Dabar populiaru
Publikuota: 2018 lapkričio 7d. 18:27

Išrinkite „Lietuvos Šimtmečio automobilį“: „Ford T“ turėjo medinius ratlankius ir 20 AG variklį

Ford T, 1927 m.
Asociacijos Retromobile iliustr. / Ford T, 1927 m.

Išskirtinį gimtadienį švenčiančioje Lietuvoje išskirtinė ir konkurso „Metų automobilis“ programa. Šįkart drauge su technikos istorijos žinovais, restauratoriais, kolekcininkais bei muziejininkais renkame Lietuvos Šimtmečio automobilį.

Prisiminkime automobilius, kurie geriausiai atspindi kertinius mūsų šalies automobilizacijos etapus. Ir balsuodami kartu su ekspertais išrinkime Šimtmečio automobilį.

APIE BALSAVIMĄ IR TAISYKLES

Nors inžinerine prasme „Ford T“ jokių reikšmingų atradimų nėra įkūnijęs, jo gamybai pirmą kartą panaudotas konvejerinis surinkimo principas padarė perversmą automobilių pramonėje.

Ford T
Ford T

Jis tapo pirmuoju automobiliu, kurį galėjo sau leisti nusipirkti net ir paprasti darbininkai: 1926 metais tokio automobilio kaina buvo maždaug 400 dolerių, o 150 dolerių per mėnesį uždirbdavo kvalifikuotas amatininkas.

Mediniai ratlankiai ir 20 AG variklis

Per du gyvavimo dešimtmečius „Ford“ pardavė 16,5 mln. „T“ modelio egzempliorių – šis populiarumo rekordas gyvavo net 45 metus.

1927 metais net 57 proc. visų Lietuvoje buvusių automobilių vežiojo „Ford“ prekinį ženklą.

„Ford T“ buvo siūlomas vienintelės komplektacijos: turėjo 2,9 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų benzininį 20 AG, variklį ir dviejų laipsnių pavarų dėžę (taip pat galėjo važiuoti atbulomis). Didžiausias įmanomas greitis 45 mylios arba 72 kilometrai per valandą. Varantieji ratai buvo galiniai. „Ford T“ buvo apautas vien tik mediniais ratlankiais, o kėbulai dažomi tik juoda spalva.

1927 metais net 57 proc. visų Lietuvoje buvusių automobilių vežiojo „Ford“ prekinį ženklą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Naujienos

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

01:12
01:07
01:46

Maistas

Kinas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas