Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Goliath Pionier“ – mažas, bet tūkstančiams žmonių padėjęs triratis automobilis

Išskirtinis dar nebūtinai reiškia, kad gražus. „Goliath Pionier“ nebūtinai yra gražus automobilis, tačiau jis yra toks unikalus, kad atrodo, kad į šį pasaulį jis atriedėjo tiesiai iš kokio animacinio filmo. Kita vertus, tai buvo labai svarbi ir mėgiama mašina.
„Goliath Pionier“ triratis
„Goliath Pionier“ triratis / Wikimedia Commons nuotr.

„Goliath“ – tai jau seniai nebeegzistuojanti „Borgward“ grupės dalis. „Goliath“ gamino mažus ekonominės klasės automobilius ir sunkvežimius, kurių didelė dalis buvo triračiai. Kompaniją 1928 metais įkūrė verslininkas ir inžinierius Carlas F.W.Borgwardas. Kiek vėliau jis įsigijo ir kitą kompaniją, kuri tapo „Borgward“ grupe, apėmusia ir „Goliath“ markę.

Pirmąjį savo automobilį Borgwardas pristatė dar 1924 metais. „Blitzkarren“ vadintas automobilis buvo ne ką daugiau nei dėžė su trimis ratais, tačiau iki to laiko Borgwardas dirbo šaldytuvų versle, todėl ir kuklusis „Blitzkarren“ buvo nemažas pasiekimas. „Blitzkarren“ buvo stebėtinai populiarus ir jo gamyba truko iki 1927-ųjų. Tuomet Borgwardas įkūrė „Goliath Werke Borgward & Co. GmbH.“ ir nusprendė rimčiau imtis automobilių gamybos.

Tai buvo sunkūs laikai. Vokietija tik budo po pralaimėto Pirmojo pasaulinio karo. Šalį kaustė skurdas, tačiau žmonės stengėsi dirbti ir jiems reikėjo įrankių. Borgwardas iš pagrindų perkūrė savo „Blitzkarren“ ir 1921 metais pristatė „Goliath Pionier“ – triratį automobilį, apie kurį čia ir kalbame.

„Goliath Pionier“ yra labai paprastas automobilis. Jo gale yra 0,2 arba 0,25 l dvitaktis variklis, atitinkamai išvystantis 5 arba 7 arklio galias (4 arba 5 kW). Jis per trijų laipsnių transmisiją suka galinius ratus. Labai pasistengęs „Pionier“ galėjo įsibėgėti iki 60 km/val., tačiau realistiškesnis maksimalus greitis siekė tik 50 km/val. Kita vertus, 100 km kelionei tereikėdavo vos 5 litrų benzino. Važiuoklė buvo labai paprasta – kiekvienas ratas gavo po lingę. Automobilis buvo vairuojamas tik priekiniu ratu.

„Pionier“ turi tiesiog juokingai paprastą kėbulą – tai yra tik medinis rėmas, aptrauktas sintetine oda. Pirkėjai galėjo rinktis tarp uždaro kupė ir kabrioleto. Viduje tilpo du žmonės. 8 litrų talpos degalų bakas buvo priešais saloną, o variklis – už jo, todėl čia nebuvo vietos bagažui. „Pionier“ turi šiokį-tokį apšvietimą bei valytuvus, todėl jį, priešingai nei kai kuriuos kitus tokio tipo automobilius, buvo galima eksploatuoti ir tamsiuoju paros metu bei lyjant.

Žmonės iš tikrųjų mylėjo „Goliath Pionier“. Taip, tai buvo labai primityvus automobilis, bet toks jis ir turėjo būti. Tuo metu Vokietijoje lengvus triračius automobilius buvo galima vairuoti ir neturint vairuotojo pažymėjimo. Tokias sąlygas atitiko 0,2 litrų varikliu ginkluotas „Pionier“ – už jį net nereikėjo mokėti mokesčių!

1931–1934 metais parduota apie 4000 „Goliath Pionier“ automobilių. Per tą laikotarpį Vokietijoje iš viso parduota apie 24500 lengvųjų triračių automobilių, todėl „Pionier“ užėmė tikrai didelę šios rinkos dalį. Paskutiniais metais „Pionier“ šiek tiek keitėsi – jis tapo šiek tiek aptakesniu hečbeku. Tačiau atsigaunant ekonomikai žmonės norėjo geresnių, praktiškesnių mašinų. Todėl „Pionier“ „Borgward“ gamyklose buvo pakeistas keturis ratus turinčiu galingesniu „Hansa 400“. Kita vertus, „Pionier“ pradėjo visą Goliath triračių sunkvežimių liniją.

Iki šių dienų išliko vos keli „Goliath Pionier“. Tokie pigūs automobiliai nebuvo saugojami, o medinis rėmas greitai supuvo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius