-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Gurgel Motomachine“ – permatomas keistuolis su moduliniu kėbulu: kodėl jį gauti galėjo ne visi?

Miesto automobilis, pikapas, kabrioletas ir visureigis – ką gautume suplakę šias mašinas į vieną dizainą? Tikriausiai kažką panašaus į „Gurgel Motomachine“ – ypatingai retą automobilį, kuris kažkuo dar turėjo priminti motociklą.
„Gurgel Motomachine“
„Gurgel Motomachine“ / Wikimedia Commons nuotr.

„Gurgel“ (tariamas Guržel) – tai Brazilijos automobilių gamintojas, veikęs 1969-1996 metais. Jį įkūrė verslininkas João Augusto Conrado do Amaral Gurgel. Iš pradžių „Gurgel“ „Volkswagen“ vabalų pagrindu gamino bagius, vėliau sukūrė savo unikalią platformą ir net gamino variklius.

„Gurgel“ niekada nebuvo didelis automobilių gamintojas, tačiau keistas dizainas ir unikalios savybės garsino šią markę visoje Brazilijoje. 20 amžiaus pabaigoje „Gurgel“ neatlaikė pasikeitusios rinkos situacijos ir didesnių gamintojų spaudimo. Tačiau prieš bankrutuodama „Gurgel“ spėjo pasauliui padovanoti tikriausiai keisčiausią savo kūrinį „Motomachine“.

Idėja buvo gana paprasta. „Motomachine“ turėjo būti itin mažas automobilis, giminingas gaminamam BR-800 ir būsimam „Supermini“. Kompanijos vadovas João Gurgelis buvo pagrindinis automobilio dizaineris. Jis norėjo sukurti itin atvirą mašiną, kuri laisvės pojūčiu primintų motociklą. Taip pat tai turėjo būti visiškai unikalus automobilis, kuris garsintų „Gurgel“ vardą ir papuoštų kompanijos savininkų garažus.

Tiesa, masinė „Motomachine“ gamyba niekada nebuvo planuojama. Šis automobilis buvo prieinamas tik „Gurgel“ investuotojams. Tai gamintojui suteikė laisvę, kuri nebūtų pasiekiama, jei „Motomachine“ būtų gaminamas didesniu tiražu ir privalėtų būti pelningas. 1991-1993 metais pagaminta apie 160 tokių automobilių.

João Gurgel pasistengė, kad „Motomachine“ būtų kiek įmanoma atviresnis. Šis automobilis turi nuimamą stogą – per kelias minutes jis gali tapti kabrioletu. Tą stogą galima palikti ir namie – tuomet „Motomachine“ primena pikapą, nes bagažo skyrius (apie jį – šiek tiek vėliau) lieka visiškai atviras.

Galima pašalinti ir dureles, ir net priekinį stiklą. Tokia modulinė kėbulo konstrukcija leido greitai keisti įvairias detales – minkštą stogą galima pakeisti kietu. Pirmieji „Motomachine“ automobiliai turėjo į viršų atidaromą priekinį stiklą, tačiau vėliau paaiškėjo, kad toks dizainas neatitinka saugumo reikalavimų.

Net ir palikus visas kėbulo detales vietoje, „Motomachine“ vairuotojas ir keleivis gali jaustis tarsi sėdėtų lauke, nes šis automobilis turi keturis šoninius langus – jis yra praktiškai permatomas. „Gurgel“ didžiavosi, kad „Motomachine“ suteikia laisvės pojūtį, kuris įprastai yra prieinamas tik motociklininkams.

Savo proporcijomis „Gurgel Motomachine“ šiek tiek primena mažą visureigį. Šią iliuziją didina ir tai, kad atsarginis automobilio ratas yra sumontuotas išorėje. „Motomachine“ salonas yra gana paprastas, bet ir jis turėjo vieną keistą savybę – galima reguliuoti ne tik vairo, bet ir prietaisų skydelio padėtį.

2,85 metrų ilgio ir 1,45 m pločio „Motomachine“ turi plieninį rėmą, sukurtą ant plastiko ir plieno bazės. Skamba keistai? Plastiko ir plieno kombinacija, vadinta „Plasteel“, yra „Gurgel“ išradimas. Detalės, kurioms reikėjo tvirtumo ir standumo, buvo gaminamos iš plieno, o visa kita – iš plastiko. Ir „Motomachine“ kėbulas yra plastikinis – tai rodo ir tie dideli akriliniai langai. Šis automobilis sveria tik 650 kg.

Gurgel „Motomachine“ yra varomas 0,8 litrų „Gurgel Enertron“ varikliu, išvystančiu 34 AG (25,4 kW). Jis per keturių laipsnių mechaninę transmisiją suka galinius automobilio ratus. „Motomachine“ nėra greitas automobilis – maksimalus greitis siekia tik 115 km/val. Tačiau jis itin taupiai naudoja benziną – 100 km nereikia nei 4 litrų. Kita vertus, tas variklis garsėjo nepatikimumu, o pats automobilis nėra labai praktiškas.

Techniškai „Motomachine“ yra keturvietis – jis turi keturias sėdynes. Tačiau gamintojas nurodė, kad maksimalus leistinas keleivių ir bagažo svoris negali viršyti 250 kg, todėl „Motomachine“ buvo registruojamas kaip dvivietis automobilis. Dauguma žmonių galinę salono dalį laikydavo bagažine. Be to, plieninės „Motomachine“ dalys yra linkusios rūdyti, jei tik gauna šiek tiek drėgmės ar druskų. Nors Braziliška žiema nereikalauja barstyti kelių druska, vandenyno pakrantėse jos ir taip nestinga. Taigi, nors „Gurgel Motomachine“ nėra toks jau senas automobilis, iki šių dienų jų išliko visai mažai.

Tačiau „Gurgel“ negamino „Motomachine“ tam, kad jis būtų labai praktiškas, patikimas ir geras. Tai yra unikalus objektas, skirtas tik investuotojams. Kartu tai buvo eksperimentas, kuris dabar tapo geidžiamu laimikiu kolekcionieriams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius