Dabar populiaru
Publikuota: 2018 kovo 12d. 16:59

Į kokius klausimus privalu atsakyti, prieš įsigyjant naudotą automobilį?

Kauno automobilių turguje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Kauno automobilių turguje

Naudoto automobilio pirkimas – dažnai ilgas ir varginantis procesas, ypač, jei pirkėjas leidžiasi į jo paieškas tiksliai neįsivardijęs, kokio automobilio jam reikia.

Rasti optimalų sprendimą nelengva ir dėl perpildytos automobilių rinkos: tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek automobilių turguje pirkėjai susiduria su didžiule pasiūla, kurioje lengva pasiklysti arba būti manipuliuojamam pardavėjų. Tačiau „Melga“ autoserviso meistro Juliaus Jočio teigimu, lietuviai darosi sąmoningesni ir automobilio ieško bei į jį „investuoja“ atsakingai, rinkdamiesi ne pigiausią variantą, bet ilgiau tarnausiantį. Kokybiškam automobiliui įsigyti vis dažniau lėšų skolinamasi ir iš finansinių bendrovių – tai patvirtina „Mokilizingas“ turimi duomenys.

Ko reikia iš automobilio?

Autoserviso meistras pasakoja dažnai susiduriantis su žmonėmis, kurie intensyviai ieško automobilio, tačiau jų paieškos arba per ilgai trunka, arba būna nesėkmingos. „Ko man reikia iš automobilio?“ – tai paprasčiausias ir bene svarbiausias klausimas, kurį, kad ir kaip keista, ne visi sau užduoda prieš pradėdami ieškoti transporto priemonės.

Net ir paprasčiausių automobilių savybių įsivardijimas, tarkime, norimas kėbulo ar variklio tipas bei galia ir salono komplektacija, sutaupys jūsų laiką ieškant automobilio tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek Lietuvos ar kitų šalių naudotų automobilių turguose. Be to, įsivardiję poreikius, apsisaugosite nuo pardavėjų, linkusių manipuliuoti nežinančiais, ko nori, ir bandančių jiems įsiūlyti „geriausiai kainos ir kokybės santykį atitinkantį automobilį“, – atkreipia dėmesį J. Jočys.

Pasak jo, ieškant automobilio svarbu įvertinti savo poreikius bei turimą biudžetą ir pagal tai ieškoti tinkamiausio varianto. Pagal poreikius atitinkamai identifikuojamos ir automobilio savybės: kėbulo, variklio tipas, salono komplektacija. Prieš perkant automobilį pravartu sau atsakyti į šiuos kontrolinius klausimus:

Koks kėbulo tipas?

• Ar važinėjate užmiestyje, ar mieste?
• Ar automobilį statote aikštelėje, ar miesto gatvėse?
• Ar tai bus šeimyninis automobilis?
• Ar daugiau važinėsite mieste, ar užmiestyje? Ar reikalingas didesnis pravažumas (link sodybos, užpustytais keliais)
• Ar automobiliu planuojate vežti didesnius daiktus ir krovinius?
Kokia salono komplektacija?
• Ar daug laiko praleidžiate kelyje (sėdynės patogumas)?
• Ar dažnai važinėjate ilgas nemanevringas atkarpas (autopiloto poreikis)?
• Kokia kita papildoma įranga turėtų būti jūsų automobilyje (automatinė klimato valdymo kontrolė, elektra valdomos sėdynės ir pan.)?

Koks variklio tipas?

• Ar jums reikia ekonomiško, ar galingo automobilio?
• Ar jums yra skirtumas, kuo „varomas“ automobilis – dyzelinu, benzinu, dujomis, elektra ar maišytas variantas, pavyzdžiui, „varomas“ benzinu ir elektra?

Svarbus žingsnis – patikra

„Prieš įsigyjant naudotą automobilį, didžiausias pirkėjo rūpestis ir baimė – ar pardavėjas neslepia gedimų ir ar autentiška automobilio rida. Nors kartais tikroji parduodamo automobilio būklė yra piktybiškai slepiama, atsitinka ir taip, jog pardavėjas, nė nenutuokia apie esamą automobilio gedimą ir tokį parduoda ne iš blogos valios. Būtent dėl to, prieš įsigyjant transporto priemonę, rekomenduojama nuodugniai patikrinti jį patikimame autoservise“, – pasakoja J. Jočys.

Pasak specialisto, naudotą automobilį atvarius į autoservisą, dažniausia potencialus automobilio savininkas prašo patikrinti tam tikrus automobilio mazgus, pavyzdžiui, važiuoklę. Taip pat neretai prašoma atlikti išsamią automobilio apžiūrą.

„Automobilio patikros metu atliekama kėbulo apžiūra – ar nėra korozijos, įlenkimų, įbrėžimų, dažų atspalvių skirtumų, atliekama žibintų patikra, įvertinama išorinė variklio būklė (visiškai patikrinti variklį sudėtinga – jį reiktų ardyti ir apžiūrėti iš vidaus, tačiau yra tam tikri „simptomai“, galintys įspėti apie esamas problemas), važiuoklės, stabdžių sistemos būklė, atliekama ratų geometrijos patikra bei tikrinami kiti automobilio mazgai. Automobilis tikrinamas norint apsisaugoti nuo dažniausių automobilių gedimų: kėbulo korozijos, kėbulo geometrijos ar elektronikos bėdų, kurios prilygsta skendusio automobilio bėdoms“, – sako J. Jočys.

Automobilių meistras primena, kad kuo išsamesnė automobilio patikra, tuo mažesnė tikimybė įsigyti blogą automobilį ir patirti remonto išlaidų ateityje: „Būna, kad įsigijus naudotą automobilį, į jo remontą tenka investuoti didelę dalį paties automobilio vertės. Bet kokiu atveju, net nuodugniai įvertinus transporto priemonę ir ją įsigijus, rekomenduojame atsidėti bent 10 proc. automobilio kainos remontui ateityje“, – pataria „Melga“ autoservisų tinklo atstovas.

Lietuviai renkasi brangesnius, bet ilgiau tarnaujančius

Skendusių ir avariją patyrusių automobilių pirkėjų palaipsniui mažėja. Po kelerių metų pertraukos specialistai stebi automobilių rinkos atsigavimą – įsigyjamų brangesnių naudotų automobilių daugėja, pirkėjai vis daugiau lėšų investuoja į transporto priemonės eksploataciją. Pastaraisiais metais stebima tendencija, kad lietuviai linkę daugiau investuoti į padangas (įsigyja brangesnes, bet tarnaujančias ilgesnį laiką), pavarų dėžes ar kitas automobilių dalis. Neturėdami visos sumos, jie dažnai trūkstamų lėšų skolinasi iš finansinių paslaugų bendrovių.

Tai patvirtina ir finansinių bendrovių turimi skaičiai: „Stebime ne tik kasmet didėjantį skaičių mūsų klientų, kurie naudojasi atidėto mokėjimo paslaugomis ar ima paskolą, didėja ir automobiliui skiriamos sumos. Tai galima paaiškinti visuomenės sąmoningėjimu, kai mažinamas greitas vartojimas ir vis labiau vertinama kokybė bei ilgiau tarnaujantys daiktai. Be to, vis dažniau ir kruopščiau specialistų tikrinami perkami automobiliai atskleidžia, jog daugiau rūpinamasi ne tik automobilio eksterjeru, bet ir jo saugumu“, – sako „Mokilizingas“ pardavimų grupės vadovė Lina Luneckienė.

Duomenys atliepia ir kitą tendenciją – lietuviai daugiausiai į savo transporto priemonę investuoja kovo-balandžio ir spalio-lapkričio mėnesiais: „Mokilizingas“ duomenimis, 2017 m. kovo-balandžio mėnesiais automobilio priežiūrai ar jo remontui lietuviai lizingu pasiskolino beveik 20 tūkst. eurų, o tų pačių metų rudenį – dvigubai daugiau – net 41 tūkst. eurų.

„Mūsų turimais 2015–2017 m. duomenimis, minėtais pavasario ir rudens mėnesiais lietuviai lizingu įsigyja 70 proc. daugiau autoserviso paslaugų nei kitu laikotarpiu. Tai galima paaiškinti tuo, jog po žiemos atsakingi vairuotojai autoservisuose keičia žiemines padangas į vasarines, tad ta pačia proga patikrina ir galimus gedimus, koroziją bei kitus kėbulo pažeidimus.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Bronius Markauskas iš pareigų traukiasi pats

Interviu Sportas

Ledo ritulio rinktinės kovingai sielai ypatingas metas: „Laikas padėti tašką“

Aktualu

Artūro Skardžiaus apkaltos komisija gavo leidimą susipažinti su STT byla

Aktualu

Konservatorius Audronius Ažubalis pažeidė įstatymą nuslėpdamas parlamentinėmis lėšomis nuomotos mašinos pirkimą

Vardai

Dėl vaidmens Charlize Theron paaukojo tobulą figūrą: priaugo 22 kg

Vesternų filmavimo aikštelė Kalifornijoje virto tikru miesteliu su šimtu gyventojų

Aktualu

15min primena: kaip S.Skvernelis anksčiau elgėsi su į kritikos ugnį patekusiais ministrais?

Verslas

Parodos „Resta“ dalyviai: gyventojai būstui ieško vis daugiau išmanių sprendimų

Vardai

Šimtmečius skaičiuojančios karališkų gimdymų tradicijos: kas dar aktualu, o kas jau tapo atgyvena?

Pasaulis kišenėje

5 žvaigždutės Turkijoje: traktoriai paplūdimyje ir „kalėjimo dieta“

Aktualu

Teismas: žiauriai švedų žurnalistę nužudžiusiam danų išradėjui – kalėjimas iki gyvos galvos

Nuostabios pergalės vaizdai: A.White'o dėjimas, A.Toupane'o tolimos bombos ir įspūdingi fanai

Verslas

Aruodas.lt: penki balandį populiariausi būstai Vilniuje – pasižvalgykime po jų vidų

Aktualu

Valdas Adamkus apie Lietuvos ir Lenkijos santykius: „Esame ir visada būsime kaimynai“

Pagaliau. Po tris savaites trukusio gumos tempimo, sugadintų santykių su opozicija bei Prezidente, žemės ūkio ministras Bronius Markauskas traukiasi. Pats. Premjeras Saulius Skvernelis išliko principingas ir nuoseklus – pats nepriėmė jokio sprendimo, o privertė tai padaryti žmogų, kuris dar vakar nematė jokių priežasčių trauktis. Taip buvo ir stumiant iš posto paskirtą, bet dar neprisiekusį teisingumo ministrą Julių Pagojų, ir jo įpėdinę Mildą Vainiutę.

Kodėl B.Markauskas vis dėlto nutarė trauktis? Juk per parą nieko ypatingo neatsitiko, nebent tai, kad 15min žurnalistė Lauryna Vireliūnaitė, dar balandžio 3 d. pranešusi, kad B.Markausko šeima be sutarčių dirba svetimą žemę ir dar ima už tai ES išmokas, trečiadienio rytą paskelbė, kad yra dar viena žemės savininkė, už kurios be leidimo dirbamą žemę B.Markausko šeima irgi gavo ES išmokas. Bet tai, kaip sako R.Karbauskis, tokia smulkmena, kad jam net juokinga, jog apie tai rašom.

Prireikė trijų savaičių, kad ir premjeras, ir žemės ūkio ministras suprastų, jog ministrui taikomi aukštesni reikalavimai nei ūkininkui. Nors turiu įtarimą, kad niekas nieko nesuprato, tiesiog šaltai paskaičiavo, kad su B.Markausku ministro kėdėj daugiau praloš, nei išloš. Nepaisant to, kad B.Markauskas deda ministro portfelį, lieka neatsakytas klausimas, ar nereikėtų jam dėti ir Seimo nario mandato. Juk jis, turėdamas įgaliojimą, iš esmės tvarkė savo mamos ūkį. Vadinasi, dirbo kitą, su Seimo nario veikla nesuderinamą darbą.

Naujienos

Vardai

Grąžinti verta

„Daugiau šypsenos“

Kuriu ir apsaugau

„Susitikime lauke“

Renginių gidas

Vardai

Parašykite atsiliepimą apie Gazas