai lipo plytomis, uodė kvapus ir ieškojo miesto pėdsakų

Gyvenimas

Kalėdų džiaugsmas: kaip papuošti namus ir įnešti į juos šventinės nuotaikos?

Vardai

Inetos Stasiulytės ir Deivido Meškausko namuose sužibo eglė: po žaliaskare – pirmagimė Marija

Maistas

Kepame meduolius ir imbierinius sausainius: 10 pačių įvairiausių receptų

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Kultūra

Europos kino apdovanojimuose triumfavo P.Pawlikowskio „Šaltasis karas“

Gazas

Viena rečiausių „Porsche“ mašinų pasaulyje kvepia kava

Vardai

54 kilogramus numetusi R.Antonovienė nepaliauja stebinti: pakeitė šukuoseną ir pasiputlino lūpas

Sportas

Škotijoje – žaibiškas Vykinto Slivkos įvartis į Glazgo „Celtic“ vartus

Aktualu

Klimato kaitos konferencija Katovicuose: trys pagrindiniai rezultatai

24sek

Niujorke nuklydusios žvaigždės išpažintis – po pirmojo mačo vakarėlis su 60 žmonių

Naujienos

Aktualu

Kandidato į prezidentus programą paruošęs Ūpo Dėdė: „Ginsiu benamius, nes pats toks buvau“

Verslas

Žygaičių kaimynystėje – pirmasis ir vienintelis gyvūnų krematoriumas

Kultūra

Kodėl rūpintojėlis slepiasi už vyčio?

Gyvenimas

Sužadėtuvių žiedų tendencijos, kurios dominuos 2019-aisiais

Sportas

Vilniaus futbolo atstovas apie padėtį LFF: kol tylu, tol visiems gerai

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

Verslas

Nuo kosmoso iki kalėdinės pasakos: pažvelkite, kaip darbo aplinką puošia sostinės įmonės

Gyvenimas

Medžio drožėjas Raimundas Blažaitis savo kūrinius paskleidė po visą pasaulį

Kalėdinis „Eurovaistinės“ bėgimas 2018

Vardai

Evai Longoriai Tomo Cruise'o namai nepatiko: parduoda iš aktoriaus įsigytą vilą

Kultūra

Žurnalo Kaunui kūrėjai lipo plytomis, uodė kvapus ir ieškojo miesto pėdsakų

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Gyvenimas

Kalėdų džiaugsmas: kaip papuošti namus ir įnešti į juos šventinės nuotaikos?

Vardai

Inetos Stasiulytės ir Deivido Meškausko namuose sužibo eglė: po žaliaskare – pirmagimė Marija

Maistas

Kepame meduolius ir imbierinius sausainius: 10 pačių įvairiausių receptų

Vardai

Simas ir Oksana Jasaičiai: „Nesame storžieviai, matome, koks pasaulis yra aplink mus“

Kultūra

Europos kino apdovanojimuose triumfavo P.Pawlikowskio „Šaltasis karas“

Gazas

Viena rečiausių „Porsche“ mašinų pasaulyje kvepia kava

Vardai

54 kilogramus numetusi R.Antonovienė nepaliauja stebinti: pakeitė šukuoseną ir pasiputlino lūpas

Aktualu

Turkija: D.Trumpas sakė apie svarstomą galimybę išduoti Ankarai F.Guleną

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas