Dabar populiaru
Publikuota: 2016 rugpjūčio 5d. 11:51

Hibridiniai automobiliai Lietuvoje lengvatų artimiausiu metu nesulauks

Ketvirtosios kartos „Toyota Prius“
Eimanto Raulinaičio, ER Media nuotr. / Ketvirtosios kartos „Toyota Prius“

VĮ „Regitra“ išplatintame pranešime rašoma, kad buvo pastebėti atvejai, kai specialūs, privilegijas suteikiantys „EV“ serijos numerio ženklai skiriami ne tik ekologiškiems ir gamtą tausojantiems elektromobiliams, bet ir hibridiniams, kuriuose naudojami įprasti degalai.

Taip atsitinka, kai šiuos automobilius vertinę ekspertai savo išduodamuose ekspertizę patvirtinančiuose dokumentuose pateikia automobilio degalų (galios šaltinio) duomenis, o remiantis šiais dokumentais yra išduodami „EV“ serijos numerio ženklai.

Kol kas Lietuvoje nenumatomos lengvatos savininkams, kurie turi hibridinius automobilius. Teikiamos lengvatos turi atitikti viešąjį interesą, kuris suprantamas kaip saugus viešasis eismas ir ekologiškų, gamtą tausojančių transporto priemonių naudojimas.

Numerio ženklai, kuriais žymimi elektra varomi automobiliai, netinkami žymėti automobiliams, naudojantiems įprastinius degalus, nes tai neatitinka šių ženklų paskirties ir tikslo suteikti išskirtinumą bei privilegijas tik ekologiškiems, gamtos neteršiantiems automobiliams, taip prisidedant prie aplinkos išsaugojimo ateičiai.

Naujas „EV“ žymėjimas padeda iš bendro transporto srauto išskirti elektromobilius, kurių vairuotojai naudojasi ekologiškoms transporto priemonėms suteikiamomis lengvatomis: nemokamu parkavimu ir leidimu važiuoti „A“ juosta.

Naujausiais duomenimis, „EV“ serijos ženklai jau išduoti 69 transporto priemonėms.

Naujausiais duomenimis, „EV“ serijos ženklai jau išduoti 69 transporto priemonėms.

Jais vis labiau susidomi ne tik elektromobilių, bet ir hibridinių transporto priemonių vairuotojai. „Regitra“ iki šiol netenkino pastarųjų transporto priemonių valdytojų pageidavimų.

Jei įstatymo leidėjas sumanytų išplėsti elektromobiliams skirtų lengvatų taikymo ratą ir šiuos numerius išduoti hibridiniams automobiliams, „Regitra“ atkreipia dėmesį, kad kartu turėtų būti nuspręsta ir dėl registracijos numerio ženklų serijos.

Tokiu atveju paspartėtų „EV“ serijos, kaip rodo kelių transporto priemonių statistiniai duomenys, naudojimas ir jos nepakaktų. Šiandien šalyje registruota apie 200 lengvųjų elektra varomų automobilių, 10 motociklų, 400 transporto priemonių, skirtų vežti keleiviams, taip pat apie 4 tūkst. hibridinių transporto priemonių.

„EV“ serijos numerio ženklų užrašą sudaro raidės „EV“ ir keturi skaitmenys, tad daugiausia gali būti išduoti 9999 šios serijos numeriai.

Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis tvirtina, kad lengvatų netaikymas hibridiniams automobiliams yra teisingas sprendimas, nes automobiliai yra varomi ne tik elektra, bet taip pat benzinu ar dyzeliu, todėl aplinkos tarša išlieka. Tokių automobilių negalima priskirti prie ekologiškų, gamtos neteršiančių transporto priemonių.

„Subsidijos hibridiniams automobiliams neatneštų norimos naudos, nes vairuotojai turi galimybę bet kada keisti energijos šaltinį. Verta būtų galvoti apie 3-5 tūkst. eurų lengvatą perkant elektromobilius, toks sprendimas didintų elektromobilių plėtrą Lietuvoje“, – sako Laurynas Jokužis.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad Estijoje buvo padengiama daugiau nei puse išlaidų už hibridinius automobilius, elektra varomas transporto priemones, tačiau valstybei tokių lengvatų taikymas sudarė didelę dalį biudžeto išlaidų.

„Estija buvo viena pirmųjų, kuri pradėjo sparčią elektromobilių plėtrą, tačiau dabar mažina lengvatas, elektromobilių įkrovimo stotelės paseno, infrastruktūros atnaujinimas kainuoja daugiau“, teigia Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas.

Ekspertas mano, kad įvedus kelių tūkst. eurų lengvatą elektra varomoms transporto priemonėms, Lietuvoje būtų taikomos panašios paskatos vairuotojams, norintiems įsigyti elektromobilius, kaip Vokietijoje ar Jungtinėje Karalystėje.

Pasak Lauryno Jokužio, šiuo metu Lietuvoje veikia 30 elektromobilių įkrovimo stotelių.

Pasak Lauryno Jokužio, šiuo metu Lietuvoje veikia 30 elektromobilių įkrovimo stotelių.

Tačiau naujų įkrovimo vietų statyba vykdoma per lėtai, tinkama infrastruktūros plėtra skatintų paprastas transporto priemones keisti į elektra varomus automobilius.

„Reikia suprasti, kad elektromobilių naudojimas nėra toks, kaip įprastų automobilių. Elektra varomas transporto priemones reikia įkrauti taip pat, kaip ir mobiliuosius telefonus. Daugelis vairuotojų elektromobilius gali įsikrauti namuose, tačiau tinkama infrastruktūra leidžia jaustis saugiau, nes prireikus gyventojai gali lengvai pasiekti įkrovimo stoteles“, – aiškina specialistas.

Valdybos pirmininkas pastebi, kad lietuviai yra linkę pirkti naudotus automobilius, todėl tai lemia mažesnę elektra varomų transporto priemonių paklausą. Kol kas naudoti elektromobiliai yra 2012-2013 metų, mažai savininkų nori parduoti vos kelių metų senumo automobilius.

Anot eksperto, lietuviai atsargiai vertina naujoves, mažai pirkėjų, kurie pasitikėtų elektromobiliais, taip pat situaciją blogina specialiai pritaikytų autoservisų trūkumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

01:09
02:13
02:24

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas