Lenkijoje surenkamos mašinos daugiausia eksportuojamos, pagrindinė jų rinka Italija, kur lapkritį automobilių pardavimai palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu smuko penktadaliu. Įmonėje veikia efektyvumo ir išlaidų kontrolės sistema, kaip ir visoje „Chrysler“ bendrovėje. Amerikos gamintojas FIAT įsigijo 2009-aisiais.
Bet rinka tokia vangi, kad didžioji dalis darbuotojų italų jau išvyko namo, o prieš Kalėdas paskelbta tai, kas jau kelis mėnesius sklandė ore, – nuo kitų metų bus atleista 1,5 tūkst. žmonių.
„Šiemet įmonė išleido 350 tūkst. automobilių, kitais metais planuojame mažiau negu 300 tūkst. Žinoma, atleisti 1,5 tūkst. žmonių skausminga, bet galutinis sprendimas bus priimtas derybose“, – sakė įmonės „Fiat Poland“ atstovas Boguslawas Cieslaras.
Derybos su profsąjungomis tęsiamos, bet atleidimai vienoje produktyviausių „Fiat“ įmonių neišvengiami. Vyriausybė žada ir toliau padėti įmonei ieškoti investicijų.
„Automobilių gamyba ir pardavimai sumažėję visame pasaulyje, bet ypač Europoje. Investicijų programos, kurias diegėme 2009-aisiais, ne visur davė norimų rezultatų“, – teigia Lenkijos ekonomikos ministras Januszas Piechocinski.
Nuo įmonės konvejerių visai neseniai nuvažiavo milijonasis automobilis. Iki šiol joje dirbo apie 5 tūkst. žmonių, lapkritį įmonė buvo priversta savaitei stabdyti gamybą.