Dabar populiaru
Publikuota: 2017 rugsėjo 15d. 10:39 , atnaujinta: 2017 rugsėjo 15d. 11:27

„Iveco“ Kaune parodė ateities vilkiko viziją: primena kosminį laivą

Vilkikas „Iveco Z Truck“
Vilkikas „Iveco Z Truck“

Pasaulyje žinoma automobilių gamintoja „Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija su Lietuva – atvežė į mūsų šalį legendinį „Iveco Z Truck“. Naujo „Skubos“ autocentro atidarymo proga pirmą kartą į Lietuvą atvykęs nulinio poveikio koncepciniu vilkiku vadinamas prototipas „Z“ pristatytas Kaune. Tai sunkusis tarptautinio pervežimo automobilis, sukurtas 2016 metų Hanoverio parodai.

Ar Lietuva jau yra pasirengusi tokiam žingsniui ir tinkamu tempu eina ateities transporto kryptimi, o gal vis dėlto atsilieka labiau ne kitos Europos šalys?

Ateities automobilis, varomas gamtinėmis dujomis

Vilkikas „Iveco Z Truck“
Vilkikas „Iveco Z Truck“

„Globalaus klimato atšilimo, miestų koncentracijos, eismo intensyvėjimo kontekste vis labiau aktualus tampa taršos klausimas. „Iveco Z Truck“ viena iš esminių savybių yra vadinamoji „nulinė“ emisija, kurią užtikrina patobulinta aerodinamika, veiklos procese gautos šilumos antrinis panaudojimas, optimizuota suskystintų dujų technologija. Tai – gamtinėmis dujomis varomas automobilis, kuris pristatomas kaip „Iveco“ ateities vizija. Bet kadangi jau dabar Lietuvoje naudojame tomis pačiomis dujomis varomas „Iveco“ transporto priemones, galima sakyti, kad tiek „Iveco“, tiek ir Lietuva jau žengė pirmuosius žingsnius ateities transporto vizijos kryptimi“, – pastebi Larsas Beckas, „Iveco“ vykdomasis direktorius Šiaurės Europos ir Baltijos šalims.

Be ekologiškų alternatyvių degalų ir minimalių išmetamų CO2 dujų, „Iveco“ rūpi visos automobilių tobulinimo kryptys. Į Lietuvą atvežto „Iveco Z Truck“ futuristinis dizainas nėra savitikslis: ypač patogu įlipti į kabiną, kuri, esant poreikiui gali būti padidinta 50 centimetrų – tam sumontuotos slankiojančios sistemos. Kabinoje yra įrengta viryklė ir dušas, čia telpa plati lova. Vairuotojo darbo vieta – ant platformos, kur įrengta sėdynė ir vairo kolonėlė su prietaisų skydeliu. Įvairiomis inovacijomis gerokai padidintas matomumas vairuojant.

Šio koncepcinio vilkiko pavadinime raidė Z raidė reiškia „zero“ (nulis), nurodantį, jog nulinė bus ne tik šio sunkvežimio tarša ar vairuotojo patiriamas stresas, bet ir neliks avarijų tikimybės – tai užtikrins automatinis vairavimo režimas bei saugumo prevencijai skirtos technologijos. Įgyvendinant šį novatorišką projektą naujai įregistruoti 29 technologiniai sprendimų patentai. Planuojama, kad šie sprendimai bus palaipsniui diegiami į naujų „Iveco“ automobilių gamybą.

Mato perspektyvą Europoje

Iveco nuotr./IVECO Z Truck: svečias iš ateities
Iveco nuotr./IVECO Z Truck: svečias iš ateities

Pasak L.Becko, „Iveco“ šiame kontekste pirmiausia yra gamintojas, kuris įžvelgia gamtinėmis dujomis varomų automobilių perspektyvą ir jau gamina tokius įvairiapusės paskirties automobilius standartinėse gamybos linijose eilę metų – jų gali įsigyti bet kuri mūsų šalies transporto įmonė. Šiandien „Iveco“ gali patiekti visų gamų – nuo 3 iki 44 tonų – dujomis varomų automobilių produkciją. Tai yra tiek miesto ar užmiesčio transportas, didieji ar mažieji autobusai, distribucinės mašinos, pervežančios siuntas, maisto, elektronikos, statybinės pramonės produkciją, tiek vidutinės klasės ar tarptautiniams pervežimams skirti galingieji automobiliai. Į šio transporto plėtrą „Iveco“ investuoja visoje Europoje jau daugelį metų ir užsitarnavo solidžią patirtį.

Pasak L. Becko, jo atstovaujama įmonė taip pat mato didžiulę suspaustų gamtinių dujų (angl. k. CNG, Compressed Natural Gas), arba metano, ir suskystintų gamtinių dujų (angl. k. LNG, Liquid Natural gas) naudojimo transporto priemonėms perspektyvą Lietuvoje. Pirmiausia todėl, kad mūsų šalis turi terminalą, kuris aprūpina Lietuvą suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) – tai yra tomis pačiomis gamtinėmis dujomis, paverstomis skysta konsistencija. „Iveco“ gamina automobilius, kurie lygiai taip pat gali būti varomi ir LNG dujomis. Ir tai yra labai aktualu dabartiniame ekologijos kontekste.

„Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis atkreipia dėmesį, kad visa Europa deda daug pastangų, kad sušvelnintų taršos poveikį klimatui, tam skiriamos didžiulės investicijos. Pavyzdžiui, Norvegija yra priėmusi sprendimą po 2025 metų neberegistruoti naujų automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Matydami tokį valstybės požiūrį, visi šios šalies transporto verslo atstovai jau dabar investuoja į alternatyvaus kuro transporto priemones. Įvairiose Europos Sąjungos šalyse vykdomos specialios programos, taikomos dotacijos, įsigyjant transporto priemones, nustatytas lengvatinio akcizo tarifas, lemiantis mažesnę suskystintų ar suspaustų gamtinių dujų kainą. Šiomis priemonėmis mažinama nuosavybės kaina galutiniam vartotojui.

Galime būti ne mažiau inovatyvūs

E. Jakubonio teigimu, piešdama ateities transporto vizijas, į alternatyviais degalais varomų autotransporto priemonių gamybą investuoja visa CNH grupė, kuriai priklauso „Iveco“. Ši grupė neseniai išleido traktorius su dujiniais varikliais. Jie daugiausia skirti ūkininkams, kurie patys gamina biodujas. Juk jei tokias dujas gaminantis ūkininkas būtų priverstas pirkti iš naftos pagamintus degalus savo ūkio mašinoms, tai būtų visos geros idėjos diskreditavimas.

„Manau, kad Lietuva turi galimybę visos Europos mastu būti tokia pat inovatyvi, kaip ir Skandinavijos bei Centrinės Europos šalys. Tačiau sąlygų panašioms perspektyvoms mūsų šalyje kol kas nėra sukurta. Pavyzdžiui, turime nemenką miesto autobusų, naudojančių tokias dujas, parką, tačiau jų kolonėles turime tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Nors Klaipėdos suskystintų dujų terminalas yra pastatytas tam, kad šias dujas būtų galima naudoti kuo platesniems verslo ir ekologiniams poreikiams tenkinti, stiprinant Lietuvos nepriklausomybę nuo naftos produktų ir kainos, tačiau terminalas šiuo požiūriu iki galo neišnaudojamas“, – sako E.Jakubonis.

Temos: 2 Iveco Vilkikas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Patikrinta 15min Verslas

Tiesa ar melas? Lietuvos bankas: transporto priemonių draudimas atpigo

Aktualu

Daugelis britų nieko nenutuokia apie Europos Sąjungą

Aktualu

A.Jurgelevičius: jei bus uždaromos mokyklos, mes streikuosim

24sek

Ypatingo lietuviško palaikymo sulaukęs Domantas Sabonis surinko solidų dvigubą dublį

Vardai

Išrinkta naujoji „Mis Visata“: grožio karaliene ketvirąkart tapo Filipinų atstovė

Gazas

Kelininkai: gatvės valomos visais pajėgumais, bet eismo sąlygos sunkios

Aktualu

Orai.lt: intensyvų snygį keis šaltukas

Vitaminai sielai. J.Statkevičius apie didžiausią savo priešą – liežuvį, draugystę ir meilę

Aktualu

Vyriausybė žada, kad mūsų vėl bus trys milijonai, ekspertai gūžčioja pečiais

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

24sek

Be J.Valančiūno likęs „Raptors“ krito antrą kartą iš eilės

Gyvenimas

Vita apie šeimoje patirtą pragarą: „Gulėjau ant grindų ir nesuvokiau, kad tai vyksta su manimi“

24sek

Agresijos pliūpsnis – po rungtynių Artūras Gudaitis susimušė su varžovu

Vardai

Dramatiška baigtis „Lietuvos balso“ ketvirtfinalyje – projektą paliko du favoritai

Sportas

S.Gaižauskas ringe „užsidirbo“ neįtikėtino dydžio guzą: „Tokio dar neturėjau“

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

Vardai

Grupėje „Golden Age“ – dideli pokyčiai: pristato naują narę ir dvi dainas

Aktualu

Premjerui daugiausia sunkumų kilo ieškant naujojo švietimo ministro

Verslas

Pirmadienis – paskutinė diena sumokėti NT mokestį

Naujienos

Patikrinta 15min Verslas

Tiesa ar melas? Lietuvos bankas: transporto priemonių draudimas atpigo

Aktualu

Daugelis britų nieko nenutuokia apie Europos Sąjungą

Aktualu

A.Jurgelevičius: jei bus uždaromos mokyklos, mes streikuosim

24sek

Ypatingo lietuviško palaikymo sulaukęs Domantas Sabonis surinko solidų dvigubą dublį

Vardai

Išrinkta naujoji „Mis Visata“: grožio karaliene ketvirąkart tapo Filipinų atstovė

Gazas

Kelininkai: gatvės valomos visais pajėgumais, bet eismo sąlygos sunkios

Aktualu

Orai.lt: intensyvų snygį keis šaltukas

Vitaminai sielai. J.Statkevičius apie didžiausią savo priešą – liežuvį, draugystę ir meilę

Aktualu

Vyriausybė žada, kad mūsų vėl bus trys milijonai, ekspertai gūžčioja pečiais

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

24sek

Be J.Valančiūno likęs „Raptors“ krito antrą kartą iš eilės

Gyvenimas

Vita apie šeimoje patirtą pragarą: „Gulėjau ant grindų ir nesuvokiau, kad tai vyksta su manimi“

24sek

Agresijos pliūpsnis – po rungtynių Artūras Gudaitis susimušė su varžovu

Vardai

Dramatiška baigtis „Lietuvos balso“ ketvirtfinalyje – projektą paliko du favoritai

Sportas

S.Gaižauskas ringe „užsidirbo“ neįtikėtino dydžio guzą: „Tokio dar neturėjau“

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

Vardai

Grupėje „Golden Age“ – dideli pokyčiai: pristato naują narę ir dvi dainas

Aktualu

Premjerui daugiausia sunkumų kilo ieškant naujojo švietimo ministro

Verslas

Pirmadienis – paskutinė diena sumokėti NT mokestį

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas