ES, Vokietijos konkurencijos prievaizdai tiria naują bylą dėl įtariamo vokiečių automobilių gamintojų kartelio

Europos Komisija ir Vokietijos federalinė konkurencijos priežiūros institucija savaitgalį patvirtino, jog domisi nauja byla dėl galimo trijų didžiausių Vokietijos automobilių gamintojų – „Volkswagen“, „Daimler“ ir „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) – kartelinio susitarimo.
„Audi“ automobiliai
„Audi“ automobiliai / Gamintojo nuotr.

Europos Sąjungos ir Vokietijos konkurencijos priežiūros institucijos „gavo su šia byla susijusią informaciją, kuri šiuo metu vertinama“, nurodoma Komisijos pranešime, kuriame taip pat nurodoma, kad tolesni samprotavimai „šiame etape būtų pirmalaikiai“.

Automobilių gamybos sektoriui tenka 20 proc. visų Vokietijos pramonės įplaukų. Šio sektoriaus įmonėse dirba apie 800 tūkst. žmonių.

Vokiečių žurnalas „Der Spiegel“ penktadienį pranešė, kad „Volkswagen“, įskaitant patronuojamąsias įmones „Audi“ ir „Porsche“, taip pat „Daimler“ ir BMW gali dalyvauti kartelyje, kuris buvo sudarytas dar XX a. 10-ąjį dešimtmetį.

Leidinio duomenimis, „Daimler“ ir „Volkswagen“ institucijoms pranešė apie tai, kad trijų įmonių atstovai nuo 10-ojo dešimtmečio rengdavo susitikimus, kuriuose koordinuodavo pastangas, susijusias su dyzelinių transporto priemonių išmetamaisiais teršalais, technologijų kūrimu, išlaidų valdymu, santykiais su tiekėjais ir bendra įmonių strategija.

Spėjama, kad šiose derybose dalyvavo daugiau kaip 200 darbuotojų.

BMW jau pareiškė, jog nedalyvavo jokiuose slaptuose susitarimuose su konkurentais dėl dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų.

Įmonė pabrėžė, kad jos modelių taršos duomenimis nebuvo „manipuliuota“ ir ji nepažeidė sektoriui taikomų reikalavimų.

„BMW grupės automobiliais nėra manipuliuojama ir jie atitinka atitinkamus teisės aktų reikalavimus“, – pareiškė įmonė.

„Volkwagen“ 2015 metų rugsėjį pripažino, kad 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių buvo įrengusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad, atliekant taršos bandymus, automobiliai atrodytų mažiau taršūs negu iš tikrųjų yra.

Praėjusią savaitę „Mercedes-Benz“ ir „Smart“ automobilių gamintoja „Daimler“ paskelbė apie savanorišką daugiau kaip 3 mln. dyzelinių automobilių atšaukimą Europoje. O penktadienį „Volkswagen“ priklausanti Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „Audi“ pareiškė savo noru atšaukianti iki 850 tūkst. dyzelinių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius